rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle  (Luettu 5562 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.11.2023 kello on 02:05
Vs: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle
« Vastaus #15 : 11.06.2016 kello on 00:56 »
Viime kesän kokemuksina Baijerista A7:lta: Ajelin tasaista 90 km/h yhdistelmällä, joka periaatteessa Saksan 100 km/h vaatimukset täyttäisi. Sitten ihmettelen, miksei ohituskaista etene normaaliin malliin. Vieressä juuttuneena keltainen ”kantti kertaa kantti” –tieauto, jonka kuski huterasti yhdellä kädellä ohjaa, toisella virittelee kameraa ja kuvaa meikäläistä. Ensiksi ajattelin, että tykkäsi boxiin liimatusta Suomilipusta ja heiluttelin kättä. Sitten tajusin, että tässähän oli juuri niitä Etelä-Saksan nopeusrajoituksen stalkkaajia ja jarrutin. Ei tullut onneksi laskua perässä.  ;D

Ja juu: saksalaiset ja hollantilaiset karavaanarit ohittelivat kyllä, 100 km/h tarra perässään. Väliin myös tietynmaalaiset rekat.

Tämän takia ajattelin, että olisi se tarra kyllä kiva. Antaisi hitusen joustavuutta liikkumiseen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle
« Vastaus #16 : 11.06.2016 kello on 08:24 »
ettei kukaan yksityinen ihminen keksi esittää miten toisessa eu maassa hyväksytty ajoneuvo ei kelpaa suomessa (verotus myös kuuluu tähän asiaan)

No ainakaan tuon itse tuotatetun vaunun ensikatsatus ei Suomessa kummoinen juttu vielä ainakaan ollut, ajomatkalla satamasta kotiin oli tuo meitin vaunu jo kotimainen kilpi persuuksissa ennen kotiin tuloa ja tulli-ilmoitusta, autoveroja tahi ALV:ejakaan eivät kehdanneet siitä vaatia :P

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:39
Vs: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle
« Vastaus #17 : 11.06.2016 kello on 10:32 »
No ainakaan tuon itse tuotatetun vaunun ensikatsatus ei Suomessa kummoinen juttu vielä ainakaan ollut, ajomatkalla satamasta kotiin oli tuo meitin vaunu jo kotimainen kilpi persuuksissa ennen kotiin tuloa ja tulli-ilmoitusta, autoveroja tahi ALV:ejakaan eivät kehdanneet siitä vaatia :P

Eivät sitten vaatineet sähkö- ja kaasutarkastusta?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle
« Vastaus #18 : 11.06.2016 kello on 11:02 »
Eivät sitten vaatineet sähkö- ja kaasutarkastusta?

Nope, eivät edes kaasutarroja. Sen verran tein että satamasta lähtiessä nakkasin vaunun pedille sammuttimen ja varoituskolmion + siirtotarrakilpi vaunun persuuksiin ja ei kun konttorille Thumb
Aiheesta enempi: https://karavaanari.org/index.php/topic,16316.msg318528.html#msg318528

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:15
Vs: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle
« Vastaus #19 : 11.06.2016 kello on 11:13 »
Kyllä, aivan kuten suomessa voi ajella matka-autolla satasta, ilman satasen lätkää.

Ei tuo ihan noin mene, itse toki ajan ilman sitä lätkää teiden rajoitusten mukaan. Hyvin tietoinen olen siitä, että joku poliisi joka on kyllästynyt teiden tukkoihin voi ja saa asiaan puuttua. Näin ei toistaiseksi ole käynyt. Ja edelleenkin uskon, että ainakin automaattivalvonta puolella tulee muutoksia, rekisterikilpien automaattinen tunnistaminen ja tietojen yhdistäminen ajoneuvon tietokantaan. Postia lähtee auton haltijalle/ omistajalle kun ajonbeuvokohtainen rajoitus on ylitetty.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:11
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle
« Vastaus #20 : 11.06.2016 kello on 11:17 »
Ei tuo ihan noin mene, itse toki ajan ilman sitä lätkää teiden rajoitusten mukaan. Hyvin tietoinen olen siitä, että joku poliisi joka on kyllästynyt teiden tukkoihin voi ja saa asiaan puuttua. Näin ei toistaiseksi ole käynyt. Ja edelleenkin uskon, että ainakin automaattivalvonta puolella tulee muutoksia, rekisterikilpien automaattinen tunnistaminen ja tietojen yhdistäminen ajoneuvon tietokantaan. Postia lähtee auton haltijalle/ omistajalle kun ajonbeuvokohtainen rajoitus on ylitetty.

Uskoisin että satasen lätkättömät matkailuautoilijat ei aja satasta, koska melu lisääntyy, polttaineen kulutus nousee, tai auto ei kulje vaivattomasti satasta. Minulla tuo viimmeinen on syynä.  :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.05.2024 kello on 20:08
Vs: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle
« Vastaus #21 : 11.06.2016 kello on 15:50 »
Ei tuo ihan noin mene, itse toki ajan ilman sitä lätkää teiden rajoitusten mukaan. Hyvin tietoinen olen siitä, että joku poliisi joka on kyllästynyt teiden tukkoihin voi ja saa asiaan puuttua. Näin ei toistaiseksi ole käynyt. Ja edelleenkin uskon, että ainakin automaattivalvonta puolella tulee muutoksia, rekisterikilpien automaattinen tunnistaminen ja tietojen yhdistäminen ajoneuvon tietokantaan. Postia lähtee auton haltijalle/ omistajalle kun ajonbeuvokohtainen rajoitus on ylitetty.

Uskoo saa, mitä haluaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
Vs: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle
« Vastaus #22 : 11.06.2016 kello on 19:10 »
Uskoisin että satasen lätkättömät matkailuautoilijat ei aja satasta, koska melu lisääntyy, polttaineen kulutus nousee, tai auto ei kulje vaivattomasti satasta. Minulla tuo viimmeinen on syynä.  :D
Mulla lisäksi maisemat vaihtuu liian nopsaan...

Sillä olen ajatuksissani suunnitellut 100 tarran poistoa turhana ärsykkeenä. Se magneettitarra sitten tarvittaessa, jos tulee kiirus vaikka satamaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:55
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle
« Vastaus #23 : 11.06.2016 kello on 19:24 »
Minuu niin harmitti kun tällä ei saa sitä satasta ajella. Mutta joskus tulee huomaamatta liikennevirran mukana kuljettua, niin kyllähän tässä polttoaineen kulutus kasvaa rajusti kun reilua satasta ajaa. Ei se enää harmita yhtään,kalliiksihan se tulee enkä nyt tarkoita sakkoja.


Sent from my iPad using Tapatalk

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
Vs: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle
« Vastaus #24 : 11.06.2016 kello on 19:59 »
Minuu niin harmitti kun tällä ei saa sitä satasta ajella. Mutta joskus tulee huomaamatta liikennevirran mukana kuljettua, niin kyllähän tässä polttoaineen kulutus kasvaa rajusti kun reilua satasta ajaa. Ei se enää harmita yhtään,kalliiksihan se tulee enkä nyt tarkoita sakkoja.
Tjaah...

Onko Ryssän polttoainehinnat nousseet....?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:39
Vs: Vaunun 100 km/h -katsastus Saksanmatkalle
« Vastaus #25 : 11.06.2016 kello on 23:45 »
Loppujen lopuksi, uskoisin että jokainen ajaa sitä nopeutta mikä tuntuu hyvältä. Ajaessa tuntee kyllä, millä nopeudella moottori pyörii parhaiten ja samalla melu on siedettävin.