Tekniikkakeskustelut > Projektit
Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
Vaeltaja:
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 8.02.2017 kello on 10:25 ---Minulla oli kulkine montulla ja seurasin piuhoja. Takana oli semmoinen saman näköinen sähköjakorasia, mitä kotonakin käytetään. Arvelin, että se on varmaan kuraa täynnä. Se oli kuin uusi sisältä. Virtaa tuli ainoastaan yhteen nastaan.
Täytyy varmaan tutkailla vielä tarkemmin.
--- Lainaus päättyy ---
Tuleeko sinne äärivaloille 2 johtoa (+ ja - johdot)? Yleensä ei tule, vaan valon runko on korin pellin kautta maadotettu, vain + johto tulee valoille. Kuinka ruosteiset ovat valon kiinnitysruuvit? Koita kiristää ja liikutella ruuveja. Yleensä äärivalot ovat saman sulakkeen takana, kuin auton omat parkkivalot ovat.
Röllin ohjeita seuraamalla vikapaikka pitäisi löytyä.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Vaeltaja - 22.02.2017 kello on 16:33 ---Tuleeko sinne äärivaloille 2 johtoa (+ ja - johdot)? Yleensä ei tule, vaan valon runko on korin pellin kautta maadotettu, vain + johto tulee valoille. Kuinka ruosteiset ovat valon kiinnitysruuvit? Koita kiristää ja liikutella ruuveja. Yleensä äärivalot ovat saman sulakkeen takana, kuin auton omat parkkivalot ovat.
--- Lainaus päättyy ---
Mun Haimerissa on 2 johtoa.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: MipHe - 22.02.2017 kello on 16:06 ---Ongelma on siinä, etten löydä mistään minkäänlaista kytkintä/ kelloa tai mitään muutakaan ohjainta millä saisin tuon eberin tulille ja pääsisin kokeilemaan sen toimintaa. Laitteiden asennus on äkkiseltään melkoista kötöstelyä, joten jälkiasenteisesta vermeestä lienee kysymys.
--- Lainaus päättyy ---
Jos se on kauko-ohjaimella, niin ei löydykään.
Katsele, josko sieltä Eberiltä menee johto pienelle boxille ja siitä taas antennijohto jonnekin...
Vaeltaja:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 22.02.2017 kello on 17:02 ---Mun Haimerissa on 2 johtoa.
--- Lainaus päättyy ---
Tuohan helpottaa etsimistä. Katsoo valolta johtimien värit ja kumpi johdin on maajohdin (kytketty valon runkoon).
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 8.02.2017 kello on 10:25 ---Minulla oli kulkine montulla ja seurasin piuhoja. Takana oli semmoinen saman näköinen sähköjakorasia, mitä kotonakin käytetään. Arvelin, että se on varmaan kuraa täynnä. Se oli kuin uusi sisältä. Virtaa tuli ainoastaan yhteen nastaan.
Täytyy varmaan tutkailla vielä tarkemmin.
--- Lainaus päättyy ---
Jakorasialta pystyy kokeilemaan mittarilla tai koelampulla, tuleeko virta jakorasiaan asti äärivalojen nastoille. Samalla näkee minkäväriset johtimet menevät jakorasialta eteenpäin, mikäli johdinvärit vaihtuvat jakorasialla.
MipHe:
Kojetaulun alta löytyi eberille katkaisin roikkumassa johdon päästä, kun aikansa kaiveli. Hyvin lähti päälle ja toimi loistavasti. Taidan tuon virtajohdon vain vetää tuohon auton akkuun.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta