Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuauton kesärenkaat, suosituksia?

<< < (2/15) > >>

ktako:

--- Lainaus käyttäjältä: käpynotko - 15.04.2016     kello on 10:31 ---Moron,

Mulla alla 225/75×16 Continental FourSeason renkaat.
Ajettu n.40tkm kesällä. Pintaa jäljellä takarenkaissa 10mm ja etusissa 7mm.
Hyvän tuntuiset päästellä. Autossa painoa 3000kg kok.paino 3500kg.

--- Lainaus päättyy ---
Paljonko noissa oli lähtömillit?

kimi:
Minulla takana Michelin Agilis 235/65- 16. Alkuperäiskoko 215/75-16.
Halusin hiukan leveämmät ja tukevammat ja kantavuutta enemmän. Nuo tuntuu hyviltä ja hiukan alle renkaan max. paineella ajelen 4,5 bar.
Aikaisemmin oli, muistaakseni Bridgestonen, Camper renkaat alkuperäiskokoisina ja ne oli kovat. Painetta niissä piti käyttää valmistajan max sallimaa painetta 5,6.
Edessä oli vielä viime kesän nuo Camperit ja ne vaihtuu toisiin, akselipaino huomattavasti matalempi ja sen takia pienemmällä paineella ja toimivat siinä.

Eteen taitaa nytkin tulla 215/75 kokoa olevat ja luultavasti Agilit tulee niihinkin. Ostin talvella muutaman vanteen ja kahdessa oli uudehkot halparenkaat, saatan kokeilla niitä.

Valinnassa kannattaa mielestäni pysyä isoissa maailmanlaajuisissa merkeissä jos reissaa paljon, rengasrikon sattuessa esim. Nokian saatavuus on heikkoa jos joutuu uusimaan yhden renkaan. Itse ainakin haluan akselille samanlaiset enkä kahta eri merkkiä

Turhan Höpöttäjä:
Missä vaiheessa vanteen leveys tulee vastaan, kun renkaita levennetään.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 15.04.2016     kello on 12:11 ---Missä vaiheessa vanteen leveys tulee vastaan, kun renkaita levennetään.

--- Lainaus päättyy ---

Riippuu renkaasta ja vanteesta. Pari uutta 6½ tuumaista vannetta ostin 5½ tuumaisten sijaan. Nuo mainitsemani halpisrenkaat on myös 6½ tuumaisilla vanteilla eli niille voi valita aika vapaasti mitkä laittaa.
Tuolle 5½ tuumaiselle 215 on leveydeltään rajalla,( leveämmälle saa sitten jo muistaakseni 245 laittaa)

käpynotko:
Moron,

Ajamattomassa vararenkaassa 15mm.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View