Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Asuntoauto, mutta millainen?
Jgahpir:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 14.06.2016 kello on 11:59 ---Eipä tuohon kannata enempi kommentoida. Jos lie hyvä, sitten on hyvä. :D
--- Lainaus päättyy ---
Minusta ehdottomasti kannattaa kommentoida. Tuo ihmeessä esiin kaikki käytännön kokemuksesi retkeilyauton käytöstä, niitähän aloittaja tässä etsii valinnan pohjaksi.
Tämä on ehkä sinulle vieras ajattelutapa, mutta oma ratkaisu ei aina tarvitse olla hyvä, paras ja ainoa kaikkien käyttöön.
HarriOlavi:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 14.06.2016 kello on 11:22 ---No se sinun ongelma on yleensä siinä, että saat kaiken käärittyä mustaan tai valkoiseen kääreeseen.
Retkeilyauto ei ole mikään standardi, vaan se voidaan eristää ja varustaa ihan niinkuin mikä tahansa kuljin.
--- Lainaus päättyy ---
Toit esille sen mitä itse ai'oin kirjoittaa, retkeilyauton toimivuudesta kaikkine mausteineen. Olen aikoinaan tehnyt Suomessa retkeilyautoja, yhden Virossa. Yhdessä ( Suomi) oli jopa sauna, tosin pituutta 12 metriä.
Yhden ai'on vielä tehdä alusta alkaen, ellei löydy valmista aihiota jonka voi muokata mieleisekseen.
Mitä tulee lämmityssysteemiin, vesikeskuslämmitys lattialämmityksen kanssa.
Eritys on asia joka täytyy tehdä "enemmän" kuin huolellisesti. Metallirakenteen takia ( kori) ilma täytyy saada sidottua "liikkumattomaksi." Eriste täytyy olla ns, "suljettu rakenne." ( esim,Finnfoam)
Kylmäsillat täytyy pyrkiä "eliminoimaan" pois. Ellei eritystä tehdä huolella, sen huomaa pakkasella korin ulkopuolelta, katse riittää asian ymmärtämiseksi.
Rakentaminen on "makuasia" millaisen haluaa. Itse poistaisin takaovet pois käytöstä kokonaan mm, eristämisen takia. Liukuoven muokkaisin "rehelliseksi" saranaoveksi. Ohjaamon ja "asuintilan" väliin ovi.
Kokonaisuudessaan ennen kuin aloittaa, täytyy olla ainakin "päässä" suunnitelmat valmiina että lopputulos tulisi olemaan sellainen kuin on ajatellut tai ainakin suurinpiirtein. Kompromisseja joutuu tekemään asioiden suhteen jos kyseessä on aihio jota ei ole ai'emmin rakentanut.
Itserakennetut ovat yksilöllisiä. Niiden arvo on se kuinka rakentaja tai mahdollinen ostaja hinnoittelee. Suomesta löytyy hyviä itsetehtyjä retkeilyautoja kuten myös sellaisia ettei niihin kannata sotkeutua ellei ajatuksissa ole purkaa lähes alkutekijöihin ja aloittaa puhtaalta pöydältä.
Nämä ovat vain ja ainoastaan minun ajatuksia, kaikki on suhteellista. Joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä. :) Thumb
Kuvien perusteella alla olevassa linkissä lienee sellainen. (?) Miinusta mahdollisesti jollekin seuraavat asiat. Jos joku arvostaa kasetti wc:tä, se ilmeisesti puuttuu, samoin lämminvesi.(?)
http://www.nettikaravaani.com/muu-merkki/saviem/1457318
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 14.06.2016 kello on 12:07 ---Minusta ehdottomasti kannattaa kommentoida. Tuo ihmeessä esiin kaikki käytännön kokemuksesi retkeilyauton käytöstä, niitähän aloittaja tässä etsii valinnan pohjaksi.
--- Lainaus päättyy ---
Olen ymmärtänyt, että ostaja on miehen mittainen. Silloin nämä poikittaisvuoteelli set peltikoppaiset yleensä ovat liian kapeita. Ajatus, että 'kyllä sitä senverran kippurassa nukkuu...', on tuhoon tuomittu.
savonhumu:
http://www.nettikaravaani.com/casa-car/boxer/1452666
http://www.nettikaravaani.com/casa-car/boxer/1457200
kumpi lie huijjaa ku osa kuvista on samoja ;D ;D ;D
K.E.V:
Eikun se myy autolle.comin kautta ja itse suoraan samaa kulkinetta
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta