Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Volvon huolto
jorma:
Ilmeisesti käsijarrupala mekanismissa oleva välys aiheuttaa tuon kiusallisen nytkähdyksen ( ei kv:lla) ja se on tarkoituksella näin suunniteltu koska tämän tyyppinen jarrumekanismi ei kestäisi sitäkään vähää mitä se tällaisenaan kestää.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 6.12.2013 kello on 20:49 ---Kyllä minun kokemus Volvon käsijarruista on täysin ala-arvoiset.
Täysi susi. Ei saa korjaamalla edes 80-luvun Corollan tasolle.
Minun V70 käsijarru systeemi on uusittu viimevuonna.
Esim koukkuun peruuttaminen, kun saat nupin kohdalle ja vedät käsijarrun päälle, niin auto liikahtaa 5 cm johonkin suuntaan.
Näin ei saisi olla. Ala-arvoista.
--- Lainaus päättyy ---
ei ole tullut kokeiltua, kun peruuttaa koukkuun ja laittaa P:lle menee automaatin lukko päälle ja auto on siinä ilman käsijarrua, liikkumatta sitä 5:ttä senttiä.
Onneksi ei ole manuaalia alla. 8)
Tuon käsijarrun huolto ohje laitetaan tähän, jos se nyt sattuisi jäämään eikä joku yli-innokas ottaisi pois tärkeää teknillistä tietoa muun shittijutun mukana. ::)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64.0
--- Lainaus käyttäjältä: Topelius - 6.12.2013 kello on 20:36 ---No niin oli pakko vielä näin itsenäisyyspäivän kunniaksi purkaa ja katsoa noita jarrupaloja. Näyttipä niissä olevan vielä Volvon leimat tallella. Pintaa niissä oli jäljellä yhtä paljon kuin noissa Bilteman osissa. Myös Bilteman osilla välys oli liian suuri ilman tuota h-palan säätöä.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
--- Lainaus päättyy ---
Kaikkea se itsenäisyyspäivä teetättää, mikähän rauta siellä on vielä väärin kun tarttee rautaa hitsailla. Kysäisin juuri kaverilta joka on 30v Olarin Biliassa huoltanut noita. Ei heillä tarvitse rautanauloja, hitsipilliä eikä muutakaan täytettä laittaa. Ehkäpä jotkut tietää paremmin kuin hän :-[
Yksi arvio on se että H-rauta on peräisin jostain tarvikesarjasta , mitoitus on väärä. Nuo H-raudat ja jouset kuuluu vaihtaa (i.m.h.o) aina kun hihnat vaihtaa
Vemppu:
Minulla kyllä kaikki "perinteiset automaatit" joilla olen ajanut, pääsevät liikahtamaan pikkasen kun laittaa P-asentoon ja vapauttaa jarrun.
Sitten jos sattui ne kynnet/tapit/mitkä siellä onkaan laatikkoa lukitsemassa, niin silloin voi olla että liikahdus on minimaalinen mutta muuten kyllä muutama sentti suuntaan jos toiseen joka kerta ja melkein aina ja usealla autolla todettuna.
Se v70 käkkäri on sellainen että ne kengät pääsee pyörähtämään pikkasen ja siksi vaikka se ottaisi kuinka hyvin, auto liikahtaa ihan jonkin verran.
K.E.V:
Mutta se automaatin klappi ei haittaa kun sen tietää.
Topelius:
Jos Volvon insinööri olisi laittanut tuon säädön tuon rumpuun, niin aika monelta ongelmalta olisi säästytty.
Sitä ei voi kyllä voi väittää vastaan että tuo Volvon käsijarru on todella surkea toteutus. Alimitoitettu näin isoon autoon ja säädön puute.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta