Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
12v pistokkeita autoon
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: kipa76 - 2.05.2016 kello on 22:12 ---
esim. tämmösellä? http://www.motonet.fi/fi/tuote/481752/Posliinisulakerasia-6-sulakkeelle
--- Lainaus päättyy ---
Esimerkiksi, vaikka tämä on ehkä enemmän nykyaikaa ;)
http://m.motonet.fi/fi/tuote/481796/Laattasulakerasia-6-sulakkeelle--siv
Näppärä asentaja laittaa aina kaksi 2,5 neliön johtoa keltaiseen neljän neliön latta-abikoon.
Mutta sitten tarvii kunnon pihdit.
cerveza:
Nostellaas kun puhuttiin pistokkeista ja rasioista. Kumpi parempi ja miksi? Omasta mielestä pikkutulppa näppärämpi ja ainakin kaapistoon kun laittaa niin uppomallina istuu paremmin. Eikä taatusti sekoa 230V rasioiden kanssa, ei edes yritä.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: cerveza - 8.09.2020 kello on 08:29 ---Nostellaas kun puhuttiin pistokkeista ja rasioista. Kumpi parempi ja miksi? Omasta mielestä pikkutulppa näppärämpi ja ainakin kaapistoon kun laittaa niin uppomallina istuu paremmin. Eikä taatusti sekoa 230V rasioiden kanssa, ei edes yritä.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Hmm.. miksi laitella näitä, jos niille ei löydy paria?
Mökkiaurinkosähköpu olelta nuo kaivettu, jos jotain seinälamppua sun-muuta noihin tökkisi, mutta mitä matkailuvermeessä?
Kaupasta tuotu aparaatti pitää mukanaan tupsyn tai sen pienemmä - noille joutuisi hommaa pistokkeet ja vielä sähkötöihin rakennekynsin ;D
Ehkä se mitä useasta kulkimesta uupuu, on usb-tökkelit - niihin löytyy runsaasti tökittäviä laitteita matkalaisilta..
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 8.09.2020 kello on 08:53 ---Ehkä se mitä useasta kulkimesta uupuu, on usb-tökkelit - niihin löytyy runsaasti tökittäviä laitteita matkalaisilta..
--- Lainaus päättyy ---
Meillä on asenneltu jokaiselle petipaikalle 2xUSB sekä dinetteenkin vielä omansa juuri tästä syystä Thumb
Ja ihan winkkinä niin näissä kannattaa käyttää sellaisia malleja joissa se USB-liitin on pienen johdon päässä sen sijaan että se liitin olisi kiinteästi panelissa. Meinaan ei ole kerta eikä kaksi kun noita on sitten siitä laturin johdosta nypitty milloin mistäkin syystä ja tuollainen johdollinen liitin tästä ole moksiskaan, johto kääntyy vedon suuntaan ja liitin irtoaa. Vaan tuollainen kiinteä saattaakin sitten ottaa joko se liitin itse tai tuo laturin johto osumaa moisesta nyppäyksestä. Tästä samasta syystä myös sairaaloissa petipaikoilla olevien potilaspäätteiden kajari- ja kutsunappi-liittimet ovat pienen piuhan päässä eikä suinkaan suoraan liittiminä itse potilaspäätteen panelissa 8)
Aakku:
Mulla on lisättynä viisi tupsy pistorasiaa...
Niistä saa usein tarvittavaa 12 volttia ja tarvittaessa vaikka monta USB liitäntää adpterillä. Pelkkä USB on mielestäni hyvin rajallinen 5 voltin jännitteineen.
Sanotaan, että tupsy on löysä, mutta kyllä minulla ne ovat hyvin kontaktinsa pitäneet.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta