Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Akselien rasvaus
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: jip59 - 7.05.2016 kello on 23:32 --- Siis tärkeintä on että voitelu on säännöllistä käyttöön nähden mutta ylenpalttisella rasvan pumppaamisella ei saavuteta mitään ylimääräistä hyvää.
--- Lainaus päättyy ---
Sepä se... Jotenkin vaan pitäisi päästä toteamaan, että rasvaa menee myös sinne, mihin pitäisi. Jos laakerin läpi ei mitään tule, lienee aika purkaa ja puhdistaa.
Aakku:
Tuollaisesta umprakentteesta en osaa sanoa...
Yleensä rasvaan wanhat kalustot niin, että vanhaa rasvaa alkaa purkautua välistä ulos. Ajatus on siinä, että vanha rasva kovettuu ja kerää rakenteisiinsa vettä. Uusi rasva ikään kuin työntää vanhan ulos.
Laakerirasvauksessa ei ole kokemusta kuin kevytkärrystä. Siitä otan laakerikupit auki ja kaavin pinnasta ja kupista vanhat kovettuneet rasvat pois. Sitten laakeripesän päälle uutta rasvaa ja jonkin verran kuppiin. Ajatus siinä olisi se, että tuore rasva painuisi laakeriin. Toki parasta olisi ottaa laakerit irti, pestä ja rasvata uudelleen. En ole katsonut sitä niin ison työn arvoiseksi.
Teukka-74:
Katsastuksessa havaittiin toisessa pyörässä päittäisvälystä
ja katsuri kehoitti laittamaan rasvaa , jolloin välys heittää pois.
Siellä oli tosiaan heti renkaan takana nippa, jota en ollut havainut.
Nyt iskin molemmille puolille sen 10 prässin runttausta mutta ei ainakaan
sillä määrällä mistään turvonnut rasvaa. Silloin jäin miettimään tuota määrää
ja minne rasva painuu. Pitää vielä muutama täräys antaa sille nipalle.
uppotukki:
miksi et ota laakeri kuppia auki ja totea rasvan määrä ,ja samalla laittaa laakeri välys kuntoon,koska rasvalla ei ylisuuria välyksiä kuulu korjata
T-Cat:
--- Lainaus käyttäjältä: uppotukki - 8.05.2016 kello on 22:05 ---miksi et ota laakeri kuppia auki ja totea rasvan määrä ,ja samalla laittaa laakeri välys kuntoon,koska rasvalla ei ylisuuria välyksiä kuulu korjata
--- Lainaus päättyy ---
Laakerikuppiin tuskin laitetaan nippojen kautta rasvaa. Kysyjä ihmettelee montako painallusta vääntövarsien rasvaukseen tarvitaan minun mielestä. Itse olen vastoin partempaa tietämystä pumpannut puolen kymmentä kertaa prässiä, seuraten vanhan vaseliinin tuloa ulos.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta