Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Akselien rasvaus

<< < (2/5) > >>

eura665:
Koneita kun rasvaillaan niin ohjeena on, jotta niinkauan pumpataan kun rasva näkyy.

Lähetetty minun Che2-L11 laitteesta Tapatalkilla

Teukka-74:
Jes, kiitos näistä kommenteista  Thumb Ja sorry kun piti provota keskustelu käyntiin  ;)
Tuosta "kun rasva näkyy" jutusta mä oikeastaan jinkin pohtimaan tuota rasvan määrää.
Kun vaikka kuinka pumppaa niin ei akselilta saanut rasva näkymään. Ja vuosittain olen ne
rasvannut. Pitää käyttää laakerikuppi auki ja tsekata rasvat. Sinne olen laittanut kuumakesto
vaseliinia.

uppotukki:
pyörän laakeripesä ei kuulu olla vaseliiniä täynnä ,muut rasvaus kohteet on asia eri

jip59:
Juuri siksi minäkin tuota mututuntumaa ehdotin että akselilla ei vältämättä näe ulospäin pumpatun vaseliinin määrää. Se ylimääräinen voi vaikka rakenteesta riipuen jäädä akseliputken sisälle mistä ei ole mitään hyötyä.

Tuo mun "mututuntuma" perustuu vuosikymmenien autonasentajan kokemukseen ja myös lukuisten perävaunujen akselien huoltoon/korjaukseen. Siis tärkeintä on että voitelu on säännöllistä käyttöön nähden mutta ylenpalttisella rasvan pumppaamisella ei saavuteta mitään ylimääräistä hyvää.

Teukka-74:
^
Hienoa , kiitti  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View