Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
12v pistokkeita autoon
4ntti:
Ihan mielenkiinnosta, mitä laitteita on käytössä asunto-osassa, jotka tarvitsee 12v? Telkkarilla nyt oletettavasti on oma pistoke kun se on aina yhdessä paikassa.
Läppärin laturi tulee ehkä ekana mieleen mutta eikös nekin lataa nykyään usb cllä?
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: 4ntti - 8.09.2020 kello on 11:00 ---Ihan mielenkiinnosta, mitä laitteita on käytössä asunto-osassa, jotka tarvitsee 12v? Telkkarilla nyt oletettavasti on oma pistoke kun se on aina yhdessä paikassa
--- Lainaus päättyy ---
Meillä on telkkarin lisäksi läppärille 12V virtalähde. Muut sitten pelaa USB:llä
Aakku:
Mulla on joitain 12 V härpäkkeitä...
Navigaattori tulee ekaksi mieleen. Se ei edes kelpuuta muuta kuin oman tupsyyn yhdistettävän. Sitten on TV antennin virtajohto, joka muistaakseni on 12V. Televiso on myös 12 V. Samoin läppärin autokytkentä on tupsyllä. Sitten on erinäisiä kodinkoneita 12 V. Ne olen useimmiten korvannut jo invertterillä 230 Volttisilla.
Sitten on matkaimuri, matkakompura, akkuparistolaturi, ym.
cerveza:
Onhan noita tupsyjäkin, mutta ne vie jonkin verran syvyydessä tilaa, vaikka olisi minimalliakin (ei-tupsy). Joissakin laitteissa on tuo universaali joka menee molempiin.
Kyllähän noita 12V jakopisteitä on hyvä olla jo mainituista syistä ja ainakin mulla on tarve kolvailla uudet pistokkeet sillä se laite mikä koppiin menee siellä myös pysyy. Navi on integroitu radioon, löytyy molemmat sekä 1DIN että 2DIN Android 7" näytöllä. 2A tarjoavia usbeja kyllä kylvän riittämiin. Televisio on ehkä pelkkä näyttö jossain jota ajaa Raspilla tms käkättimellä eli IP-TV Elisan/Telian kautta kun moiset löytyy. Toki telkkua voi katsoa noilla androideillakin...
armas ujomieli:
Mulla ei ole kuin puhelin telkkarin lisäksi. Olen puhelimella korvannut jo vuosia sitten läppärit ja tabletit. Paljon näppärämpi kuljettaa mukana kun vaan tottuu.. Kaiuttimessa akku ja lisävirtaa sitten inventterin kautta jollen sähköpaikalle ole eksynyt.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta