Matkailukeskustelut > Matkailu kotimaassa

Varsinainen uudistus ABC-matkaparkeille.....

<< < (34/63) > >>

aaoulusta:
Tietojeni mukaan rahtarit /firmat ovat tehneet sopimuksia apsin kanssa tuosta yöpymisistä ja suihkuikussa käymisestä, heillä on tunnukset joilla pääseen tiloihin! korjatkaa jos tietoni ei pidä paikkaansa

Alan:
En edelleenkään usko, että enemmistö karavaanareista ei käyttäisi mitään palveluita. Jos yöksi menet, niin ilmeisesti olet ajanut ainakin 300 km edellisestä yöpaikasta. Jos toimintasäde tankillisella on käytännössä 600-800 km, niin aika todennäköistä, että tankkaustarve on ja monet sen hoitaa, kun on kerran tien sivuun ajettu. Kauppa-asioista puhumattakaan, sellainenhan noissa yleensä on. Vihree kortti on useimmilla.

Rahtari voi olla hyödyllisempi, mutta ei se karavaanarin arvoa "firmalle" vähennä. Viisainta olisi potkia asemilla yökaudet aikaa tappavat tulevat elämämkoululaiset sieltä helvettiin. Niiden takia kun pitää palkata vartija paikalle, mutta tuloja ei paljoa heru, joku kahvikuppi, hampurilainen ja tupakka-aski, joiden edestä kyllä saa siivota.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 22.04.2016     kello on 16:40 ---Eivät ole vielä mulle vastanneet kun olen kysynyt että monenko tunnin yöllä pysäköinnistä pitää maksaa, ja jouutuko myös henkilö/pakettiauto maksamaan sekä rekka.

--- Lainaus päättyy ---

Siinäpä mielenkiintoista kuulla mitä vastaavat, jahka vastaavat. Ehkä se pari tuntia on heidän mielestään se riittävä lepo ja ei tietenkään henkilöautossa nukkuvalta oteta maksua, onhan tuossa jo kärsimystä riittämiin joka yön henkilöautossa nukkuu istualtaan. Entäs ne jotka farmariautossa nukkuvat makuupussissa, kuinkas heidän maksu, hehän nukkuvat kuin karavaanarit.  ;D

jva61:
Sitä minä vaan ihmettelen että kun 5e saa yöpyä luvallisesti niin se kaataa jonku maailman :o Torttupönttöä tuskin tarttee tyhjentää joka yöpymiselle ja autolla liikkuvathan ei kuulemma tartte sähköäkään

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: aaoulusta - 22.04.2016     kello on 17:14 ---Tietojeni mukaan rahtarit /firmat ovat tehneet sopimuksia apsin kanssa tuosta yöpymisistä ja suihkuikussa käymisestä, heillä on tunnukset joilla pääseen tiloihin! korjatkaa jos tietoni ei pidä paikkaansa

--- Lainaus päättyy ---
Itse en ole koskaan maksanut huoltsikoiden taukotiloista....

ABC kerää ilmeisesti henkilötiedot ja antaa kulkuluvat taukotiloihin väärinkäytön estämiseksi. Ulkolaisia niihin tiloihin ei päästetä.
Esim. minulla aikoinaan oli Hoviklubi kortti, jolla pääsi Teboilin taukotiloihin. Kuljettajilla on käytössä taukotilat sohvineen, televisio, jääkaappi, sauna ja päivän lehdet.
Linkkarilla ajellessa oli vastaavat taukotilat sillä erolla, että jääkaappi oli aina täynnä.

Minusta näihin taukotilojen käyttöoikeuksiin ei mitenkään liittynyt tankkausvelvollisuu s, eikä yöpyminen. Tosin bussilla tullessa yleensä toin kaikki kyytiläiset syömään. Kuskille huoltsikka tarjosi ruoat päälikauppaa.

Tollasta ABC:llä näköjään:
https://www.abcasemat.fi/fi/abc/ruokailu-ja-ostokset/rahtarit-ja-tilausajokuljettajat

Esim Teboil Kivihovi:
"Kivihovissa on haluttu erityisesti panostaa ammattiliikenteen kuljettajien lepotaukoihin. Rahtareille on omat taukotilat saunoineen ja Hoviklubi toimii tilausbussien kuljettajien ja matkanjohtajien viihtyisänä taukotilana."

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View