rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Dethleffs C'Go 495 QSK  (Luettu 70397 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.05.2024 kello on 19:19
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #210 : 13.05.2016 kello on 23:02 »
Onnea hienolle uudelle vaunulle! Ja sitä samaa tietysti vaunuilijallekin! Thumb



Mikä siellä keulassa painaa? Mun Knausissa ei tuota ongelmaa ollut.

En tiedä. Akselin heti etupuolella on vesisäiliö ja akku. Parisängyn alusta on täynnä kaikkea tarpeellista mitä reissussa tarvii. Kaasupullokotelossa kaksi täyttä kaasupulloa, pullotunkki, muutamia laudan kappaleita tasauskiiloiksi ja talloiksi, WC kemikaalit, harmaapönttö ja kastelukannu. WC on ihan etu nurkassa ja siinä on oma vesisäiliö. Akselin takana on Alde ja jääkaappi. Sanotaanko näin että Knaussi kulkee tukevasti koukussa kiinni.

Entinen Dethleffs 560 SK meinasi aina hoplata. Jos ei ollut takajalkoja maassa, niin vaunuun astuessa keula ponnahti ilmaan. Samoin sen otsa otti vaarallisesti tuulta. Kun vauhti kasvoi, niin vaunun keula alkoi kevenemään. Sen sijaan Knaussin keulan muoto oikein painaa keulaa alaspäin. Tai ainakin uskoisin niin, koska se on paljon luiskempi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:50
  • Kulkija
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #211 : 13.05.2016 kello on 23:09 »
^

Sulla on aika hyvä veturi, varsinkin normaalioloissa. Sietänee kovankin aisapainon. Mitä jos siirtäisi kaiken mahdollisen akselin päälle, onko siinö säilytystilaa?

Mulla akku oli metri akselista taaksepäin ja vedet väärin sijoitettuna ihan takana. Truma akselin päällä ja jääkaappi heti sen takana. Ei täydellinen, Jos akun olisi saanut akselin päälle eli takimmaisesta etummaiseen istuinryhmän arkkuun ja vedet siihen taempaan, niin parempi. Oli vaan eka kulkine niin ei osannut/tajunnut ruveta muutoshommiin. Akku ja laturikin lisävarusteita.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.05.2024 kello on 19:19
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #212 : 13.05.2016 kello on 23:24 »
^

Sulla on aika hyvä veturi, varsinkin normaalioloissa. Sietänee kovankin aisapainon. Mitä jos siirtäisi kaiken mahdollisen akselin päälle, onko siinö säilytystilaa?



Touranilla minä olen tähän asti vedellyt. Tuolla Hondalla en ole vielä ehtinyt edes kokeilla vaunun vetoa. :-X

Varmaan voisi sängynalusvarastost a siirtää painavimpia tavaroita grilli, pöytä, telttamatto, markiisin sivuseinät ym. keittiön istuimien alle akselin molemmin puolin. Mutta reilu aisapaino tuntuu rauhoittavalta Detskun tasapainovaakojen jälkeen. En ole punninnut Knaussin aisapainoa, mutta en minä sitä yhdellä kädellä koukkuun nosta. Detskussa ei veiviä tarvinnut, kun sen sai nostaa yhdellä kädellä koukkuun. Siinä piti oikeasti mättää kaikki vaate ja ruokakassit vessan lattialle ja keulasängylle matkan ajaksi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:17.05.2024 kello on 12:50
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #213 : 13.05.2016 kello on 23:45 »
Onnittelut uudelle vaununomistajalle täältäkin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:50
  • Kulkija
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #214 : 13.05.2016 kello on 23:51 »
Touranilla minä olen tähän asti vedellyt. Tuolla Hondalla en ole vielä ehtinyt edes kokeilla vaunun vetoa. :-X

En muistanut.

Joskus oli mulla Touranin takajouset aika pohjassa, mutta ongelmaa tuli vain silloin, jos laittoi taakse liikaa painoa, eli lähinnä vettä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #215 : 14.05.2016 kello on 07:27 »
Ja jos liikkuminen miellyttää niin veturin säätöä tarpeen mukaan.

Kyllä tuossa jo kotimatkalla hieman rupesi säälittämään tuon C5 aut.laatikko, kuinka se raasu jo öljyjään vispasi minkä kerkesi vaikka vaunu oli vielä ihan tyhjä ja 1500 pitäisi kuitenkin olla vetokykyä :-\ Eli kyllä tuo veturi tässä seuraavana vaihtoon menee ja uusi merkki & malli onkin jo valmiiksi katsottuna, vaan taloudellinen ajankohta ei ole ihan vielä, mutta kenties kuitenkin vuoden sisään, we'll see 8)

Katsuri muuten merkitsi otteeseen vaunun omapainoksi sen tosiaan lähtökohtaisen rungon omapainon 1130, eikä tuota lisävarustettua 1199 jolla se maahan tuli. Kok.massaksi kun kuitenkin tuli se korotettu 1700, niin kantavuutta on vaunulla (ainakin papereissa) melko ... "riittävästi". Ja toisaalta nyt kun omapaino on noinkin alhaalla, niin ei rupea se setä sininenkään tienpäällä ehkä ihan niin helposti epäilemään joskos tuota esim. vain 1300 vetokyvyn omaavallakin nyppisi, onhan tuossa sentään 170kg ilmaa välissä, vaikka tuosta 70 onkin "kätkettynä" vahvistettuun akseliin 8)
« Viimeksi muokattu: 14.05.2016 kello on 08:23 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #216 : 14.05.2016 kello on 14:12 »
Hieno on, onnea. Eiköhän se vielä aika hyvin perässä tule, mikäli noudattaa aisapainosuositusta . ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:27
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #217 : 14.05.2016 kello on 14:45 »
Onnittelut hankinnalle  Thumb

Tästähän on tullut "odottavan blogi"  ;D No, nyt suu makeana  :laugh:
Ilmeisesti kaikki on niin kuin pitikin? Ei takaiskuja..

Sitikkaan on kait vaiheltu lootaöljyjä - ettei vispaa vanhaa kuraa, joka palaa helpommin. Tuommonen jatkuva luistaminen lämmittää koko sylläripakettia (päälle a/c kenno) kesäkuumalla, että sääliksi käy. Manuaali olis helpotus  8)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.05.2024 kello on 09:26
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #218 : 14.05.2016 kello on 19:23 »
Kaks vuotta pitää ja myyntiin, niin saa vielä omat pois. Sitten taas uusi saksasta.
Komia on vaunu.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #219 : 15.05.2016 kello on 08:37 »
Sitikkaan on kait vaiheltu lootaöljyjä - ettei vispaa vanhaa kuraa, joka palaa helpommin. Tuommonen jatkuva luistaminen lämmittää koko sylläripakettia (päälle a/c kenno) kesäkuumalla, että sääliksi käy. Manuaali olis helpotus  8)

Askiin öljyt oli vaihdettu viimeksi 200tkm kohdalla ja itse vaihdatin 250tkm kohdalla heti kun auto mulle tuli. Nyt on 290tkm mittarissa ja seuraava vaihto on nyt tulevana syksynä, tuo vaunun repiminen kun tosiaan "syö" tuon askiöljyn ominaisuuksia. Aski itsessään toimii yhä kuin unelma, vaihdot on pehmeitä ja vaihteet myös pysyy paikoillaan, jopa vaunu perässä Thumb

Sinälläänhän tuo C5 on oikein oiva hinuri tuon hydensä ansiosta, perä pysyy vakikorkeudessa oli nyyttiä perässä tahi ei. Mutta vaikka farkku onkin, niin ei tuo kontti ole kyllä kuin nimellinen, joten siinä mielessä ei juuri karavaanarin autosta kyllä voi puhua. Vaan manuaali tässä tosiaan olisi seuraavaksi kiikarissa, tod.näk. jopa 4wd heti kun lompakko vain tästä vaunuhankinnasta riittävästi tokenee 8)

Kaks vuotta pitää ja myyntiin, niin saa vielä omat pois. Sitten taas uusi saksasta.

Sen harvan kerran kun tähän taloon on bränikkää ajoneuvoa hankittu, ei ne alta 10v ole mihinkään vielä hävinneet, joten "muutaman" vuoden saa tämänkin yksilön seuraava omistaja tod.näk. vielä odotella ^-^

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #220 : 16.05.2016 kello on 09:58 »
Se femmassa oleva aisini on oppivaa sorttia, eli älä nyt ihmettele sen vaihtamisia jollain lyhyellä siirrolla.

Ja sinänsä sillä kannattaa vetää keppi manuaaliasennossa, turbiinilukko on silloin normaalilla kierrosalueella aina lukossa. Muutenkin se loota on niin kamalan herkkä vaihtamaan pienemmälle...

Vaunu näyttää hienolta!

Tuolla blogissasi ei vaan kuvat näy ainakaan mulle.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #221 : 16.05.2016 kello on 10:22 »
Ja sinänsä sillä kannattaa vetää keppi manuaaliasennossa, turbiinilukko on silloin normaalilla kierrosalueella aina lukossa. Muutenkin se loota on niin kamalan herkkä vaihtamaan pienemmälle...

Mä luulen kanssa että tuo askin aut.asento on nyt vaunun kanssa jo kokeiltu ja jatkossa mennään man.asennolla, reissunopeudessakin 5. lukittuna jotta ei suotta 6 rupea sinne arpomaan ja taas luistattelemaan, öljyjä lämmittelemään 8)

Tuolla blogissasi ei vaan kuvat näy ainakaan mulle.

Mikäköhän siinä on, sillä juuri testasin Chrome, Firefox, IE ja Edge, kaikilla toimi ihan OK. Jopa kännykän (Samsung Galaxy S5 Mini) natiivi-selain näytti kaiken ihan OK ???

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #222 : 16.05.2016 kello on 10:41 »
Mikäköhän siinä on, sillä juuri testasin Chrome, Firefox, IE ja Edge, kaikilla toimi ihan OK. Jopa kännykän (Samsung Galaxy S5 Mini) natiivi-selain näytti kaiken ihan OK ???

No nyt ne näkyykin. En tiedä missä oli vika. Voi olla täälläkin päässä kun toi työnantajan verkko välillä stoppaa vaikka mitä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #223 : 17.05.2016 kello on 21:07 »
Nyt on vaunua käyty läpi tässä pari pv, testattu niin sähköt kuin kaasutkin ja kaikki pelaa, kuten uudessa pitäisikin Thumb

Myös paripetiä tuli testattua 5min miettimistauolla ja onhan tuo pikkasen jotain muuta kuin mitä oli Millerin makuutilat, nyt ei "alkovin" kattokaan ahista :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:50
  • Kulkija
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #224 : 17.05.2016 kello on 23:03 »
Olispa tuo mukava nähdä livenä (onko missään liikkeessä Suomessa, ei varmaan?).

Tiiä vaikka tosiaan joskus tuollaisen tai ainakin melko lähelle. Saattaa olla jonain päivänä veturiksi sopiva autokin talossa.