Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Talvilämpimän matkailuauton hankinnan vaikeus

<< < (8/36) > >>

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 13.03.2016     kello on 21:30 ---Eiköhän se "kohtuullinen" tarkoita 2-3 vuorokautta ja aikoinaan TM:ssä oli matkailuautovertail u jossa mainittiin itse eristyksellä olevan pieni osuus itse auton lämpimänä pysymiseen, ikkunoiden määrä ja se miten tuuletus on hoidettu on se suurin juttu näissä. Mutta ainahan sitä kannattaa "laatua" kehua, eihän siitä muuten mitään tulisi.  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Tältä pohjaltahan eristämätön retkeilyauto olisi ihan huippu talvipeli.  Thumb

Vähän ikkunoita ja kevyt tuuletus.

Vaeltaja:
Kabe on pohjolan oloihin tehty. Vähän ikkunoita ja nekin pieniä, vähän kattoluukkuja, kaksoispohja, hyvin eristetty, harmaavesisäiliö lämmitetyssä tilassa ja nestekiertoinen lämmitys riittävällä määrällä lämmityspattereita.

Siltikään Kabe ei ole auto minun makuuni.

Alan:
Tuosta edellisestä kokeneen kulkijan mielipiteestä olen lukevinani omat ajatukseni; kaikki on suhteellista; harva meistä reissaa enemmän varsinaisella lämmityskaudella kuin sen ulkopuolella. Liekö Höpö suunnilleen ainoa?

Kompromisseja tämä homma on, pitää pohtia, minkä puutteen kanssa voi elää. Takavetoa minä kaipaisin, jos jotain. Mutta nykyisiä asunto-osan ominaisuuksia ei saisi menettää.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 13.03.2016     kello on 22:15 ---Tuolta http://www.akkuteho.fi/fi/group/lammittimet/355/show/356  saa noita kalori-lämmittimiä. Niitä on joissakin jo tehdasvarusteisena.

--- Lainaus päättyy ---

Meillä on tehdasasennettuna ja on ok. Muokkasin systeemiä niin että lisäsin läpiviennin lattiaan tuon vierestä eli imee ilmaa auton alta, ja sen läpiviennin voi myös sulkea. Vesikierrolle laitoin oman hanan konehuoneeseen ja näin kesällä saa ilmaa puhallettua auton alta sisälle.
Lämmönvaihtimen ehdoton etu on koneen lämmittäminen puskaoloissa.
Truma on ok laite ja jos on tarpeeksi suulakkeitra lämpö tasainen ja myös lattia lämmin. Meillä on penkkien aluslaatikoissa ja sängyn alla Truman putkistossa reikiä joilla tilat lämpenee reilusti ja ilmasolat seiniä pitkin, yläkaapeissa myös alhalla seinän vieressä ilma-aukot ja tuuletus ulos ylhällä kaappien etureunoissa, kondenssiongelmia ei ole.
Kattoluukkuja ilmanvaihdolla meillä neljä, yksi enemmän kun tehtaalta lähtiessä koska ilmastointilaite oli asennettu omaan reikään ja korvasin sen kattoluukulla. Näistä kahden luukun ilmanvaihtoa rajoitetaan talvella. Ilmanvaihto lappujen mukaan mitoitettu 7 hengelle niin en näe tuossa ongelmaa

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 13.03.2016     kello on 22:44 ---Monessako aldessa on alden tehtailla asennettu lämmövaihdin. Ei yhdessäkään kun sen asentaa korin valmistaja niin alde kuin truma vekottimeen asiakkaan aukaistessa kukkaroaan.
Ja jos itse osaa tai viitsii näprätä paikoilleen ei edes kallis. Eli sika huono yritys tai höpöllä huonot tiedot. Saat itse valita kummin.

--- Lainaus päättyy ---

Keskustelun aloittaja kyselee talviauton perään. Kun hän ostaa auton, jossa on Alde, on paljon mahdollista, että tehtaalla on lämmön vaihdin asenettu.
Sitä en ymmärrä minkälainen on truman lämmön vaihdin. Jos sellainen on jo olemassa, se hyvä. Jos ei ole, sellainen kannattaa näppärän rakentaa.
Etelän reissaajat ymmärtää talven olevan nollan kieppeillä, minä -15...-30 asteessa.
Kun liikkuu talvella, huomaa että matkailuautoja on paljon liikenteessä, en ole ainoa.
En usko että kysyjä haluaa ajaessa lämmittää autoaan kaasulla, kuin vaunuimmeiset vaunua.
Alkaa keskustelussa, jo väärän talviautoauto valinnan tehneillä olla jo herneetkin mukana.
Keskustelun aloittaja haluaa mahdollisimman hyvän talviauton, eikä kolmen vuoden ajan auton jossa voi tulla toimeen myös talvella. No, tuleehan talvella toimeen teltassa ja laavullakin, sekä myös taivasalla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View