rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Vaunun kaasupullokopan maalaus  (Luettu 4564 kertaa)

• Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.06.2016 kello on 15:39
Vaunun kaasupullokopan maalaus
« : 2.06.2016 kello on 12:28 »
Onko kellään kokemuksia kaasupullokotelon maalauksesta? Vanhassa Piccolo vaunussa koppa on kovaa muovia , ei lujitemuovia, veikkaan että ABS-muovi oli jo tuolloin käytössä.
siis mitä ainetta pohjustukseen ja pintaan, tarkoitus vetää ihan telaamalla, kun ei ole sopivaa ruiskua, eikä vaunu muutenkaan enää uudennäköinen...
SK  8)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:24
  • viva la France
Vs: Vaunun kaasupullokopan maalaus
« Vastaus #1 : 2.06.2016 kello on 12:42 »
Ensin se pitää saada noin tunniksi 80 - 90 astetta lämpöön, sauna hyvä.
Ja kun se on hikoillut pinnan kosteaksi se pyyhitään asetonilla ja välittömästi maali päälle.
Itse olen samalla menetelmällä maalannut peilit matkamökkiin yli viisi vuotta sitten ja edelleen
maalit pinnat ehyet.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 22:48
Vs: Vaunun kaasupullokopan maalaus
« Vastaus #2 : 2.06.2016 kello on 13:36 »
Ite tekisin karhennuksen hiomapaperilla ja vetäisisin tikkurilan unican sävytettynä pintaan.
Laittaa muovitartunta aineen jos haluaa, itse en ole käyttäny
Tikkurilan sivulta:
Lainaus
SOVELTUVUUS
Metalli- ja puukalusteiden maalaukseen sisällä ja ulkona. Soveltuu myös useille muovipinnoille, esim. lasikuitu- ja muoviveneisiin (ei upotusrasitukseen). Katso käyttöohje.
KÄYTTÖKOHTEET
Kalusteet, koneet, ajoneuvot, veneet, työkalut jne.

Kahden matkaajan helmat ja cabbyn kaasupullokotelon maalannu unicalla ja hyvin on pysyny  Thumb
Toissa päivänä ehostin matkaajan helmat unicalla  ;)
Telalla erittäin helppo maalata eikä tarvitse ohentaa.
Pieni vaahtomuovitela kätevin  ;)