Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akusta asiaa
kipa76:
täytyy kysyä ostaessa jos ne myyjät tietäis motonetissä asiasta ja voihan siihen sen letkun laittaa mutta ajattelin vain että jos ei tarvi niin ei sitte turhaan mieti asiaa
Alan:
Laita kuitti hyvään talteen ja varmistaudu takuusta. Jos on kanta-asiakas Motonetissa ja näyttää korttia ostaessa, niin tiedot tallentuu "omalle tilille".
Itellä huonoja kokemuksia merkistä, vaan ei juuri tuosta mallista.
Jgahpir:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 11.05.2016 kello on 22:42 ---Mittailin tuossa muuten akun jännitettä, kun auto oli jonkun päivän seissyt. Näytti 12.6V, eikä se akku mikään risa ole...
--- Lainaus päättyy ---
Eihän akun tarvi A1 kunnossa olla, jos se vaan riittää omaan käyttöön.
Joku syy on, että akku noin nopeasti purkaantuu. Joko ei ole ihan täyteen lataantunut, tai sitten jotain kulutusta tai vuotoa päällä.
Minä tuhosin tuollaisen Motonetin AGM akun ensimmäisellä käyttökerralla, sähköperämoottorill a. Viikon reissulla ajoin tyhjäksi ja kun pääsin autolle ja aurinkokennoille, latasin mitä pystyin, eli vähän sain virtaa sisään.
Nyt olen ajellut viisi kertaa Ctek7 elvytysohjelman akkuun ja sitten annoin akun tasaantua pari päivää. Akku siis irrallaan ulkona ja navoista kun mittasi jännite 12,92V.
Kun laitoin kuormaksi invertterin ja siihen jotain läppäriä kuluttimeksi n 7A, putosi jännitte alle 12V heti ja hetken päästä invertteri huutaa ja sammuu.
Akku on siis käyttökelvoton, kun ei kestä kuormitusta enää.
Jatkoin testiä niin, että annoin invertterin olla kiinni akussa, jolloin se ns tyhjäkäynnillä kuluttaa n1A
Olen saanut tiristettyä akusta yli 30Ah tällä 1A virralla, vanhaa kännykkää voi siis ladata :D
SeaSharky:
En minäkään ole saanut mistään akusta muutaman päivän seisonnan jälkeen juurikaan 12,5v korkeampaa jännitettä, vaikka olen ostanut autoon uuden akun ihan "laatukaupasta".
kipa76:
kävin nyt ostamassa tämän akun http://www.motonet.fi/fi/tuote/900102/Sznajder-Marine-100Ah-veneakku-P350xL175xK190--
ja kyllä motonetin myyjä sanoi että siitä ei tule lataushöyryjä ulos...
saa ny sitte nähä onko hyvä vaiko huono mutta onhan siinä takuu
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta