Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Matkailu Itä-Euroopassa aikana ennen Berliinin muurin murtumista

<< < (3/13) > >>

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 23.03.2016     kello on 09:22 ---Ihmetteleen vaan sitä asennetta, että euroopaan ei voi mennä millään muulla tavalla kuin omalla kulkimella, muuten jää kaikki näkemättä ja kokematta.

Ja seuraavaksi ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lentää turistimatkalle Bulgariaan kultahietikolle. Mitään muuta matkailua ei ole.

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä voi mennä Eurooppaan monella muulla tavalla ja luulisitko tosiaan, että (esimerkiksi minä) en ole niin tehnyt? Kaikki keskustellut matkustamistavat ja joku muukin on kokeiltu, mutta kulkinetta, varsinkin matkailuautoa, on mahdoton päihittää mainitsemissani ominaisuuksissa. Reppureissaus on kustannustehokasta ja yksinkertaisuudessa an mukavaa. mutta reppureissaaja on julkisten kulkuneuvojen aikataulujen ja saavutettavuuden vanki. Kaikkialle ei pääse. Vuokrattu talo ei liiku ja vuokra-auto pitää palauttaa jonnekin, ja etsiä majapaikka (näitä pitää jopa varailla etukäteen ja lukita matkasuunnitelmia). Sama juttu omalla autolla reissatessa, vaikka silloin onkin vapaan muista paitsi majapaikan rajoitteista. Teltta+auto tai varsinkin moottoripyörä olisi mainio, muttei moni jaksa enää tällä iällä.

Esitit hyvin painokkaan väitteen matkailun kustannustehokkuude n tärkeydestä, joten annoin sinulle siitä hyvän esimerkin. Minusta se esimerkki osoittaa, että kustannustehokkuus ei ole matkailussa tärkeintä. Sinänsä tunnen eteläpohjalaisen tavan trossailla varsin hyvin, mutta nettifoorumille se ei oikein sovellu.

------

^
Huutoäänestykset ja onelinerit voidaan siirtää täältä takkahuoneeseen tai siitäkin eteenpäin, tällä osiolla on tarkoitus pysyä asiassa.

pamaus:
Ota rauhallisesti,  älä hermostu.

Kukaan ei ole arvostellut sinun tapaa matkustaa. Ja hyvin mielelläni olen lukenut matkojesi vaiheita.

En tiedä mistä olet tuon kustannustehokkuus jutun ottanut. Olen puhunut ajasta ja laadusta. En hinnasta/laadusta.

Enkä luule mitään. Minun näkemys eurooppaan matkustelussa on toinen kuin sinun. Etkä sinä voi sanoa sen enempää onko se minun tapa oikein vain väärin, taikka suositella Bulgariaan turistimatkaa, jos sinulla ei ole hajuakaan taustoista tms.

Minun pointti on se, että matkustamista ei pidä ajatella liian suppeasti, eikä teilata toisten matkailua, mikä varsinkin sinulla ja kooveella on hyvin yleinen tapa tällä palstalla.  Esimerkiksi tässä keskustelussa.

Vaikka olen eri mieltä sinun ja kooveen tavasta matkailla eurooppaan, en kuitenkaan ala mollaamaan teidän matkustustapaa, niinkuin te teette muille hyvin yleisesti. 

Alan:
Taas tuo jokainen tyylillään -kortti. Onhan täällä ollut esillä omia tyylejä alkaen kovista ylinopeuksista, huonoilla renkailla ajamisesta, jatkuvasta autossa liikkumisesta, jopa kahvinkeitosta ajon aikana. Vaikka ne ovat joidenkin omia tyylejä, niin kyllä ne keskustelua herättävät, ja aiheesta.

Olisit voinut otsikoida avauksen "Minun tapani matkustaa" niin mikäs siinä. Koska esitit siinä painokkaita väitteitä, jotka olivat mielestäni epätosia, se antoi aiheen keskusteluun.

En ole nähnyt kirjoituksessasi mitään, joka arvostelisi minun matkustustapaani, siitä ei ole kysymys. Johtuu siitä, että oma reissaamiseni on 50% muuta kuin matkailuautoilua ja kuten todettua, kaikkia on kokeiltu. Jopa rantalomaa valmismatkana isoja matkalaukkuja raahaten, 20 vuotta sitten. Muuttui nopeasti vuokra-autoiluksi.

Sinänsä kanssasi keskusteleminen on valitettavasti hieman vaikeaa, kun väärinymmärtäminen toistuu jatkuvasti.

Minun ja KEVin niputtaminen samaksi mielipiteeksi on jo harhaista. Jos molemmat tykkäävät ulkomaanmatkailusta ja arvostavat toistensa reissuja (kuten arvostan ja seuraan hyvin monen muunkin reissuja), niin se ei tarkoita, että tässä tiiminä kirjoiteltaisiin, vieläpä (kaikkia) muita vastaan. Höpöhöpö.

pamaus:
Väärin ymmärtämistä ja kirjoittamista on monenlaista.

Niinkuin nyt. Olen ymmärtänyt väärin ja kirjoittanut väärin. Onneksi sinun kohdalla sitä ei juurikaan tapahdu esim kustannustehokkuus tässäkin keskustelussa.

Eikös keskustelupalstalla ole oleellista se että jokainen saa kirjoittaa mitä haluaa hyvässä hengessä ja otsikoida asian sen mukaan. Eikä siinä tarvitse sinulta asiaa tulla kysymään.

Jos asia ei ole mieleinen, ei siitä tarvitse aina jotain kukkotappelua aloittaa, koskee myös Kevin kirjoittelua. Eikä alkaa syyttämään kirjoittajaa väärin kirjoitetusta jutusta tms.

Tämäkin asia käännetään niin että vika on yksinomaan kirjoittajassa, koska hän on erimieltä parin herran kanssa. Tämä käy hyvin ilmi näissä väli kommenteissa (niitäkään ei olisi saanut kirjoittaa) ja saadusta yv palautteesta tässä keskustelussa.

Uskokaa nyt varsinkin alan ja kev. Vaikka kaikki ei ole teidän kanssa samaa mieltä asioista ei se tarkoita sitä että haluan mollata teitä taikka arvostella. En vain sovi tiedän muottiin.

Ja teidänkin pitäisi tajuta se , että jos ei ole teidän muotissa, niin aliarvioimisen sijasta voisitte kannustaa eteenpäin. Sillä tavalla saatte myös arvostusta tällä palstalla. Nykyinen toimintananne ei minulta saa minkäänlaista arvostusta. Toimintanne on tällä hetkellä tällä palstalla alistavaa ja muita kyykyttävää.

Jokaisen kannattaa lukea vielä aiheeni aloitus. Ja mihin se käännettiin ja kenen toimesta.

K.E.V:
Tuota mikäs tässä on ongelma, käsittääkseni jokainen saa mennä mihin haluaa , millä haluaa ja milloin haluaa.
Jos joku matkustusmuoto ei ole mieluinen menee toisella. Kirjoittaa saa tänne ihan rauhassa lentomatkoistaan , reppumatkoistaan, kulkinematkoistaan , ihan on hyvä vaan.
On olemassa www.matkafoorumi.fi mikäli ei tarpeeksi saa avautua täällä.
Aloittajalla on mielipide ettei kulkinematkaajat ole tekemisissä paikallisten kanssa, tämähän on pelkkää legendaa. Esim @Kaarina on viettänyt aikaa paljonki paikaliste seurassa. Me olemme myös olleet ihan muulla kuin isossa turistirysässä suurkaupungin liepeillä ja olleet tekemisissä paljonkin paikallisten kanssa. Ei kannata stereotypioita ottaa ajatusten mukaan miten itsekin tekisi.

ps .poistin ketjusta pari provoa, valittaa saa ylläpidolle jos tuntuu siltä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View