rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.  (Luettu 8481 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« : 5.07.2016 kello on 20:54 »
Heips! Ajattelin jakaa ajtuksiani ja kokemuksiani halvassa vaunussa yöpymisestä elikkäs toi mun Lmc jolla ei oleoikein mitään arvoa enään mutta ostin kuitenkin sinne uudet petivaatteet ja koiruuksien kanssa käydään siellä päikkäreillä ja sadesäällä jopa yöpymässä.

Halpa maja antaa oivat unet,-on hajuton ja ilma on raikas ja uni tajuttoman syvää.Koirat ovat levollisia ja viihtyvät hyvin.Pieni transistoriradio hoitaa viihtyvyydestä ja vaunu on kotipihassa.

Tarkoitan tällä kirjoituksella vaan sitä että ei aina tarvii vetää itseään löysään velkahirteen jotta voisi nauttia Suomen suvesta vaikkapa vaan ihan omalla kotipihalla. Ja jos innostus hiipuu niin ei putoa korkealta.Itse asiassa tuntuu hyvältä lepäillä vaunussa jossa ei ole rahaa kiinni.Yöpyminen tai päiväunet muuntuvat näin arvokkaiksi.Mutta silti se teltta on mun juttu mutta ei tämäkään huono ole.Tahdoin vain julkituoda sen ajatusmaailman ettei sillä isolla rahalla saa sen parempia unia näin kesäsäissä ja piharetkeily kunniaan! :D :D :D t migel

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #1 : 5.07.2016 kello on 20:58 »
Periaatteessa minun lmc vm 1991 hommattu samaan käyttötarkoitukseen . Tosin vain muiden pihassa nukkumiseen. Kun lähdetään kylään niin vanha pikku lmc perässä. Ei tarvitse muiden nurkissa yöpyä.

Toimii  Thumb Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #2 : 5.07.2016 kello on 21:06 »
  Kun lähdetään kylään niin vanha pikku lmc perässä. Ei tarvitse muiden nurkissa yöpyä.

Toimii  Thumb Thumb

Aivan.  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #3 : 5.07.2016 kello on 21:09 »
Hei Pamaus!

Näissä halvoissa vaunuissa on aivan uusi arvo jota ainakin minä arvostan korkealle.Ja nyt uusilla petivaatteilla,jotka eivät maksaneet maltaita, asumismukavuus on huippuluokkaa ja Lmc:n patjat ovat huippuluokkaa! Kiva kun muillakin on vanhoja LMCtä. terv migel Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.04.2024 kello on 20:46
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #4 : 5.07.2016 kello on 21:18 »
Täälläkin vanha LMC. Kotipihalla vaunussa nukutaan koko perhe. Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:35
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #5 : 5.07.2016 kello on 22:34 »
Sade ropisee kotoisasti kattoon tässäkin vaunussa.Olen n.viikon ollut ulkoruokinnassa tässä pihalla.
Makeat on unet ;D.Vaunuvanhus on tämäkin,30 vuotias.Rahaa maksoin tästä 1300 €,mutta meille tällä on suuri käyttöarvo,emme ole kuitenkaan mitään hirmureissaajia.Omp ahan kuitenki ite remontoitu,ja omat peti-sun muut vermeet mukana valmiina lähtöön.
Katsastuksestakin meni läpi,tosin jarruja pitää säätää.Uudempiin ei kynnet riitä,eikä ole oikeen tarvettakaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #6 : 6.07.2016 kello on 10:15 »
Se noissa ikääntyneissä vaunuissa on lyömätön etu ettei pääomaa ole paljoakaan kiinni ja tuunattu vaunu antaa suojaa ja makeat unet.Kausipaikalla ei tarvitse murehtia vakuutuksista ja kilvissä pito varmuuden vuoksi maksaa sen 20e tai sinne päin.Erittäin edullinen tapa hankkia kesäasunto.Sitten jos tuolllaista melkein 30v tai enemmän alkaa raahata perässä pitkin maanteitä saattaa niitä ikä ongelmia näkyä useammin.Liike saattaa ravistella rakenteita jolloin kaapit irtoilevat seinältä ja kaikkea muuta mukavaa. ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:29
  • Kulkija
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #7 : 6.07.2016 kello on 10:52 »
Harrastus on erittäin monimuotoinen, kulkineen käyttötavat ovat monet. Minusta tärkeintä on, että kalusto on sopusoinnussa oman käyttötavan, tarpeen ja omien taitojen kanssa. Tästä ketjusta näkee, että monella on.

Toinen juttu sitten on, että se oma valinta ei sovi kaikille. Samanlaisessa tarpeessa olevalle voi kyllä suosituksista olla iso hyöty. Vaunun hankin aikoinaan ihan omin päin, juurikaan foorumeita lukematta, mutta auton valinnassa silloisella nettiyhteisöllä oli merkitystä.


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:35
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #8 : 6.07.2016 kello on 11:31 »
^^^Juuri näin,ei ole yhtä ainoaa ja oikeaa mallia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #9 : 6.07.2016 kello on 13:56 »
minun ikioma vanhus pykmi  -86 malliin solikkani
on saanut vuosipaikan ja se sopii nyt just minun tarkoitukseeni vaanailla  Thumb
 
vaikka siinä on vikoja sitä sun tätä
niin on siinä lämmin, kun laittaa pistokkeen seinään
ja jääkaapin uusin, kun vanha ei susotunut yhteistyöhön
ja tuo toimii vain sähköllä, jotta ei pelkoa kaasuista  Thumb
en tiedä mitä se vanhus vielä sille tuo tullessaan ja mistä hajoo
mutta home ei haise ainakaan vielä
ja nurkatkin minun silmiin nähden
ihan kunnossaolevan näköset  Thumb
noh en käyttänyt sitä mittauksissa
kun sen ostin
noh ja kun tuolle alueelle taas tule noita ponnekaasujen mittaajia ym
niin voinkin tilata sellaisen mittauksen, jossa näkyy kosteuskin
jos on tarpeen ...
kaasuhella siinä toimii, mutta ei kaasulla lämmitys
mut ei haittaa ,  kun olen noihin kaasuihin hieman pelokas  :-[
jot käyttäisin kuitenkin vain sähköä
ja muistelen, kun kauan sitten meillä oli solikka
niin aina se kaasu loppui, kun oli kovat pakkaset ja yöllä  ::)
juu ei ole mun  juttuni toi kaasulämmitys  :-\

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.04.2024 kello on 20:46
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #10 : 3.10.2016 kello on 22:11 »
Se on kesä hyvinkin jo mennyt,mutta vielä ei oo saanut aikaiseksi siirtyä sisätiloihin nukkumaan...vaunuss a kotipihalla edelleen Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #11 : 4.10.2016 kello on 03:39 »
On se vaan jännä kun ne unet maittaa vaunussa pihalla.Sateella en tiedä mitään parempaa kuin vaunussa nukkuminen sateen pehmeästi rummuttavan kattoon ja peiton alla on lämpöistä ja koirat kyljissä kiinni.

Aikas pienestä ne ihmisen ilot ja onnet on kiinni.Tietty onhan tää oma pihamaa joskus tullut hommattua mutta se oli silloin ja nyt on nyt.

Ens viikonloppuna ois tarkoitus mennä picknickille Ruissaloon yhdistyksemme jäsenalueelle. Airam täyteen ja reissarit valmiiksi ja tonnikalasalaatti ja makkarat grillaten ja tietty oma rakentama makea/voimakas sinappi. Kuten sanoin,-pienestä ne elämän ilot kumpuaa kun sen oikein oivaltaa ja oikeat ihmiset sen kanssasi jakaa.
Jaettu kahvitermos luonnossa on mielestäni A1-luokkaa ulkonasyömisen mittapuussa ja hieman imeytyneet liiterin retkieväs ruispalat tilppeineen,-avot.

Tähän vuodenaikaan kantsii jo pistää pitkää kalsonkia alle,niin ei tule vilu eikä kiire pois leirinuotiolta...Hy vää syksyä vaan kaikille näistä elämän pikku suoloista nauttiville halpiskaravaanareil le ja ladatkaa otsalamput kun alkaa olla jo pimmiää! :D :D :D    t migel

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #12 : 4.10.2016 kello on 09:05 »
Taannoisessa vetoautokeskuteluss a joidenkin mielestä hintalapun tai ainakin vetoauton suuruus korreloi lähes suoraan ominaisuuksien suhteen tilanteessa kuin tilanteessa.

Vaunu on eri juttu? ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:29
  • Kulkija
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #13 : 4.10.2016 kello on 09:58 »
Jokaisella tarpeen mukaan, ja tarpeet eroavat toisistaan kovin paljon.

Pääasia, että on tyytyväinen, kuten Migel on.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Halvan vaunun korkea käyttöarvo.
« Vastaus #14 : 4.10.2016 kello on 10:39 »
Niinhän se on rationaalisesti ajateltuna, vaikka ei aina siltä vaikutakkaan.