rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: varapyörä matkailuvaunuun  (Luettu 3581 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.04.2018 kello on 15:15
varapyörä matkailuvaunuun
« : 18.07.2016 kello on 11:38 »
Tarvis saada varapyörä Adria Adora 512 vaunuun, olisiko kenelläkään jäänyt "nurkkiin".?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:05
  • Lempäälä
Vs: vrapyörä matkailuvaunuun
« Vastaus #1 : 18.07.2016 kello on 11:56 »
  Jos pistät renkaan ja vanteen tiedot helpottaa löytymistä?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:26
Vs: varapyörä matkailuvaunuun
« Vastaus #2 : 21.09.2016 kello on 09:03 »
Voisin periaatteessa luopua erillisestä varapyörästä, kun sen tilalle vois aina vaihtaa kesä tai talvirenkaan.

Varapyörä on Hakkapeliitta nastarengas, 185R14C, vanteena uusi vahvistettu vanne 5x112 jaolla.
Rengas on vanha, mutta melko vähän ajettu.

Hinta 50€ Ylivieskassa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:11
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: varapyörä matkailuvaunuun
« Vastaus #3 : 21.09.2016 kello on 09:22 »
Itse myös pohtinut tarviiko vaunu tuota vararengasta kun autossa on jo paikkasarja kompuralla. Harvemminhan se rengas kuitenkaan räjähtää ihan käyttökelvottomaksi, vaan useammin naula/ruuvi tekee reiän josta se rengas sitten pikkuhiljaa vuotaa tyhjäksi ???

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:26
Vs: varapyörä matkailuvaunuun
« Vastaus #4 : 21.09.2016 kello on 10:21 »
Itse myös pohtinut tarviiko vaunu tuota vararengasta kun autossa on jo paikkasarja kompuralla. Harvemminhan se rengas kuitenkaan räjähtää ihan käyttökelvottomaksi, vaan useammin naula/ruuvi tekee reiän josta se rengas sitten pikkuhiljaa vuotaa tyhjäksi ???

Multa löytyy myös autosta "matosarja" ja pikku kompura - ja tietysti vararengas. ;D
Vuosien aikana minulta on mennyt autosta rengas 4 kertaa. Kahdesti rengas on mennyt totaalisesti eli kunnon palkeenkieli kyljessä. Kerran on ollut pieni ruuvin/naulanreikä, josta olisi selvinnyt tuolla paikkaussarjalla. Neljäs tapaus oli 8mm pultti, jonka reikää ei saatu korjattua pitäväksi rengasliikkeessä, joten on epävarmaa olisiko siitä selvinnyt paikkasarjalla ja kompuralla. Eli kaikissa neljässä tapauksessa alle on vaihtunut vararengas. ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:11
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: varapyörä matkailuvaunuun
« Vastaus #5 : 21.09.2016 kello on 12:24 »
Kyllä tuollainen "kamelinpaskasarja" löytyy itseltäkin ja ed. autostani paikkasin sen ed. rengassarjaa varmaan 3 tai 4 kertaa vuoden sisään :o En tiedä mikä ihmeen ruuvimagneetti tuo rengassarja oikein oli, kun seuraavalla sarjalla mentiin toista vuotta ilman reiän reikää, ennen kuin koko auto nyt sitten poistui talosta 8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:55
  • Savo
Vs: varapyörä matkailuvaunuun
« Vastaus #6 : 21.09.2016 kello on 13:28 »
Mulla löytyy mukaan molempiin vararengas, vaunuun ja autoon. En ole kyllä katsonut pulttijakoja Käviskö yksi rengas molemmille.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:26
Vs: varapyörä matkailuvaunuun
« Vastaus #7 : 21.09.2016 kello on 13:40 »
Mulla löytyy mukaan molempiin vararengas, vaunuun ja autoon. En ole kyllä katsonut pulttijakoja Käviskö yksi rengas molemmille.

Volvo on tietääkseni 5x108. 
Octavia saattas olla 5x112, jolloin siinä voisi käyttää vaunun vararengasta - ei päinvastoin kun vanne ei riitä ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:55
  • Savo
Vs: varapyörä matkailuvaunuun
« Vastaus #8 : 21.09.2016 kello on 22:24 »
Volvo on tietääkseni 5x108. 
Octavia saattas olla 5x112, jolloin siinä voisi käyttää vaunun vararengasta - ei päinvastoin kun vanne ei riitä ;)
En minä Octavialla vaunua vedä kuin hätä tapauksessa..