rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvon huolto  (Luettu 579038 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1530 : 4.04.2016 kello on 15:32 »
Etelän esimerkki Volvo 16" aluvanteet: kausipaketti 100€ (ei sisällä tasapainoitusta) - mutta HUOM! "Säilytyskausi on kunkin vuoden talvi- tai kesäkausi"
http://www.tattarisuonrengashotelli.fi/#!renkaiden-sailytys/c66t

..on halpaa Volvon ylläpito keski-Suomessa  Thumb
Eiks vaan,semmosta täälä maalla ;)

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1531 : 4.04.2016 kello on 15:32 »
    Mä olen sopinut itseni kanssa, jotta ite vaihan
    ja vaimo pesee.

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1532 : 4.04.2016 kello on 15:35 »
    Mielestäni tuo 90 euroa on melko tyyris "vuokra" kun itse en tuota renkaan vaihtoa osaa arvostaa, en sillä tavalla ainakaan että sille hintaa ajattelisin tuosta summasta...mukavaa hommaa lasten kanssa ja tulee tarkastettua autoakin mutta mitä itse kukin arvostaa, sitähän se on.

    Vanhan aikaista vaihtaa renkaat itse ;) :D

    Tuolla periaatteella sitten kotona syöminenkin on vanhanaikaista...ra vintolaan vain joka ilta.  ^-^

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1533 : 4.04.2016 kello on 15:40 »
    Mielestäni tuo 90 euroa on melko tyyris "vuokra" kun itse en tuota renkaan vaihtoa osaa arvostaa, en sillä tavalla ainakaan että sille hintaa ajattelisin tuosta summasta...mukavaa hommaa lasten kanssa ja tulee tarkastettua autoakin mutta mitä itse kukin arvostaa, sitähän se on.
    Kyllä siinä katsotaan samalla jarru palat,tai siis itse katson ;) Nyt ei tartte,kun viime kesänä vaihdoin kaikki palat eteen ja taakse tarkotin keväällä Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1534 : 4.04.2016 kello on 15:42 »
    Mielestäni tuo 90 euroa on melko tyyris "vuokra" kun itse en tuota renkaan vaihtoa osaa arvostaa, en sillä tavalla ainakaan että sille hintaa ajattelisin tuosta summasta...mukavaa hommaa lasten kanssa ja tulee tarkastettua autoakin mutta mitä itse kukin arvostaa, sitähän se on.

    Tuolla periaatteella sitten kotona syöminenkin on vanhanaikaista...ra vintolaan vain joka ilta.  ^-^
    Suomalaiselle työtä :D

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1535 : 4.04.2016 kello on 15:43 »
    Suomalaiselle työtä :D

    Totta mutta sitten voisi mennä samalla ravintolaankin syömään...suomalais een ravintolaan.  ;)

    sori taas....ketjun nimihän oli Volvon huolto eikä mitäs tänään tehty kuten alkujaan kuvittelin... :-\

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1536 : 4.04.2016 kello on 15:44 »
    Totta mutta sitten voisi mennä samalla ravintolaankin syömään...suomalais een ravintolaan.  ;)
    Juuri näin ;) Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:20
    • Autossa on pyörät
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1537 : 4.04.2016 kello on 16:13 »
    Vanhan aikaista vaihtaa renkaat itse ;) :D
    Nostan ne kellarista kyytiin, ajan ****-paikkaan. Juon kaffeeta omistajan kanssa ja työläiset vaihtaa.
    Voisin ne sinnekin jättää mutta helposti nuo nostaa omaan kellariin.
    Halapaa  Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1538 : 4.04.2016 kello on 16:18 »
    Taas asia jossa vähintään itse seison vieressä kun muut tekee tai mieluiten teen itse. Ja aina kiristys momenttiavaimella samaan oikeaan momenttiin. Toki ne jarrut ja ripustukset tulee tarkistettua kahdesti vuodessa vaihtojen yhteydessä

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1539 : 4.04.2016 kello on 16:19 »
    Nostan ne kellarista kyytiin, ajan ****-paikkaan. Juon kaffeeta omistajan kanssa ja työläiset vaihtaa.
    Voisin ne sinnekin jättää mutta helposti nuo nostaa omaan kellariin.
    Halapaa  Thumb
    Ei viiitti niitä roudata kellariin,eikä sinne sopiskaan tällä hetkellä..Rokokoo kalusteet myynissä Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1540 : 4.04.2016 kello on 19:58 »
    Vanhan aikaista vaihtaa renkaat itse ;) :D

    Niin, no - varmaan sinusta töissäkäyntikin on vanhanaikaista ja tuolla hinnalla saa omalle työlle noin 60 tunnille - verottomana ;)

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1541 : 4.04.2016 kello on 19:59 »
    Niin, no - varmaan sinusta töissäkäyntikin on vanhanaikaista

    Saattaa pitääkin paikkaansa...

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.04.2024 kello on 19:45
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1542 : 4.04.2016 kello on 21:46 »
    On tuossa renkaiden vaihdossa ja auton käsinpesussa sellainenkin puoli että tuntee paremmin autonsa jos ite tekee. Thumb

    Kun ite vaihtaa renkaat, niin samalla tulee ite tarkastettua jarrut, vanteet, renkaat, jarruletkut, tunkin nostokohdat ym. Sen verran pitää olla omasta autosta kiinnostunut, että tietää suunnilleen missä kunnossa se on. Kun ite vaihtaa renkaat ja ite pesee ne kunnolla. Tarkastaa rengaspaineet myös varastoitavista renkaista. Mahdollisesti vahaa vanteet ja jos niissä on pahoja hapettumia tai ruosteita niin putsaa ja maalaa ne. Ite kun laittaa renkaan pultit momenttiavaimella kiinni, niin tietää että ne pysyy, mutta ei ole liian tiukalla. Ite kun käsittelee renkaita, niin tietää ettei joku sesonkityöntekijä ole kolhinut vanteita betonilattialle eikä vetänyt pulttipyssyllä muttereita aivan liian syvälle aluvanteeseen. Ite näkee jos renkaat on kuluneet epätasaisesti, niin voi miettiä siihen syitä ja mahdollisesti kierrättää renkaita alla. Ite muistaa käyttää tunkin ja auton välissä pehmikettä. Ite tietää että märkiä renkaita ei pussiteta homehtumaan. Ite voi tarkastaa kahteen kertaan ettei laita renkaita pyörimään väärään suuntaan. Ite voi varmistua siitä että pultit kiristetään oikeassa järjestyksessä tasaisesti. Ite voi putsata pultit, mutterit, vanteen ja renkaan navat ettei sinne jää hiekkaa ja ruostetta väliin.

    Sama on auton pesun ja vahauksen kanssa. Kun ite pesee auton, niin huomaa jo varhaisessa vaiheessa jos on ruosteen alkuja tai muuta korjattavaa.

    Ei pidä liikaa urbanisoitua autonhoidossakaan. Kun ite tekee, niin ei voi syyttää kuin itseään jos joku asia menee pieleen. :o

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:42
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1543 : 4.04.2016 kello on 22:27 »
    ^
    Samaa mieltä!

    Pitää hakea vollen kiekot pois ilmaisesta hotellista.. huoltamattahan se "ostopalvelun" alla jää..

    Tuossa iltasella sai mahapesunkin kotipihassa   ;)



    On akselistoissa alustamassat jo tehtaalla laitettu. Pohja onkin niin muovien peitossa, ettei kivet peltiä piiskaa..  ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1544 : 5.04.2016 kello on 10:37 »
    Kiitos tiedosta. Vm 2005 facelift. Käsittääkseni -01 sumuvalot ei sovi. Ovat ainakin erinäköiset kun katselin netistä.

    Ja tuli äsken tilattua Saksasta 31€ kotiovelle uuden sumuvalon.

    Uusi sumuvalo tuli viikossa ja vielä vasemmalle puolelle ja oikea vuosimalli. Hinta tosin 31 €.

    Nyt voisi maksaa laskunkin.