Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Virtaa taivaalta
Eeko:
Ilmalämmitteinen Alde on kyseessä, eli puhaltimen pyörittämiseen sitä virtaa lähinnä kuluu. Juu, säädin pitää olla ja miten se kytketään akkuun on on selvillä.
Kysymyksen pointti on: toimiiko tuo mun laite mahdollisesti lataussäätimenä? Jos toimii, niin miten paneeli kytketään tuohon liittimeen?
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: Eeko - 21.03.2016 kello on 20:16 ---Ilmalämmitteinen Alde on kyseessä, eli puhaltimen pyörittämiseen sitä virtaa lähinnä kuluu. Juu, säädin pitää olla ja miten se kytketään akkuun on on selvillä.
Kysymyksen pointti on: toimiiko tuo mun laite mahdollisesti lataussäätimenä? Jos toimii, niin miten paneeli kytketään tuohon liittimeen?
--- Lainaus päättyy ---
mun käsityksen mukaan ei toimi lataus säätimenä muuta kuin startti akun suhteen kun virtaa taivaalt tulee.. ja panelin ja ton poksin väliss täytyy olla aurinkopaneeleille tarkotettu säädin
Eeko:
Asunto-osan sähköt on kyllä meillä ihan erillään auton sähköistä, eli ei kyllä starttiakkua lataile...
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: Eeko - 21.03.2016 kello on 20:30 ---Asunto-osan sähköt on kyllä meillä ihan erillään auton sähköistä, eli ei kyllä starttiakkua lataile...
--- Lainaus päättyy ---
sittenhän sitäkään hyötyä ei ole saatavissa, ja jos ei ohjauspaneelis A:mittaria ni ei mitään syytä olla kytkemättä paneelien säädintä suoraan akkuun....
ktako:
tuossa niitä ämpäreitä tulee taivaalta. tracer mppt bn 20A, 2x50w monikide paneelia vaakassa ja 40w yksikide paneeli pystyssä sat peiliin asennettuna.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta