Kirjoittaja
Aihe: SF-Caravan ry:n ongelma (Luettu 115711 kertaa)
« Vastaus #121 : 23.11.2016 kello on 11:34 »
No, jos teidän 'tonttiaktiivienkin' mielestä liitto on eksyksissä, Niin nouskaahan sitten barrikaadeille! Ehkä siinä sitten tulisi hoidettua muutkin asiat? 
En pidä tuosta 'tonttiaktiivi' -lokerosta, joka minulle langetettiin. En sovi siihen, vaikka yhden sfc-alueen hoitoon aktiivisesti osallistunkin. Liikumme vaunun kanssa, ja aiemmin jopa niin että useimmiten yövyimme ns. Puskaparkeissa. En osaa nähdä asioita poissulkevina. Mutta siis asiaan, yhdistysten sisältä vaikuttaminen tapahtuu hallitustyönä. Ja vaikka jäsenyhdistyksen sisältä noustaisiinkin barrikaadeille, niin tuskin se puskaparkkilaisen asiaa ajaa. Eiköhän heillä (ja minulla) ole kädet ihan täynnä näitä paikallisen alueen hoitoon liittyviä murheita. Lähtekää itse mukaan toimintaan ja ajakaa itsellenne tärkeitä asioita. Kyllä me (paikallisissa jäsenyhdistyksissä) silti kuullaan. Esimerkkinä mainitsen, että olin ajamassa ja toteuttamassa omalle sfc alueellemme ns. Päiväkäynti-maksua, johon siis sisältyy vesi/jätehuolto ja pesulla käynti, jos joku puskaparkkilainen ei halua koko vuorokaudesta maksaa.
« Vastaus #122 : 23.11.2016 kello on 13:56 »
Mutta siis asiaan, yhdistysten sisältä vaikuttaminen tapahtuu hallitustyönä. Ja vaikka jäsenyhdistyksen sisältä noustaisiinkin barrikaadeille, niin tuskin se puskaparkkilaisen asiaa ajaa. Eiköhän heillä (ja minulla) ole kädet ihan täynnä näitä paikallisen alueen hoitoon liittyviä murheita. Lähtekää itse mukaan toimintaan ja ajakaa itsellenne tärkeitä asioita.
Siinähän sinä sen jo sanoit....  Ei ole aikaa/halua. Uudistusten pitäisi siis tulla ihan jostain muualta kuin SFC:stä Kyllä me (paikallisissa jäsenyhdistyksissä) silti kuullaan. Esimerkkinä mainitsen, että olin ajamassa ja toteuttamassa omalle sfc alueellemme ns. Päiväkäynti-maksua, johon siis sisältyy vesi/jätehuolto ja pesulla käynti, jos joku puskaparkkilainen ei halua koko vuorokaudesta maksaa.
Tällaisenhan pitäisi olla itsestään selvyys. Joka paikassa. Olen ennenkin sanonut, että jos haluaa nähdä muutakin kuin leirintäalueita, niitä osuu kohdalle kovasti harvoin sillon kun on aika yöpyä.
« Vastaus #123 : 23.11.2016 kello on 18:54 »
Se on kyllä sitkeessä tuo mutu tuossa SFC asiassa.Tänään lueskelin aluejärjestön tiedotus lehteä.Missään ei mainittu edunvalvontaa niille jotka eivät osallistu aluejärjestön toimintaan joka muuten on aika mukavan kuuloista jos on tuollainen yhteisöllinen karavaanari.Se ei todellakaan pois sulje liikkumista vaunun kanssa niiden ohjeiden puitteissa jotka SFC on julkaissut mutta mikä ei ole laki tai muu uskoon perustuva toiminta vaan vapaaehtoisuus ensisijaisesti. 
« Vastaus #124 : 23.11.2016 kello on 19:08 »
Se on kyllä sitkeessä tuo mutu tuossa SFC asiassa.Tänään lueskelin aluejärjestön tiedotus lehteä.Missään ei mainittu edunvalvontaa niille jotka eivät osallistu aluejärjestön toimintaan joka muuten on aika mukavan kuuloista jos on tuollainen yhteisöllinen karavaanari.Se ei todellakaan pois sulje liikkumista vaunun kanssa niiden ohjeiden puitteissa jotka SFC on julkaissut mutta mikä ei ole laki tai muu uskoon perustuva toiminta vaan vapaaehtoisuus ensisijaisesti. 
Mitähän nyt oikein yrität sanoa....? Ohjeet, laki, usko, vapaaehtoisuus....
« Vastaus #125 : 23.11.2016 kello on 19:54 »
Yritin tätä tulkita. Siis SFC ei valvo maksavien jäsentensä etua vaan talkoolaisten. (Ilmeisesti jäsenmaksu pitää maksaa että pääsee osallistumaan talkoisiin.) Puuhastelu kaltaistensa seurassa on mukavaa. Ja liikkua saa kunhan tekee sen SFC:n ohjeiden mukaan. Liikkuminen ja/tai ohjeiden noudattaminen on vapaaehtoista kun ei ole uskonnollista tai lakisääteistä. Mutta suotavaa.
« Vastaus #126 : 23.11.2016 kello on 21:51 »
Hyvin tulkittu.SFC jäsenyys perustuu vapaaehtoisuuteen,ei mihinkään uskoon eikä edes lakiin jos puhutaan rikoslaista.Toimint a on yhteisöllistä eikä kannusta toisen tontille leiriytymiseen.Se on usealle vaikeaa sisäistää ja saa aikaan noita aivopieruja puskaparkkiluettelo iden julkaisuista ym.Ei tämän pitäis olla vaikeaa sisäistää,toisaalta mikä minä olen kertomaan SFC:n ideologiaa.Menkää mukaan järjestötoimintaan siellä nämä puskaparkit selviää.
« Vastaus #127 : 23.11.2016 kello on 21:53 »
NIin aika olennainen osa SFC yhdistysten toimintaa on nuo SFC alueet.
Jos alueita ei olisi, niin Suomessa olisi aika paljon vähemmän alueita plus yksityinen puoli sanelisi markkinoita, joka näkyisi hintojen kohoamisena.
Minä en näen kokonaisuutena yhdistyksessä mitään sen suurempaa ongelmaa
Toivon, että SFC alueet säilyvät jatkossakin ja niihin löytyy aktiivista talkoolaisporukkaa, jota SFC yhdistys kokonaisuutena tukee.
Suurin ongelma on tulevaisuudessa se, miten saada tämä SFC verkko ylläpidettyä ja niihin löydettyä puuha-ihmiset. Aika pieni ongelma tämä puskaparkki homma on sen rinnalla.
Puskat tulevat joka tapauksessa säilymään ilman SFC yhdistystäkin.
SFC yhdistys kuitenkin yrittää ylläpitää leirintäalue verkkoa, että harrastus olisi mahdollinen mahdollisimman monelle. Puskaparkkilaiset eivät oikein rakenna mitään, ovat vain pyytämässä muilta paskapöntön tyhjennys palveluita.
« Vastaus #128 : 23.11.2016 kello on 21:57 »
^ Tämä on juuri se syy miksi minä olen maksanut viimeisen jäsenmaksun perena väen tukemiseksi. Ja tällä nykyisellä tyylillä tuo perälaita alkaa vuotaa niin uusista kuin vanhoistakin jäsenistä.
« Vastaus #129 : 23.11.2016 kello on 22:01 »
Hyvin tulkittu.SFC jäsenyys perustuu vapaaehtoisuuteen,ei mihinkään uskoon eikä edes lakiin jos puhutaan rikoslaista.Toimint a on yhteisöllistä eikä kannusta toisen tontille leiriytymiseen.Se on usealle vaikeaa sisäistää ja saa aikaan noita aivopieruja puskaparkkiluettelo iden julkaisuista ym.Ei tämän pitäis olla vaikeaa sisäistää,toisaalta mikä minä olen kertomaan SFC:n ideologiaa.Menkää mukaan järjestötoimintaan siellä nämä puskaparkit selviää.
Vai että aivopieruja nuo puskaparkkiluettelo t.... Kutsuisin niitä kyllä retkiparkeiksi, tai vastaaviksi. Euroopassa näitä aivopieruluetteloit a on oikein paksuina opuksina sitten.
« Vastaus #130 : 23.11.2016 kello on 22:25 »
Puskaparkkilaiset eivät oikein rakenna mitään, ovat vain pyytämässä muilta paskapöntön tyhjennys palveluita.
Tällainen kommentti varmaan auttaa keskustelussa puutarhatonttujen ja puskalaisten välillä.  Ei puskaan tarvitse verkkoaidalla rajattua puutarhaa kuormalavaterassein een. Pahin jälki mikä puskalaisen käynnistä näkyy on renkaanjäljet tiessä. Aina kun olen palvelua leirintäalueelta ilman yöpymistä pyytänyt, olen keskustelun aloittanut. "Mitä kustantaa..." Eräälle herralle piti selittää että olen ostamassa, en pyytämässä. Usein on ilmaiseksi tarjottu. Silloin olen kioskista jotain ostanut. Ei jätehuolto tai vesi ole ilmaista. On ollut toisiakin tapauksia. 20€ säiliöllisestä vettä tuntui jo turhan paljolta.
« Vastaus #131 : 23.11.2016 kello on 22:31 »
Tällainen kommentti varmaan auttaa keskustelussa puutarhatonttujen ja puskalaisten välillä.  Ei puskaan tarvitse verkkoaidalla rajattua puutarhaa kuormalavaterassein een. Pahin jälki mikä puskalaisen käynnistä näkyy on renkaanjäljet tiessä. Aina kun olen palvelua leirintäalueelta ilman yöpymistä pyytänyt, olen keskustelun aloittanut. "Mitä kustantaa..." Eräälle herralle piti selittää että olen ostamassa, en pyytämässä.
Usein on ilmaiseksi tarjottu. Silloin olen kioskista jotain ostanut. Ei jätehuolto tai vesi ole ilmaista.
Oliskin näin, aina ei toteudu tuo Mikko Alatalon sinisten lasien lävitse katsottu lopputilanne. Ihan hyvä asenne tuo että maksaa palveluista mitä on saatavilla.
« Vastaus #132 : 23.11.2016 kello on 22:32 »
Eurooppa on eurooppa.Suomessa yritetään jokamiehen oikeuksilla perustaa tuntemattoman maanomistajan alueelle julkisesti ilmoittelemalla laiton parkkialue.Se on erona SFC jäsenillä että parkkialue on virallisesti aluejärjestön hallinnassa. 
« Vastaus #133 : 23.11.2016 kello on 22:38 »
Oliskin näin, aina ei toteudu tuo Mikko Alatalon sinisten lasien lävitse katsottu lopputilanne. Ihan hyvä asenne tuo että maksaa palveluista mitä on saatavilla.
Valitettavasti ei tarvitse edes silmälaseja todetakseen että joukossamme on henkilöitä jotka kusevat yhteiseen murokulhoon. En edes kehtaisi kerjätä ilmaiseksi palvelua mihin en ole oikeutettu. Yleensä kakkiksen tyhjennys ja vesisäiliön täyttö maksaa 2-5€. Väärä harrastus jos tuo on kallista.
« Vastaus #134 : 23.11.2016 kello on 22:57 »
Suomessa yritetään jokamiehen oikeuksilla perustaa tuntemattoman maanomistajan alueelle julkisesti ilmoittelemalla laiton parkkialue. Onkohan hieman kärjistetty ilmaus? En ole metsäparkeissa montakaan vaunua nähnyt, joten jätettänee ne pois laskuista. Enkä muista nähneeni uusia tai suuria autoja. Lienee suhteellisen pieni porukka joka menee metsäpuskaan. En kuitenkaan ole puskien sijaintien julkisten ilmoittelun kannalla. Se on erona SFC jäsenillä että parkkialue on virallisesti aluejärjestön hallinnassa.  ...jossa jokainen on pienessä ruudussaan siististi rivissä. Kun menet ulos oluttölkin kanssa, 5 muuta on ihmettelemässä mihin menet ja ovat huolissaan alkoholinkäytöstäsi . Marjat ja sienet on haettu jo ennen kuin ovat maasta nousseet. Suurin saalis metsäkävelyllä on koiranpaska kengänpohjassa. Kaikki ei viihdy leirintäalueella. Elämä on valintoja joissa punnitaan hyödyt ja haitat.
|