Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Dometic RMD8551

(1/8) > >>

ArHi:
Kaappi ei meinaa jäähtyä 220V:lla. Yön yli päällä ja lämpötila 10 astetta kaapin sisällä, pakastelokero on kyllä  -18 astetta. Miten noissa erillisellä pakastelokerolla olevissa on jäähdytys järjestelmä tehty, onko pakastimella oma ja jääkaapilla oma jäähdytys kierto? Löytyisikö keltään tämän kaapin rakennekuvaa, että pääsisi hiukan paremmin kaapin toiminnasta käsitykseen?
Kaasulla vaikuttaisi toimivan.

arkki:
Mulla on ihan sama ongelma. Kaappi on ihan uus uudessa Polarin vaunussa. Vaunu/kaappi ollut käytössä vain vajaan kuukauden ja nyt ei enää jäähdy kuin tonne 8-10 asteiseksi täystehoasetuksella oli sitten kyseessä kaasu tai 220v.  >:( 
12-voltilla ei ole jäähdyttänyt ollenkaan, vaikka virta ladataan/nostetaan akkuun 12-v latausboosterilla. Siihen huolto tarjosi selitykseksi rikkinäisen 12-v lämpövastuksen, jonka huolto aikoo vaihtaa kunhan kerkeävät vaunulle.
Onneks on tota takuuta jäljellä. Saas nähä mitä huolto keksii viaksi myös huonoon jäähdytystehoon 220-v ja kaasulla?  Itse veikkaisin kaapin termostaattia ja/tai piirikorttia minne termostaatti lähettää lämpötila-arvon. Epäilisin, että pakastin on samassa jäähdytyskierrossa.

K.E.V:
Sama kierto niissä on, itselläni kyllä pysyy kylmänä. Nyttenkin on 4-teholla +3c kaapissa.
edit: tuo 12v toimintohan toimii vain vaunun ollessa autoon kytkettynä ja auton ollessa käynnissä, toki tuon varmaan tiesitkin.
Ja että auton pistorasiassa on 12v jääkaapille kytkettynä.

ArHi:
Viimeksi vaunulla ollessa säätö täysillä lämpötila aamulla ollut 4-5 astetta ja päivällä n.8 sähköllä eikä kyllä kaasullakaan alemmaksi mene. Viimeksi jätin kaapin päälle vaunulta lähtiessäni, joten tänään sitten näkee mikä lämpötila kaapissa on sisällä. Jospa tuo pidempi käyttöaika saisi kaapin toimimaan kunnolla?  Vaunu on ollut käytössä reilun kaksivuotta.

Ari

arkki:

--- Lainaus käyttäjältä: ArHi -  6.06.2016     kello on 07:25 ---Viimeksi vaunulla ollessa säätö täysillä lämpötila aamulla ollut 4-5 astetta ja päivällä n.8 sähköllä eikä kyllä kaasullakaan alemmaksi mene. Viimeksi jätin kaapin päälle vaunulta lähtiessäni, joten tänään sitten näkee mikä lämpötila kaapissa on sisällä.
Ari
--- Lainaus päättyy ---
Mä meen seuraavaksi vaunulle perjantaina, ja olen jättänyt nyt sähköllä kaapin täydelle teholle. Katsotaan paljonko lämpötila sitten kaapissa on perjantaina. Eivät vielä tienneet Elektroluxin huollossa, koska vaunulle tulevat korjaamaan. Tilaavat ensin vara-osat vikakuvauksen mukaan ja sitten mun täytyy vielä myös löytää aika koska pääsen vaunulle viikolla, koska eihän tietenkäään takuuhuolto pelaa viikonloppusin.  :(   En lähde vaunua pois kausipaikalta vetämään ennen kesälomaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View