Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Volvon huolto
K.E.V:
Kengissä vika kun joutuu muutoksia tekemään rakenteisiin. 10v aikana olen vaihtanut yhdet kengät ja ne meni heittämällä. Säätö on käsijarrukahvan juuressa. 10mm kiintari niin homma onnistuu helposti.
Topelius:
Säätövara oli jo loppu käsijarrukahvan vieressä. Ihme että kaikki osat uuden veroisia ja silti säätövara loppui kesken. Onneksi joku on keksinyt säädettävän h-palkin käsijarrun kenkiin, niin saa katsastusta ennen säätää käsijarrun kohdilleen.
http://www.skruvat.fi/Saatosarja-kasijarru-P87318.aspx
Tuonne jarruun kun tulee 2mm välys, niin säätövara jo loppuu kesken ilman tuota säädettävää h-palkkia.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
K.E.V:
Varmaankin kengissä väärä mitoitus, eihän tuo muuten mahdollista. Niitä väärämittaisia kenkiä on mainittu paljon mm eri Volvo foorumeilla. Taas hitsausjutuista olen lukenut vasta täältä.
Topelius:
No niin oli pakko vielä näin itsenäisyyspäivän kunniaksi purkaa ja katsoa noita jarrupaloja. Näyttipä niissä olevan vielä Volvon leimat tallella. Pintaa niissä oli jäljellä yhtä paljon kuin noissa Bilteman osissa. Myös Bilteman osilla välys oli liian suuri ilman tuota h-palan säätöä.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
pamaus:
Kyllä minun kokemus Volvon käsijarruista on täysin ala-arvoiset.
Täysi susi. Ei saa korjaamalla edes 80-luvun Corollan tasolle.
Minun V70 käsijarru systeemi on uusittu viimevuonna.
Esim koukkuun peruuttaminen, kun saat nupin kohdalle ja vedät käsijarrun päälle, niin auto liikahtaa 5 cm johonkin suuntaan.
Näin ei saisi olla. Ala-arvoista.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta