Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Dethleffs C'Go 495 QSK
ihaa:
Halutaan vain opettaa kun et ostanut vaunua kotimaasta jota ei edes täällä myydä. :-\
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 18.05.2016 kello on 08:20 ---Halutaan vain opettaa kun et ostanut vaunua kotimaasta jota ei edes täällä myydä. :-\
--- Lainaus päättyy ---
No tuo tässä vähän kyllä haiskahtaa, varsinkin kun valmistajalta tuo manuska on kyllä saatavissa ihan suomenkielisenäkin. Ja jos tosiaan rahaakaan vastaan kotimainen maahantuoja ei sitä halua tilata, niin Thumbd
Olen kyllä tavannut näitä karsastuksia aikaisemminkin, mutta ne on ajoilta kun tuo käytettyjen tuonti varsinaisesti käynnistyi tuossa jokunen vuosi sitten. Luulin että nuo kateudet olisivat jo aikaa sitten karsiutuneet kuten noiden käytettyjen kohdalla on käynyt, mutta ei kai sitten vieläkään näissä uusissa. Yhä vaan jaksetaan tuota kiusantekoa, tajuamatta ettei he kuitenkaan sillä mitään varsinaisesti estä, kaventavat korkeintaan sitä omaa leipäänsä nakertaessaan sen maahantuomansa merkin mainetta >:(
Loppupelissä kun kuitenkin tuossa maahantuonnissa on kaikkine junailuineen jonkun verran hommaa, niin ei sitä jokainen kuitenkaan jaksa/osaa/uskalla... tehdä ja näin tuo kotimainenkin maahantuoja säilyy aivan varmasti yhä leivän syrjässä kiinni tarjotessaan helpon ratkaisun sille uuden vaunun ostajalle. Näin ollen kaikki tälläinen kiusanteko ei ole kuin pelkkää vi...ua heidän taholtaan, esim. minäkään kun en tuota vaunuani heiltä saanut tilattua vaikka olisin halunnutkin, he kun eivät sitä edes maahantuo. Ei vaan jaksa enää ummartaa tälläistä touhua :-X
Alan:
Yli kymmenen vuotta sitten törmäsin avoimen vihamieliseen ilmapiiriin suomalaisten alan kauppiaiden taholta, mutta se oli aika lailla kadonnut jo 2008, kun vaunun toin.
Henkilöautopuolella ei ole mitään ongelmaa koskaan, mitä nyt joku automyyjä on huvikseni pyytämäni vaihtotarjouksen kohdalla jupissut jotain, että Saksan tuonnista ei saa samaa hintaa kuin suomiautosta. Eipä ollut Golfin kohdalla ongelma ja Touranilla ikää sen verran, että whateva. Nykyään ainakin merkkiliikkeet osaa jo Saksassakin panostaa ulkomaalaisiin autonostajiin. Vaunua ostaessani taas yksi yksityinen ilmoitti suoraan, ettei myy ulkomaalaisille. Sinne jäi Fendt Baijeriin. :)
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 18.05.2016 kello on 08:04 ---Siis olin valmis ostamaan tuon manuskan, jota hän ei siis suostunut/kyennyt/halunnut... (what ever) myydä minulle. Mitä ihmeen tekemistä tuolla on sen kanssa olenko ostanut sen vaununkin häneltä vai jostain muualta? Ja kun tosiaan edes niitä vaunun ostaleimojakaan takuuta varten en häneltä ollut tuohon manuskaan kinuamassa = pelkkä blanco printti tai jopa PDF olisi minulle kelvannut, niin... ???
--- Lainaus päättyy ---
En tiedä tuota kuviota, kuka maksaa EHG Suomi Oyn toiminnan - luulisin että suomalaiset jälleenmyyjät??
Siinä painonkorotuksessa ei tuo Parviainen/EHG ollut mitään rahaa vailla, vaan tarvi tiedon kenen jälleenmyyjän kautta haluan sen lunastaa. Jälleenmyyjä hoiti rahastuksen (sitä se tosiaan oli, jos tyyppikilpi ja pari A-nelosta maksaa 200e).
Samalla lailla tuon olisi luullut nyt hoituvan...
Tuo EHG (ERWIN HYMER GROUP Suomi Oy) hoitaa siis kaikki konsernin merkit, Dethleffs, LMC, Hymer jne.........
"Masi":
Joskus 1990 luvun lopulla Veho koitti samaa eli rahastaa todistuksella.
Tuli jokunen sprinteri tuotua suomeen.
Ja sen sai loppumaan ainakin omalta kohdalta kun otin yhteyttä saksaan mistä olin
autot ostanut ja kerroin etten saa paperia paikalliselta maahantuojalta.
saksalainen jälleenmyyjä otti yhteyttä mersun tehtaille ja kertoi ongelmasta.
Seuraavana päivänä soitti vehon huoltopäälikkö ja sanoi toimittaansa paperin,
tosin toimitus aikaa tulisi kolme kuukautta.
Sanoi soittavani uudestaan saksaa ja kertovani ajan jossa veho lupasi paperin.
Silloin sanottiin puhelimeen että paperi on viikossa minulla.
Ja se tuli viikossa.
Eli jos papereita kaipaat, niin otta yhteys myyjään ja kerro ettet saa niitä paikalliselta maahantuojalta.
Eiköhän jos vaunun myyjä on kauppamies hoida asian kuntoon.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta