Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Asuntovaunu kuorma-auton lavalle

<< < (17/29) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: markkuelonen - 30.03.2016     kello on 19:19 ---Vaunu on minulle ihan tarpeeksi iso ja ennenkaikkea erittäin siisti, hyväkuntoinen sekä tarpeellisella ja toimivalla tekniikalla varustettuna.

Antaisit siis vaunun olla pyörien päällä ja sitoisit asianmukaisesti kiinni lavaan,  jolloin säilyisi kuorma-autona.  Niin minäkin ensin ajattelin, mutta  kun näin tuon kuvan kiinteästi asennetusta, niin mieli vähän muuttui. Vero on kyllä melko korkea, mutta toisaalta kun on nykyää niin helppo tehdä netissä käyttöönotto / poisto, niin ei tarvitse maksaa veroa muuta kuin käyttöpäivistä.   

Siitä perälautanosturista  voisi helposti saada 1000 €.

--- Lainaus päättyy ---

No eipä ollu ajatukset sinne päinkään. Kuten jo aiemmin tuli, koko runko vaunusta pois ja auton korin tilalle vaihtosysteemiksi.. . Mutta eipä tähän ole minulla nyt enää mitään lisättävää.

markkuelonen:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 30.03.2016     kello on 19:23 ---No eipä ollu ajatukset sinne päinkään. Kuten jo aiemmin tuli, koko runko vaunusta pois ja auton korin tilalle vaihtosysteemiksi.. . Mutta eipä tähän ole minulla nyt enää mitään lisättävää.

--- Lainaus päättyy ---
.

Jaa että sellainen vaihtoehto.  No mitä arvelet että tuo vaihtolavalaitteist o hydraulikoneikkoine en ja asennuksineen maksaisi.  Ei taida 10000 € riittää.  Taitaisi olla halvempaa ostaa käytetty auto, jossa kaikki valmiina.

P.S. Nettikoneesta löytyi yksi umpiruosteinen 20 vuotta vanha vaihtolavalaitteist o, hinta  5000 €.  Hinta ei sisältänyt niitä lavoja.

markkuelonen:
Moni paasaa minulle että kannatta itse rakentaa kuormakoriin asunto-osa ja kuinka halpaa ja helppoa  se on.

Oheisena kuvia huutokauppa.com:sta, kun tee se itse  mies  on rakentanut halvalla linja-auton runkoon asuntoauton. Auton myyntilauseessa kylläkin sanotaan: "Rakennettu tyylikkäästi, keittiövarustus, perällä leveä sänky, lisäksi kerrossänky ja nukkumapaikka alhaalla, stereot, paljon kaiuttimia ja vahvistin, 4 kpl televisioita, yms, kuvat kertoo paremmin"

https://huutokaupat.com/fi/v/276230

Joo, kuvat tosiaan kertoo .....

Aakku:
^
Minä olen joskus pähkäillyt matkailukoria vaihtolava-autoon....

Kätevin olisi vaijerikäyttöinen kaksiakselinen. Kiskot vain vaunun alle ja menoksi. Voisi jättää vaikka koko vaunun kausipaikalle, tai vastaavalle ja auto olisi valmis hyötyajoon. Muita vaihtoehtoja olisi konttilukoilla, tai koukkulavalla. Vaijerivaihtolavala itteet olisivat kaiketi halvimmat.
Työmaaparakkeja olen kuskannut ja jopa yhtä rantasaunaakin, kun oli kiskot alla.

Tuon nykyisen umpikaappisen ja takalaitanostimella varustetun antaisin olla sellaisenaan. Muutostyö maksaa hetkessä auton hinnan. Korkeintaan antaisin vaihdossa vaihtolava-autoon.
Noita kiskoja saa kilohinnalla mistä vain. Esimerkiksi vanhan ruostuneen roskalavan alta pelastaa kiskot.
Tai sitten uutta kiskoa alle. http://www.varastokontti.fi/index.php/tuotteet/category/38-vaihtolavatarvikkeet?page=1
Tuolta vaihtolava-auto ja Mascuksesta löytyy lisää: http://www.nettikone.com/kuljetuskalusto/kuorma-autot?id_cat_sub_type=181

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: markkuelonen - 30.03.2016     kello on 20:27 ---"Rakennettu tyylikkäästi,, kuvat kertoo paremmin"

Joo, kuvat tosiaan kertoo .....

--- Lainaus päättyy ---

;D parakkilomaa tosiaan.  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View