rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvon huolto  (Luettu 579172 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
Vs: Volvon huolto
« Vastaus #1500 : 22.03.2016 kello on 10:31 »
Kiitoksia vaan - välitän  :D

V40 D2 ja vielä autom.. renkaatkin jäi hotelliin. Edes renkaita anneta vaihtaa  :-[
Kännykällä tuo vaimo "somettaa" volleaan - laittaa vaikka käyntiin, sammutta, lämmittää, sisälämmöt säätää. Kaiken lisäksi vaikka kyylää missä menee, jos (saan) lainaan  8)

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1501 : 22.03.2016 kello on 10:41 »
    V40 D2 ja vielä autom..

    Onneksi vaimo sentään ymmärtää että ei niitä vaihteita pidä itse vaihtaa.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1502 : 22.03.2016 kello on 10:45 »
    Onneksi vaimo sentään ymmärtää että ei niitä vaihteita pidä itse vaihtaa.  ;D
    Kyllä mulla nousi heti vanhat mehu-tomaatti-angstit pintaa kun eilen sain ajaa.. yäk (vaikenen)..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1503 : 22.03.2016 kello on 11:01 »
    Kyllä mulla nousi heti vanhat mehu-tomaatti-angstit pintaa kun eilen sain ajaa.. yäk (vaikenen)..

    Nuo on syvällä. Itse jouduin käymään kaverin Saabilla muutaman sadan pituisen lenkin ajamassa viime viikonloppuna ja siinä 1,9 D kone ja automaatti. Kaverin asioita kävin hoitamassa ja kuljetettava tavara sellainen ettei Alfaan olisi mahtunut ja asautolla ei viitsinyt mennä. Tuo on iältään jotain -07 muistaakseni. Ei sopinut minun ajotyyliin ollenkaan.
    Lapsenlapsia olen jonkin verran kuskannut sällin stop&go dsg laatikolla varustetulla Volkkarilla, Sama juttu siinäkin, lähdöt paikalta pitää ennakoida ja auto tekee omia päätöksiä joihin en voi vaikuttaa. Tuossa laatikko kyllä toimii hyvin ja reagoi käskyihin odotetusti

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1504 : 22.03.2016 kello on 18:12 »
    Volvoni, V70, on tänäänkin toiminut ilman ongelmia.

    Mikäli suurempia ongelmia ilmaantuu, merkki vaihtuu välittömästi.

    Siihen asti olen merkkiuskollinen.  :D


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1505 : 22.03.2016 kello on 20:13 »
    https://www.a-katsastus.fi/vikatilasto
    Tuolta ottaa uusimmat autot listan, niin ei kovin vakuuttavalta uudet mallit vaikuta. 3 Volvoa listan häntä päässä. Rupeaakohan kiinalaisrauta korroosiota ottamaan?

  • Vieras
  • Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1506 : 22.03.2016 kello on 20:19 »
    Rupeaakohan kiinalaisrauta korroosiota ottamaan?

    Ei kai se ruoste vaan etuakselisto, se näyttää olevan kolmen eri mallin murheen kryyni, pahimmillaan tulee vaihto eteen jo 65 tkm ajettuna.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1507 : 22.03.2016 kello on 20:21 »
    Ei kai se ruoste vaan etuakselisto, se näyttää olevan kolmen eri mallin murheen kryyni.

    Jännäkö menneestä ei oteta oppia, vai unohtuu ajan saatossa..

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:26
    • Epsoo
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1508 : 22.03.2016 kello on 21:42 »
    Itse jouduin käymään kaverin Saabilla muutaman sadan pituisen lenkin ajamassa viime viikonloppuna ja siinä 1,9 D kone ja automaatti. Ei sopinut minun ajotyyliin ollenkaan.

    Näissä uudehkoissa autoissa moottori ja vaihteisto oppii ajotyylin jolloin toisen kuskin ajotyyli ei välttämättä "natsaa" auton kanssa. Autolla kun menee uuden ajotyylin oppimiseen muutama tuhat kilometriä vaihtelevassa ajossa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1509 : 22.03.2016 kello on 23:40 »
    Näissä uudehkoissa autoissa moottori ja vaihteisto oppii ajotyylin jolloin toisen kuskin ajotyyli ei välttämättä "natsaa" auton kanssa. Autolla kun menee uuden ajotyylin oppimiseen muutama tuhat kilometriä vaihtelevassa ajossa.

    Niinhän ne oppii ja lyhyemmälläkin ajolla kun tuhansilla kilometreillä. Tuo Saabin toteutus piristyi hiukan mutta tuskin se kokonaisuus minun mieleiseksi muuttuu. 

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1510 : 22.03.2016 kello on 23:56 »
    Jännäkö menneestä ei oteta oppia, vai unohtuu ajan saatossa..
    Tai sitten kyllä. Minähän pyllistelin tietty tuon uutukaisen helmojen alle (omassa pihassa vasta  :D).

    Yllätys oli suuri kun tulokkaa massauttamisesta oli aiemmin puhetta - akselistot olivat mustana tuoreesta massasta. Tuskin Bilia mitään extroja ite oli ruiskinut..  :o

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1511 : 23.03.2016 kello on 10:58 »
    Käytän suosittua ketjua hyväkseni hieman.

    Off-Topic:
    Daf - Volvo 66. http://www.hs.fi/autot/a1458622420824?ref=hs-autotekniikka-4

    Jos joku sattuu tuntemaan tuon auton esittelevän Pentin, niin voisi laittaa yksityisviestiä. Olen utelias kuulemaan kuulumisia.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:43
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1512 : 23.03.2016 kello on 11:15 »
    Käytän suosittua ketjua hyväkseni hieman.
    Off-Topic:
    Daf - Volvo 66. http://www.hs.fi/autot/a1458622420824?ref=hs-autotekniikka-4
    Jos joku sattuu tuntemaan tuon auton esittelevän Pentin, niin voisi laittaa yksityisviestiä. Olen utelias kuulemaan kuulumisia.

    Oisko sama mies?  http://www.nettiauto.com/daf/66/7864573

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.11.2021 kello on 21:40
    • Honkte
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1513 : 24.03.2016 kello on 19:17 »
    Volvo V70 hukannut taas pakkasnestettä, alkuviikosta sitten tutkin hiukan konepellin alle niin eikös ylävesiletkusta lemmarinjuuresta suihkautti pakkasnestettä kun taivutin letkua. Mistäs sitä muualta letkuja kuin siniseltä, eikä sielläkään enää rippikouluiän ohittaneeseen löytynyt. Tilaukseen ruotsista asti. Tänään tulivat, loppumatkan linja-autolla. Samalla öljynvaihto vaikkei kilometrit vielä aivan tapissa olleetkaan, koska samalla kun poistaa alasuojat niin hoituu öäljynvaihtokin. Mittarissa 447 tkm, että kyllähän nuo letkut jo kilometrejä olivat nähneetkin. Yllättävän pieni on pakkasnesteen määrä volvossa.



    Ja taas mennään mutkasta tietä näkymättömiin, niin kuinka kauan sitähän ei kukaan tiedä. :P
    Honkte

    PS. Yllättävän pahassa paikassa alavesiletkun moottorin puoleinen pää.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Volvon huolto
    « Vastaus #1514 : 25.03.2016 kello on 01:57 »
    Oisko sama mies?  http://www.nettiauto.com/daf/66/7864573

    Onhan se. Joskus myin hänelle oman aarteeni.  :)

    Ehkä myynyt sen eteenpäin.