Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Volvon huolto

<< < (258/386) > >>

jorma:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 18.01.2015     kello on 14:11 ---Miksei ne mun nykyiseen eikä ainakaan kahteen edelliseen ole laittaneet? Ei kolise mukulakivillä ei nimismiehenkiharois sa ja leimahenkilöhän nuo tutkii vuosittain. On mulla ainakin nykyisen leimapaperit tallessa.

--- Lainaus päättyy ---
Niin kuin aikaisemmin kirjoitin, kaikilla ei mene varaosia Volvoon. Mulla nyt vain on sattunut menemään, kahteen edelliseen pääasiassa etupäähän ja tähän kolmanteen sekä etu- että takapäähän. Autot ovat olleet ostaessa joku kymppi ajettu ja vaihdettaessa n. sataviiskyt.  Hyvä että joku selviää vähillä remonteilla. :D

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: jorma - 18.01.2015     kello on 14:47 --- Niin kuin aikaisemmin kirjoitin, kaikilla ei mene varaosia Volvoon. Mulla nyt vain on sattunut menemään, kahteen edelliseen pääasiassa etupäähän ja tähän kolmanteen sekä etu- että takapäähän. Autot ovat olleet ostaessa joku kymppi ajettu ja vaihdettaessa n. sataviiskyt.  Hyvä että joku selviää vähillä remonteilla. :D

--- Lainaus päättyy ---
Mulla 218000km Thumb

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: jorma - 18.01.2015     kello on 14:47 --- Niin kuin aikaisemmin kirjoitin, kaikilla ei mene varaosia Volvoon. Mulla nyt vain on sattunut menemään, kahteen edelliseen pääasiassa etupäähän ja tähän kolmanteen sekä etu- että takapäähän. Autot ovat olleet ostaessa joku kymppi ajettu ja vaihdettaessa n. sataviiskyt.  Hyvä että joku selviää vähillä remonteilla. :D

--- Lainaus päättyy ---
Ainahan johonkin menee, eräs vanha tuttu käväisi perjantaina firmalla. Kertoi vaihtaneensa auton ja merkin, ajanut Toyotalla ainakin 15v ja sekä viimeinen Hiace sekä siviili Toyota Verso hänen mukaansa olivat ihan "itseään".

Versosta meni manuaalilaatikko vajaan satkun ajettuna, merkkiliike ei tullut vastaan senttiäkään ja teetätti pikkupajalla. Siellä oli se pitkä akseli missä boorit, kulunut todella paljon. Sauvosta hesaan kun tuli viimeisen kerran, toimi 2+6+pakki. Sitten tankki oli puhki , mittaristo oli kuin joulukuusi erinäköisiä varoituksia täynnä. No nuo valot kuitattiin pikkupajalla ja auto meni vaihtoon erimerkkiin.
Kuulemma  hauskinta siinä oli että Toyota osti tältä merkiltä vaihdokit nipussa ,niin saivat sitten kumminkin auton vikoineen itselleen vaikkeivat halunneet tulla vastaan vioissa mitenkään.

Ai mitenkä tämä liittyy tähän ketjuun?
No siten ettei hänelläkään ole aiemmin ollut ongelmia merkin kanssa, eikä kuulemma muillakaan pahemmin.

Nuo kuluvien jarrupalojen ja jakohihnojen jne vikoja en laske vioiksi mitenkään, nehän vaihdetaan muihinkin.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 18.01.2015     kello on 14:45 ---Noissa tapauksissa originellin ja tarvikeosan hintaero on niin pieni ettei kannata ostaa kuin alkuperäistä. Koska uudelleen asennuksen vaiva/hinta on moninkertainen saavutettuun "säästöön" verrattuna.
Minun kaverilla on 3 isoa autohuoltoa toisella 3 myös, jotain tukea omien kokemusten lisäksi.

--- Lainaus päättyy ---

Noinkin mutta tänä päivänä yritysasiakkaiden osuus tarvikemyynnissä on valtava. Yhden liikkeen liikevaihto koostuu 90% korjaamoasiakkaista ja loput sitten TI kuluttajista. Muitten liikkeiden osalta en tiedä tuota suhdetta, mutta kaikissa Motoneteissä alkaa olemaan oma luukku ja myynti korjaamoasiakkaille . Nykyauto alkaa vaatimaan erikoistietämystä ja yhä harvempi tekee itse. Ei ne korjaamot osta huonoa kun oma maine ja vastuu kuitenkin on pelissä. Tästä hyötyy itse tekevä kun tarvikeliikkeiden osien laatu paranee.

K.E.V:
Ei kai sinne pikkuluukulle mene kuin satunnainen yrittäjä. Noihin tuttujen korjaamoihin tuo tukun kuriiri ne osat. Eräs vähän pienempi hakee Hertsikasta myös tukusta etukäteen tilatut.
Siinä menee päivä pilalle kun jonottamaan sinne menisi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View