Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Rengaspultit poikki

<< < (2/4) > >>

Catiska:
Ja jos tykkäätte pulttikoneella huruutella kuten minä niin tehkää 12,- investointi ja ostakaa momenttivarsi.

T-Cat:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 10.05.2016     kello on 22:31 ---Ja jos tykkäätte pulttikoneella huruutella kuten minä niin tehkää 12,- investointi ja ostakaa momenttivarsi.

--- Lainaus päättyy ---

Hyvä pointti. Minulla kyllä kompurassa tuotto piisaa ns. parempilaatuisen pulttikoneen pyörittämiseen mutta tuo nykyinen on tehoton rengashommiin. Siispä autojen ja vaunun pyöränpultit käsipelillä kiinni ja tarkastus myöhemmin, samaisella käsipelillä.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 10.05.2016     kello on 22:23 ---Taisi olla ehdotus "Useamman kerran kaudessa" eikä kuukaudessa....

--- Lainaus päättyy ---

No niinpäs olikin, vcaan outo oli sekin neuvo.   ;)

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Petrooli - 10.05.2016     kello on 18:13 ---Miks nuo pultit ylipäänsä katkesi? Mikä sai ne kaksi katkeamaan ja loput kolme löystymään? Onko niitä kiristetty joskus pulttipyssyllä liian tiukkaan ja näin venytetty niitä?

--- Lainaus päättyy ---
Venyttämiseen uskon myös. Pyöränpultin pää kun menee navan laipan läpi asti, niin ihan kärki on altis ruosteelle. Narskuu yhtälailla kuin kuiva kartio. Vaan kun on rasvatut, niin ei murheita.

Venyneitä kierteitä olen parissa (jenkki) autoissani nähnyt, kerran jäänyt käteen avatessa.
Pahin kokemus Porvoon motarilla silloisella renkiautolla vauhdissa vatkasi.. kerrostalon pihamaalta poistuessa naksui pikku vauhdissa (ikkuna auki). Tolpalle ajettua piti kiertää autoa - johan oli etupyörästä 2 pulttia viidestä kadonnut. Hissukseen linkuttaen tallille, pyörä pois - avatessa katkes kolmaskin helposti.. Syykin selvisi; oli ollut kolarikorjauksessa edellisviikolla ko. kulma  :-[

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 10.05.2016     kello on 22:31 ---Ja jos tykkäätte pulttikoneella huruutella kuten minä niin tehkää 12,- investointi ja ostakaa momenttivarsi.

--- Lainaus päättyy ---
Mä lasken V2 kompurasta ulostulopaineen 6 bariin - ajaa samanasia köyhemmin  :laugh: ts. ei saa edes tiukalle, saati 100Nm momenttiin - uskaltaa lukkopulttejakin pyöritellä.. Turha oliskin hakata ruvelle kupuja. Fordissa pitäis saada 200Nm momenttiin. Käsiavaimella tulee tasaisen nättiä jälkeä.. mulla pulttipyssy on vain enempi moottorikierrin  :D

kalavaanari:
Enhän toki tarkoittanut, että pultteja punotaan huvikseen! Tarkistaa voi vaikka ei koskisi ollenkaan pultteihin, pelkällä katseella voi nähdä onko rengas oikein keskiöön nähden. Jotain kummaa kuitenkin kävi.

Yksi viidestä pultista oli loppuun asti tiukasti kiinni, ja se pelasti renkaan lentämisen ja auton hajoamisen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View