Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Minkä verran vaunun akku latautuu ajossa?
Aakku:
Minä olen huomannut, että latausjännite on alhainen, jos akku on tyhjänpuoleinen...
Tunnin verran kun ajaa niin latausjännite alkaa nousta akun täyttyessä. Ampeerimittarilla näkee virran syötön olevan alussa korkea matalalla jännitteellä. Akun täyttyessä ampeerit laskee ja latausjännite nousee.
elwari:
https://www.rensu.net/index.php?valikko=elektroniikka&sivu=johtolaskuri
Tässä on yksi ihan toimivan oloinen laskuri johdon jännitehäviöille. Vaunussa voi tulla kymmenen metriä helposti mittaa latausjohdoille, tähän laskuriin siis laitetaan plus- ja miinuskaapeleiden yhteispituus. Siis jos on viisi metriä kaksinapaista johtoa, niin matka on 10 metriä.
16 neliötäkään ei vielä ole yliammuttua näillä matkoilla. Sitä tietysti ei perävaunuliittimeen saa tungettua, niin siinä on enemmän rakentelua. Kunkin omista tarpeistahan tämäkin on kiinni.
Latausboosteri yhdessä tukevien pistorasian johdotusten kanssa on myös toimiva ratkaisu.
Niin, se Bilteman erotusrele, semmoinen oli ehkä seitsemän vuotta edellisessä vaunussa, ihan toimiva kampe se tuntui olevan.
retkeilijä:
No olihan se latautunut ihan täyteen ajossa. Kannoin sen verstaalle talvehtimaan se oli pirun painava. ;D
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 1.10.2022 kello on 08:42 ---Minä olen huomannut, että latausjännite on alhainen, jos akku on tyhjänpuoleinen...
Tunnin verran kun ajaa niin latausjännite alkaa nousta akun täyttyessä. Ampeerimittarilla näkee virran syötön olevan alussa korkea matalalla jännitteellä. Akun täyttyessä ampeerit laskee ja latausjännite nousee.
--- Lainaus päättyy ---
Eikös tuo riipu siitä kummasta päästä jännitettä mitataan?
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 1.10.2022 kello on 08:19 --- Uuden oooppelin lataus oli oli ennen ostoa alle 14 V., mutta eihän tuossa hintaluokassa kaikki voi olla uutuuden kunnossa.
------------------------------
Josko jostain "tilistä" saan latauksen edellisten oooppelien tasolle, niin lataus toiminee kiitettävästi?
--- Lainaus päättyy ---
Olen tullut siihen tulokseen, että huonolla latauksella mennään, koska tuossa on "älykäs" lataus. Laturin vaihdoin kunnostettuun, vanhasta kun yhdestä osasta oli "savu tullut pois". Lataus kylmänä ja tyhjäkäynnillä parani, kierroksilla ei.
--- Lainaus käyttäjältä: elwari - 1.10.2022 kello on 11:18 ---Latausboosteri yhdessä tukevien pistorasian johdotusten kanssa on myös toimiva ratkaisu.
--- Lainaus päättyy ---
Huonon muistini mukaan, joku joskus mainitsi Motonetissä, tai jossain olevan halvan/toimivan kamppeen tuohon lataus jännitteen nostoon.
Laitetaako se vaunuun, vai veturiin?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta