rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: DSG vaihteisto  (Luettu 8611 kertaa)

  • Vieras
  • DSG vaihteisto
    « : 22.03.2016 kello on 11:08 »
    sällin stop&go dsg laatikolla varustetulla Volkkarilla, tuossa laatikko kyllä toimii hyvin ja reagoi käskyihin odotetusti

    Mielenkiintoista, olet ensimmäinen joka kehuu volkkarin DSG-laatikkoa.  ::)

    On se oikeesti normaalikäytössä (lue tasaisella) ihan hyvin toimiva siihen asti kun pitää peruuttaa taskuparkkiin ylämäkeen...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:59
    • Autossa on pyörät
    Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #1 : 22.03.2016 kello on 11:20 »
    Mielenkiintoista, olet ensimmäinen joka kehuu volkkarin DSG-laatikkoa.  ::)
    Kaverilla 05 golffi dsg ajettu 300.000 , ei mitään vikaa. lootaöljyt vaihdettu 60.000 välein kuten kuuluu (eivät kuulu vakio huolto-ohjelmaan)
    eikä muuta autolle ole tehtykään normaaleja huoltoja + kuluvien osien vaihtoa lukuunottamatta ,kehuio maasta taivaaseen.
    Jopa niin paljon että Golffi jäi herran käyttöön ja rouvalle Skoda RS DSG:llä tilalle.
    Elämä on   ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
    Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #2 : 22.03.2016 kello on 11:31 »
    Mielenkiintoista, olet ensimmäinen joka kehuu volkkarin DSG-laatikkoa.  ::)

    On se oikeesti normaalikäytössä (lue tasaisella) ihan hyvin toimiva siihen asti kun pitää peruuttaa taskuparkkiin ylämäkeen...

    Jotkut mallit laatikosta on ollut heikkoja. Huono maine johtuu tietääkseni siitä ja ei sen toimivuudesta. Tuossa meidän oven edessä on alamäki ja pysäköinti yämäkeen peruuttamalla, tosin kovin loivaan. Huikea ero kuitenkin tuon Saabin perinteisellä laatikolla ja DSG laatikolla. On minulla tuttavapiirissä ihmisiä joilla on useampi VW DDSG ollut ja kukaan heistä ei noita ole niitä pitänyt huonona vaan seuraavaankin sellaisella ostaneet. Niitä en ole ajanut ja omakohtaista kokemusta ei ole

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
    Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #3 : 22.03.2016 kello on 13:17 »
    Kaverilla 05 golffi dsg ajettu 300.000 , ei mitään vikaa. lootaöljyt vaihdettu 60.000 välein kuten kuuluu (eivät kuulu vakio huolto-ohjelmaan)
    eikä muuta autolle ole tehtykään normaaleja huoltoja + kuluvien osien vaihtoa lukuunottamatta ,kehuio maasta taivaaseen.
    Jopa niin paljon että Golffi jäi herran käyttöön ja rouvalle Skoda RS DSG:llä tilalle.
    Elämä on   ;)

    Meillä oli firmalla liisarina -11 tai -12 vuosimallin Octavia DSGllä. Kolmessa vuodessa tuli jonkinverran yli sen 60tkm mittariin, mutta laatikko oli susi melkeen alusta saakka.

  • Vieras
  • Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #4 : 22.03.2016 kello on 13:25 »
    laatikko oli susi melkeen alusta saakka.

    Minä jo aloin miettimään että onko mun suvussa kaikki vialliset deeäsgeet (tai ei niitä nyt kahta enempää ole) ...mutta ei näköjään.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
    Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #5 : 22.03.2016 kello on 13:39 »
    Minä jo aloin miettimään että onko mun suvussa kaikki vialliset deeäsgeet (tai ei niitä nyt kahta enempää ole) ...mutta ei näköjään.

     :laugh:  Se on kato käänteinen homma kuin Volvoissa (kun volvokeskustelussa ollaan  ;D ) Osa kuvittelee Volvon ylläpidon olevan kallista ja merkin vikaherkkää laatua, kun pettyneet volvoilijat pitää hirveetä meteliä siitä kun ylläpito on kallista - tottakai siihen pettyy, jos Volvo ei kestä (huoltamatta?).
    Me hyvien normivolvojen onnelliset omistajat jäädään kehuinemme vähemmistöön ja suurin osa ei viitsi edes kehua kun Volvo pelaa niin kuin pitääkin. ;D

    Volkkari/Skodamiehet taas on niin onnellisia siitä jos se auto pelaa ja pitävät suurta meteliä siitä - Auto on ylittänyt kaikki odotukset. Ne viallisten laatikoiden omistajat taas ajattelee sen auton pelaavan niin kuin oli odotettavissa ja mitäpä siitä kaikille kertomaa - saattaa joku vaikka nauraa :laugh:

  • Vieras
  • Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #6 : 22.03.2016 kello on 13:43 »
    Volkkari/Skodamiehet taas on niin onnellisia siitä jos se auto pelaa ja pitävät suurta meteliä siitä - Auto on ylittänyt kaikki odotukset. Ne viallisten laatikoiden omistajat taas ajattelee sen auton pelaavan niin kuin oli odotettavissa ja mitäpä siitä kaikille kertomaa - saattaa joku vaikka nauraa :laugh:

    :laugh: noin se varmaan juurikin on, eli  :laugh:

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
    • Epsoo
    Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #7 : 22.03.2016 kello on 21:45 »
    On se oikeesti normaalikäytössä (lue tasaisella) ihan hyvin toimiva siihen asti kun pitää peruuttaa taskuparkkiin ylämäkeen...

    Erikoista, itse en ole törmännyt tuommoiseen peruutusongelmaan(?) vaikka on useammankin kerran tullut tuommoista peruuteltua ylämäkeen. Jopa vaunun kanssa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:23.02.2024 kello on 20:09
    Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #8 : 22.03.2016 kello on 23:20 »
    Itse jos olisin ostamassa uutta autoa ja siinä olisi DSG vaihteisto,niin pyytäisin siihen elinikäistä takuuta kauppiaalta niin vois tulla kaupat,niin paljon huonoa niistä kuullut

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:59
    • Autossa on pyörät
    Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #9 : 23.03.2016 kello on 08:18 »
    Erikoista, itse en ole törmännyt tuommoiseen peruutusongelmaan(?) vaikka on useammankin kerran tullut tuommoista peruuteltua ylämäkeen. Jopa vaunun kanssa.
    Sinun täytyy ottaa huomioon että sinulla vain oma kokemus. Toinen nyt on sentään lukenut Autop***ua ja suoli.24 + TM:n nettipalsta joka oli jo muuttunut suoli.24:n klooniksi silloin kun tilaukseni lopetin.
    Eli kannattaa olla vaiti pelkällä kokemuksella.

  • Vieras
  • Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #10 : 23.03.2016 kello on 08:28 »
    On se jännä juttu että KAIKKI kotimaiset autolehdet ovat sitten väärässä. Mä luen kaikkia kun ne kotiin tulee, ei se tieto tule pelkästä AutoBildistä.

    Mutta ei se mitään, hyvähän se vaan on että se ongelma ei olekkaan kaikissa DSG - laatikoissa, kun vaan pitää käsiä ristissä ja toivoo saavansa viattoman laatikon. Pidetään siis  Thumb

    Jaa, minä sain sitten "kunnian" olla ketjun aloittaja.  ;D

    Niin, onhan tämä DSG juttu toooodellakin vain parin päivän ajan ollut tiedossa.  ^-^

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:46
    • Kulkija
    Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #11 : 23.03.2016 kello on 10:34 »
    Viat taitaa olla laatikon tyyppi/versiotasolla, ei pelkästään yksilötasolla.

    Luotettavan tiedon jos jostain saisi, että mikä versio pelaa, niin ok. Arpaa ei huvita ostaa, joten hankkimatta jää tällä tietoa.

    Ajanut kyllä olen, hemmetin mukava ja hauskakin. Vaunun veto-ominaisuuksien osalta luotan niiden kertomaan, jotka ovat sitä tehneet.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
    Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #12 : 23.03.2016 kello on 11:02 »
    Minä en ole onneksi lukenut asiasta miltään muulta palstalta  :laugh:

    Ainakin 1.2TSI:n liitteenä oleva DSG oli täys p*ska. mm. vaihteet katoaa vauhdista vapaalle ja senjälkeen on vaikea saada mitään pykälää päälle.  Kyllä se välillä toimiikin, mutta toisinaan taas tarjoilee ihan väärää pykälää.

    Onneksi tuo ei kuulu karavaanarin kalustoon.

    Kannattaa varmaan käyttää laatikon huoltovälinä 15tkm, niin ei pääse menemään pilalle huollon puutteesta  :laugh:

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.11.2022 kello on 15:12
    Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #13 : 23.03.2016 kello on 11:26 »
    No tuossa on jokunen sivu DSG-tunnelmaa;
    http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:15
    • Kainuu
    Vs: DSG vaihteisto
    « Vastaus #14 : 23.03.2016 kello on 11:39 »
    Audi A4 oli itselläni aikoinaan 2004 uutena ostettu jossa dsg vaihteisto ja sen mukavampaa ja parempaa vaihteistoa ei ole vielä kohdalle sattunut. Sen jälkeen s-tronic A3 3,2 quattro mutta kyllä tuo dsg oli parempi se jopa osasi pykältää pienemmälle alamäessä kun vakkarilla ajoi ja piti jarruttaa jota tronic ei oasannut tehdä