Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kumpi parempi Falck vaiko Karavaanarin Autoliiton tieturva ?
Karabiilisti:
Noissa autoliitoissa yms etuna joidenkin vikojen korjausmahdollisuus tien päällä. Ei tarvi turhaan hinata autoa 100km päähän ja jatkaa matkaa bussilla tms...ja sitten taas hakemaan autoa jne...
Hinaus kun ei aina ole edes mahdollinen. Erityisesti matkailuautoissa voi olla rajoitteita tuon suhteen....esim pitkä peräylitys voi estää lavalle laiton sekä hinaamisen.
ktako:
Falckkin asetti tuon 3.5 tonnin rajan ja se oli sitten siinä. Thumbd
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 8.07.2020 kello on 07:41 ---Noissa autoliitoissa yms etuna joidenkin vikojen korjausmahdollisuus tien päällä. Ei tarvi turhaan hinata autoa 100km päähän ja jatkaa matkaa bussilla tms...ja sitten taas hakemaan autoa jne...
Hinaus kun ei aina ole edes mahdollinen. Erityisesti matkailuautoissa voi olla rajoitteita tuon suhteen....esim pitkä peräylitys voi estää lavalle laiton sekä hinaamisen.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on AL-hinausturva...
Sen turvin AL-apu tuli kotipihalle saakka, kun auto ei startannut. Hinurikuski sanoi, että heillä on tapana tutkia ensin ja sitten vasta lavetille. Akku testattiin ja kaikki sulakkeet. Lopulta löytyi viallinen startin sulake ja saatiin auto käymään. Varoiksi kuljettaja antoi muutaman varasulakkeen ja homma oli kunnossa.
Samoin toisessa autossa kytkettiin ensin testeri kiinni ja todettiin suutinvika. Diagnoosi oli, ettei sillä ajeta vaan lavetilla korjaamoon. Tuo Al-apu on mulle muutenkin hyvä kotimaassa, kun tämä yksi vakuutus kattaa myös vanhat museoautoni ja moottoripyörien mahdolliset kuljetukset.
Mulla retkeilyauto on niin vanha, että AL-hinaus ei ulotu ulkomaille. Otin aikoinaan vuodeksi Motonetin turvan matkaa varten. Myöhemmin kuulemma asikkaiden painostuksesta kaskovakuutukseniki n on laajentunut koskemaan ulkomaanturvaa kaikenikäisille matkailuautoille. Kasko mulla on Turvassa.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 8.07.2020 kello on 08:21 ---Falckkin asetti tuon 3.5 tonnin rajan ja se oli sitten siinä. Thumbd
--- Lainaus päättyy ---
Eikös niihin raskaaampiin saa erikseen hinausvakuutusta...?
Töissä ainakin kuorma-auton vakuutukseen kuuluu sen perävaununkin hinaus samaan hintaan. Hinta tietty kalliimpi raskaassa.
Karabiilisti:
vakuutushan korvaa hinailua tietty myös mutta idea ainakin itellä noissa on tuo korjaus tien päällä mahdollisuus jos vika antaa siihen mahkut.
Säästää todella paljon vaivaa tuo homma.
Ja matkan jatkamispalvelu on myös etuna.
Jotkut hinausautot on niin pieniä ettei lavalle nosteta tuollasta 3.5 tonnin täyskokosta mautoa. Eikä sillä puomillakaan vedetä kun pitäs saada nokka maasta niin perä laahaa asfalttiin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta