Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Dometic RMD8551

<< < (3/8) > >>

hapero:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  7.06.2016     kello on 10:05 ---Mielenkiintoista....  Olen kaappia huijannut ylimääräisen vastuksen kanssa, kun jos sen 'termarin' nyppää irti, niin näyttöön tulee, en nyt muista mikä, vikakoodi.

--- Lainaus päättyy ---

Kuinka se ylimääräinen vastus on kytketty?
Muistaakseni sellaiset kaapi jotka antaa vikakoodin on anturin vikatilassa 50% ohjauksella.

arkki:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  7.06.2016     kello on 09:42 ---siellä menee 2:si eri syöttöä autosta , toinen menee vaunun akulle ja siinä välissä voi olla mainitsemasi latausboosteri, taas toinen menee erikseen autosta vaunun akulle, tämä ei mene minkään latausboosterin kautta. Minulla on kyseinen vaunu itsellänikin.
Nasta 10 lila. Siinä 2.5 neliön syöttö jääkaapille. Nasta 9 sininen. Siinä syöttö akulle
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---

Tämähän selittää miksi kaappi ei toimi 12-voltilla! Eli pistokkeessa on kytketty ainoastaan syöttö boosterille/vaunu akulle. Sehän on tosin tyhmää, koska boosteri on ohitettu kokonaan ja syntyy enemmän tai vähemmän jännitehäviötä kun menee suora kaapeli akulta jääkaapille? Tosin tällähän on nyt sitten taas estetty kaapin unohtuminen 12-voltille ja akun "purkautuminen/hajoaminen" ilmeisesti?
Eikö tuota vaunun kytkentää nyt kannattaisi muuttaa, niin että 12-volttia kaapille tulee myös vaunun akulta? Varmaan paikallinen Polarin huoltofirma voisi ko. kytkennän tehdä. Itse kun en halua takuunalaisia vehkeitä ruveta muutoskytkemään.

Mutta toisaalta taas jääkaapissa palaa sininen merkkivalo, joka merkitsee, että kaappiin tulee jännite! Ja jos ottaa pistokkeen pois autosta niin jääkaappi alkaa varoittamaan, että jännitettä ei tule paneelissa.  Eli kaappi saakin sitten kuitenkin jännitteen autosta! Ovat tehneet työtä käskettyä autokorjaammolla ja kytkeneet virrat auton pistokkeeseen, niin että myös toi 10-pinni on kytkettyna mun autossa. Ja taas ollaan siinä tilassa, että 12-v vastus ei toimi kaapissa tai sitten kaapeli on liian pieni, mutta kun sekin on aotokorjaamon mukaan 2,5mm, joka pitäsi riittää ainakin vähintään 4 metrin matkalle auton akusta vaunun jääkaapille?

Kiitos paljon hyvistä neuvoista ja vianmäärityksestä. Thumb Kerkesit jo vastaamaan kun editoin vielä! Enpä tosiaan sitten kytke kaappia boosterin kautta, kun meikäläisen muisti on hieman huonompaa laatua, niin ei tarvitse ostaa uutta akkua.  ;D

K.E.V:
Vaunu on kyllä kytketty oikein, mutta useimmissa autoliikkeissä eivät ymmärrä kytkeä kaikkia psitorasian johtoja kuin "kiväärillä uhaten", itse olen laittanut useita omiini ja pari muittenkin. Ja please, älä sekoita tuota latausboosteria jääkaapin käyttöön. Jääkaapin sähkö tulee vain ja ainoastaan autosta tulevaa johtoa pitkin. Boosteri pitää vaunun akun täynnä paremmin kuin ilman sitä.
Mikäli syöttö tulisi vaunu akulta se tyhjenisi nopeammin kuin ajatus kun unohtuisi 12 voltin toiminnalle. :laugh:

seppoko:
Jääkaappiin tulee kahta kautta 12 V. Toinen ohjaa ja antaa jännitteen lampulle ja tulee vaunun akusta. Toinen menee vain vastukselle ja tulee autosta.

K.E.V:
No hyvä, sillä toisella ei kuitenkaan ole mitään tekoa jäähdytyksen kanssa. Toki laittaahan se error valon vilkkumaan kun syöttö puuttuu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View