Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Dethleffs C'Go 495 QSK
Petrooli:
Onnea hienolle uudelle vaunulle! Ja sitä samaa tietysti vaunuilijallekin! Thumb
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 12.05.2016 kello on 07:10 ---
Mikä siellä keulassa painaa? Mun Knausissa ei tuota ongelmaa ollut.
--- Lainaus päättyy ---
En tiedä. Akselin heti etupuolella on vesisäiliö ja akku. Parisängyn alusta on täynnä kaikkea tarpeellista mitä reissussa tarvii. Kaasupullokotelossa kaksi täyttä kaasupulloa, pullotunkki, muutamia laudan kappaleita tasauskiiloiksi ja talloiksi, WC kemikaalit, harmaapönttö ja kastelukannu. WC on ihan etu nurkassa ja siinä on oma vesisäiliö. Akselin takana on Alde ja jääkaappi. Sanotaanko näin että Knaussi kulkee tukevasti koukussa kiinni.
Entinen Dethleffs 560 SK meinasi aina hoplata. Jos ei ollut takajalkoja maassa, niin vaunuun astuessa keula ponnahti ilmaan. Samoin sen otsa otti vaarallisesti tuulta. Kun vauhti kasvoi, niin vaunun keula alkoi kevenemään. Sen sijaan Knaussin keulan muoto oikein painaa keulaa alaspäin. Tai ainakin uskoisin niin, koska se on paljon luiskempi.
Alan:
^
Sulla on aika hyvä veturi, varsinkin normaalioloissa. Sietänee kovankin aisapainon. Mitä jos siirtäisi kaiken mahdollisen akselin päälle, onko siinö säilytystilaa?
Mulla akku oli metri akselista taaksepäin ja vedet väärin sijoitettuna ihan takana. Truma akselin päällä ja jääkaappi heti sen takana. Ei täydellinen, Jos akun olisi saanut akselin päälle eli takimmaisesta etummaiseen istuinryhmän arkkuun ja vedet siihen taempaan, niin parempi. Oli vaan eka kulkine niin ei osannut/tajunnut ruveta muutoshommiin. Akku ja laturikin lisävarusteita.
Petrooli:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 13.05.2016 kello on 23:09 ---^
Sulla on aika hyvä veturi, varsinkin normaalioloissa. Sietänee kovankin aisapainon. Mitä jos siirtäisi kaiken mahdollisen akselin päälle, onko siinö säilytystilaa?
--- Lainaus päättyy ---
Touranilla minä olen tähän asti vedellyt. Tuolla Hondalla en ole vielä ehtinyt edes kokeilla vaunun vetoa. :-X
Varmaan voisi sängynalusvarastost a siirtää painavimpia tavaroita grilli, pöytä, telttamatto, markiisin sivuseinät ym. keittiön istuimien alle akselin molemmin puolin. Mutta reilu aisapaino tuntuu rauhoittavalta Detskun tasapainovaakojen jälkeen. En ole punninnut Knaussin aisapainoa, mutta en minä sitä yhdellä kädellä koukkuun nosta. Detskussa ei veiviä tarvinnut, kun sen sai nostaa yhdellä kädellä koukkuun. Siinä piti oikeasti mättää kaikki vaate ja ruokakassit vessan lattialle ja keulasängylle matkan ajaksi.
Raksaus:
Onnittelut uudelle vaununomistajalle täältäkin.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: Petrooli - 13.05.2016 kello on 23:24 ---Touranilla minä olen tähän asti vedellyt. Tuolla Hondalla en ole vielä ehtinyt edes kokeilla vaunun vetoa. :-X
--- Lainaus päättyy ---
En muistanut.
Joskus oli mulla Touranin takajouset aika pohjassa, mutta ongelmaa tuli vain silloin, jos laittoi taakse liikaa painoa, eli lähinnä vettä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta