Kirjoittaja
Aihe: leiriytyminen kotimaassa (Luettu 16265 kertaa)
« Vastaus #32 : 21.06.2016 kello on 19:39 »
Joo, joo... 
Kyllähän mä tuon tiedän. Rahtikoneella kun ajan, niin on pakko levätä, vaikka ei siltä tuntuisikaan. Välillä taas on pakko ajaa, vaikka väsyttäisi. Ei kun sitä mä vaan itsekseni mietin, että onko jossain pykälässä oikein sanottu, että pitää olla pakko. Kyllä mun mielestä se on ihan yksi lysti. Joskus on vain kiva ottaa vaikka päikkärit.
Ajappa jokunen vuosillsää,niin tiedät mitä pakollinen tauko tietää!Ja ole jatkuvasti virkavallanalla!33V tienpäällä!
« Vastaus #33 : 21.06.2016 kello on 19:47 »
Ei kun sitä mä vaan itsekseni mietin, että onko jossain pykälässä oikein sanottu, että pitää olla pakko.
Laissa harvoin toistetaan samaa asiaa eri sanamuodoilla.
« Vastaus #34 : 21.06.2016 kello on 19:54 »
Ajappa jokunen vuosillsää,niin tiedät mitä pakollinen tauko tietää!Ja ole jatkuvasti virkavallanalla!33V tienpäällä!
Tämä toteamus ei valitettavasti mulle oikein auennut.. Mitä minun pitäisi tietää ja kuinka monta vuotta vielä? Vasta 40 vuotta tien päällä.
« Vastaus #35 : 21.06.2016 kello on 20:04 »
"Tieliikennelaki kieltää liian väsyneenä ajamisen, mutta mitään tarkkaa mittatikkua rajan mittaamiseen ei ole. Niinpä rangaistuksia jaetaan vain ilmiselvissä tapauksissa. " Lähde:Yle, Liikenneturvan kysely. Siispä pakkoa lepäämiseen ei ole mutta vahva suositus  Paitsi ammattikuljettajill a , joiden piirturit kertovat milloin olet väsynyt  Edit: Sori kun poikkeaa aloittajan aiheesta.
« Vastaus #36 : 21.06.2016 kello on 20:33 »
« Vastaus #37 : 21.06.2016 kello on 20:54 »
Paitsi ammattikuljettajill a , joiden piirturit kertovat milloin olet väsynyt 
Eihän se sitä kerro, se kertoo milloin sinun viimeistään on levättävä ettet aja väsyneenä. Lakiteksti on yksiselitteinen, vaikka sitä ei valvomaan pystytäkkään. Se on tehty ilmeisesti sitä silmälläpitäen, että lakia ei tarvitse muuttaa kun valvontalaitteet todennäköisesti tulevat pakollisiksi tulevaisuudessa.
« Vastaus #38 : 22.06.2016 kello on 08:35 »
Eihän se sitä kerro, se kertoo milloin sinun viimeistään on levättävä ettet aja väsyneenä. Lakiteksti on yksiselitteinen, vaikka sitä ei valvomaan pystytäkkään. Se on tehty ilmeisesti sitä silmälläpitäen, että lakia ei tarvitse muuttaa kun valvontalaitteet todennäköisesti tulevat pakollisiksi tulevaisuudessa.
Huomasit varmaan hymiön jonka silmä vilkkuu, eli lauseke sisältää sitä sarkasmia jolla kuljettajat pakotetaan lepäämään kun kone niin käskee. Vaikka todellisuudessa jokainen kuljettaja EI ole tuolloin levon tarpeessa. Mutta laki on laki ja sitä on syytä noudattaa. 
« Vastaus #39 : 22.06.2016 kello on 10:28 »
Valvonta laitteehan on ollut käytössä jo yli 25 vuotta pakollisena. Ja nykyinen digi on aika vaikea huijattava. Ja ajo- ja lepo-aika lakihan on tuona aikana muuttunut jo monesti. Eikä siellä ajo- ja lepo-aika laissa ei ole sanaa pakottava tai pakko. 
« Vastaus #40 : 22.06.2016 kello on 10:35 »
Valvonta laitteehan on ollut käytössä jo yli 25 vuotta pakollisena. Ja nykyinen digi on aika vaikea huijattava. Ja ajo- ja lepo-aika lakihan on tuona aikana muuttunut jo monesti. Eikä siellä ajo- ja lepo-aika laissa ei ole sanaa pakottava tai pakko. 
Aivan. Nykyään siihen on vain niin paljon enemmän kiinnitetty huomioita ja tosiaan tuo digitaalinen ajonseuranta on hiukan vaikeampi eksyttää. Pakkolakeja on aika vähän, koska ne ei tahdo toimia kun luotettaan ihmisten ymmärrykseen 
« Vastaus #41 : 22.06.2016 kello on 10:42 »
Eikö tuo laki ole aina sama kuin pakko.  Harvemmin sen noudattaminen on vapaaehtoista. Tarkoitin noita kuljettajan vireystilaa valvovia laitteita, aikanaan ne varmasti tulee.
« Vastaus #42 : 22.06.2016 kello on 10:50 »
^ Aaa, just niin  Kyllä ne tulee ja paljon muutakin valvontaa,luulen minä. Juristi kaverin kanssa kerran keskusteltiin lainhengestä ja pakosta. Oli mielenkiintoinen keskustelu. Harmi kun en kaikkea muista ja syytän siitä hyvää whiskyä 
|