Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Asuntoauto, mutta millainen?
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 13.06.2016 kello on 18:59 ---Harmi kun on C kortillinen
--- Lainaus päättyy ---
En löytänyt vastausta ,oliko tulevalla käyttäjällä C-kortti. Joo, ALDE olis kyllä pakkasilla hyvä.
Muutenhan tuossa on kaikki Thumb
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 13.06.2016 kello on 18:30 ---Saakeli että on tyylikäs tuo laika Thumb Thumb Thumb Ja pinnoiltaankin kuin uusi.
--- Lainaus päättyy ---
Tuohon kun asentaisi Primuksen 2490:n hiluineen olisi hyvä. Kysyjälle vain hieman pulska on tuo hinta, mutta kyllä kai tuossa on tinkimisen varaa. :D
HarriOlavi:
Omakohtaiset kokemukset ja mielipiteeni seuraavasti: Matkailuauton täytyy olla peltikuorinen ja takaveto, nämä ovat minun ensisijaiset lähtökohdat. En väheksy yhdenkään orkkilaisen tai kenenkään mielipidettä / kuljinta tms. Kaikilla on omat näkemykset / kokemukset ja mieltymykset joiden pohjalta tekee itsenäisen ratkaisun jonka mukaan toimii. Jos kuitenkin ratkaisu sattuukin olemaan väärä, on mahdollisuus korjata tilanne. Vaihtoehtoja taitaa olla riittävästi. Thumb
Ellei halua ostaa pakasta vedettyä, (tehdastekoinen) voi itse rakentaa "oman näköisensä kulkimen." Toki Suomessa on ongelmana pitkälle se että vastaavia peltikuoriaisia on C-kortillisena kun Virossa samat ovat b-kortillisia. Esimerkkeinä mm, Iveco ja Sprinter (eräät mallit) ainakin joita olen "vesikielellä" seuraillut tämän vuoden aikana (Viro) juuri rakentamista ajatellen.
Jos oikein hyvä tuuri käy, voi onnistua ostamaan kylmäkuljetuksessa olleen pakettiauton jossa on tehdaslämmönseristy s. Voi olla että joissakin kokonaispaino on 3550 kg kylmälaitteen kanssa. Kylmälaite poistettuna pääsee 3500 kg:n kokonaispainoon. Ihmeellistä että Suomessa ja Virossa on samanlaisille pakettiautoille erilaiset vaa'at. ( viittaan alkuperäisiin kokonaispainoihin)
Yhden auton olen tehnyt Virossa. Prosessi muutoskatsastaa on "läpihuuto" juttu kun auto tehdään siten ettei turvallisuutta vaaranneta missään muodossa. Sisustus ja vastaavat asiat kuten tehdastekoiset autot, ovat jokaisen rakentajan taiteellisen lahjakkuuden varassa.
Tarvikkeita alkaa olla saatavilla koska mm, firmat tilaavat niitä Keski-Euroopasta ja hinnatkin alkavat olla kohdillaan. :D
savonhumu:
Luulen että rakentaminen on tässäkohtaa pois suljettu vaihtoehto. Tekee sitten myöhemmin jos alkaa siltä tuntua. Taidan esitellä vielä tuon retkeilyautoideanki nuiden puolikkaiden ja integroitujen rinnalle. C-korttia saattaa vaikka löytyäkki kun aikanaan siihen muoviläpyskään on saanu aika paljon helpommin niitä kirjaimia kun nykysin ;D
Mites noissa retkeilyautoissa pärjää talvella?
jus66si:
http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-retkeilyautot
Tuossa on tuommonen kompromissiauto, vähän kuin retkeilyauto, mutta enempi matkailuautomainen.
Ei mikään hirtsun iso... Alta kuusmetrinen ja silti kolme nukkuu ja on perusjutut ja tuota vois vielä tuunata mieleiseksi varusteluilla.
Kaikissa on omat kivat puolensa... ::)
Vähän ratkasee se, kuinka monta siinä pitäisi mukana kulkea ja yöpyäkin. Tossa ny mahtuu kolme.
Eli jos ny ajattelis, että siihen tulee sitte neljäkin sisälle ja niitten pitäs nukkuunkin mahtua ym. niin lähtisin ihan kattoon esim. niitä koko integroituja. Jos sitte ajattelis että menee maastossa enempi, niin melkeen kannattas koeajelemalla vähän testailla. Ajettavan tien laatu ja maasto (oksat ym) vaikuttaa sitten ajan kanssa , eli meillä on tuommonen dukatokeulanen peltinokka, niin kestää jotain, mutta esim. alumiinikyljissä, jos ei ole kuulavasaroitu, niin näkyy sitten kopsut ja raamut.
http://www.nettikaravaani.com/dethleffs/globebus-3/1454385
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta