Tekniikkakeskustelut > Primus
Primuksen sähköpatruuna kohisee Solifer 550 DL 1991
polilara:
Viime aikoina olen havainnut, että kun sähkölämmitys in päällä 1 tai 2 kW niin lämmittimestä kuuluu aika kova kohina - samanlainen ääni kuin esim. vedenkeittimestä. Vaunu lämpenee normaalisti sähköllä ja 220V pumppu toimii. Sen pumpun uusin jokunen vuosi sitten. Kun lämmityksen kytkee pois kohina lakkaa. Oiskos vastus tulossa tiensä päähän?
0yxxy0:
Eiköhän ole ihan normaali tapaus. Vesikeskuslämmityks essäkin säiliö kohisee kun vastukset lämmittää. Ehkä et vain ole kiinnittänyt huomiota ennenmmin.
polilara:
Kiitos kommentista
Ei ole normaali tapaus. Vaunu on ollut mulla vuodesta 2001 joten tiedän, että ilmiö on uusi.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: polilara - 20.03.2016 kello on 18:50 ---Kiitos kommentista
Ei ole normaali tapaus. Vaunu on ollut mulla vuodesta 2001 joten tiedän, että ilmiö on uusi.
--- Lainaus päättyy ---
Laita ohjauspaneelin takaa vihreä johto nastaan 4, jolloin pannun pumppu pyörii myös sähklämmityksessä. Loppuuko kohina? Jos loppuu niin sähköpatruunan kiertovesipumppu ei toimi kunnolla.
polilara:
Tuon ten seuraavaksi ja raportoin sitten, kiitos. Itse ajattelin, että oiskos vastuksen ulkovaippa halkeillut ja vesi olisi tekemisissä jonkin tosi kuuman kanssa. Eikös siellä sisällä ole sellainen spiraali. Onko kellään kuvaa vastuksesta?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta