rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Akselien rasvaus  (Luettu 7317 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Akselien rasvaus
« Vastaus #15 : 9.05.2016 kello on 08:55 »
Laakerikuppiin tuskin laitetaan nippojen kautta rasvaa. Kysyjä ihmettelee montako painallusta vääntövarsien rasvaukseen tarvitaan minun mielestä. Itse olen vastoin partempaa tietämystä pumpannut puolen kymmentä kertaa prässiä, seuraten vanhan vaseliinin tuloa ulos.
Juuri näin. En puhu pyöränlaakerista, se on eri juttu ja eri rasvat. Sen välyksen kyllä hanskaan
mutta vääntövarressa on hieman välystä ja sen voi saada jossain määrin pienemmäksi rasvauksella.
Tuo 5 kertaa nippaan on minustakin hyvä ohje. Täytyy vielä tunkea rasvaa siten että näkisi sen tulevan jostain
ulos, kuten aisassa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Akselien rasvaus
« Vastaus #16 : 9.05.2016 kello on 15:39 »
Juuri näin. En puhu pyöränlaakerista, se on eri juttu ja eri rasvat. Sen välyksen kyllä hanskaan
mutta vääntövarressa on hieman välystä ja sen voi saada jossain määrin pienemmäksi rasvauksella.
Tuo 5 kertaa nippaan on minustakin hyvä ohje. Täytyy vielä tunkea rasvaa siten että näkisi sen tulevan jostain
ulos, kuten aisassa.
saattaa mennä muutama tuubi jott akseliputki eka täyttyy :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Akselien rasvaus
« Vastaus #17 : 9.05.2016 kello on 16:05 »
 Ei se rasvaus välystä pienennä kuin eka kymmenen metrin ajomatkan ajaksi. Mutta hidastaa lisäkulumista kyllä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:48
Vs: Akselien rasvaus
« Vastaus #18 : 9.05.2016 kello on 17:19 »
^
Ennen vanhaan käytettiin sahanpurua välysten poistoon joka paikassa ennen katsastusta....

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
Vs: Akselien rasvaus
« Vastaus #19 : 9.05.2016 kello on 17:30 »
Aikoinaan isä neuvo että senaikaa lisätä vaseliiniä että alkaa pursuamaan vanha pois ja uutta näkyy (mm maatalouskoneissa). Ulompien nippojen vaseliini pääsee tuleen ulos mutta sisempi menee akselin sisälle eli mutu menetelmällä sisemmät nipat.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Akselien rasvaus
« Vastaus #20 : 9.05.2016 kello on 18:02 »
No en uskokkaan että rasva metallivälyksen poistaa mutta hidastaa kulumista   Sahanpurua laitoin minäkin ekan autoni ohjausniveliin. Helppo oli laittaa kun metallipannalla oli kumi kiinni .

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:50
  • Häme
Vs: Akselien rasvaus
« Vastaus #21 : 10.05.2016 kello on 01:41 »
AL-KO alustaisiin akseleihin, missä on rasvanipat akselin päissä jarrukilven takana. Näihin painetaan rasvaa niin kauan kunnes tuntuu pumpatessa selvää vastusta +2 pumppausta. Viimeksi huollossa pumppasivat käsiprässillä vasemmalle puolelle 14 pumppausta, ja oikealle puolelle 12 pumppaus kertaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Akselien rasvaus
« Vastaus #22 : 10.05.2016 kello on 07:59 »
Kiitos Vaeltaj

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla