Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Talvilämpimän matkailuauton hankinnan vaikeus

<< < (29/36) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 22.03.2016     kello on 17:25 ---Tämä vielä kiinnostaa, onko tosiaan niin että uusissa koneissa kylmänä käyminen alentaa päästöjä?

--- Lainaus päättyy ---

Onhan ne koneet suunniteltu toimivan optimaalisesti 90c lämmössä. Tuon saavuttaminen on vaikeampaa kun hukkalämpöä ei synny samassa määrin kun aikaisemmin ja osa siitä käytetään pakokaasujen puhdistamiseen.

Väittävät että nykytermostaatti myös sallii suuremman virtauksen kun vanhat. Tämä kerrottiin minulle kun talvella vaihdoin Alfan termostaatin, ennen vaihtoa se lämpeni muutamassa kilometrisää ja uudella meni samoissa sääolosuhteissa reilusti yli 10 km.
Tuo taas on kuulemma toteutettu koska koneen lämpötila halutaan pitää tasaisen lämpimänä ja pienemmällä virtauksella osin kylmä kone voi kuumeta liikaa toisessa kohtaa. Näin minulle pari alan ihmistä kertoi.

Ja tuo Alfahan ei ole mikään nykytekniikkainen vaan EUR 3 ajalta

--- Lainaus käyttäjältä: nieppi - 22.03.2016     kello on 18:57 ---Ainaki uudessa Ford tourneossa etu säleikkö aukee moottorin lämpötilan mukaan

--- Lainaus päättyy ---

Tuossa on ratkaistu asia noin, koneen vesikiertoa voi pitää isona ja korvata sen ilmavirran kuristamisella

ose:
Vaivaa vähän vanhempiakin, -99 2,8 idTD lämpeni huonosti. Ei edes kesällä lämmöt nousseet kuin kolmannksen mittarin asteikosta. Vaihdoin uuden termarin, ei mitään vaikutusta. Pohjamuovin asennus nostaa jo lähelle puoltaväliä. Lauhalla talvikelillä oltiin taas 1/3 näyttämissä. Keulan tukkiminen nostaa lämmöt normaaliin talvella, lauhalla ilmalla jopa liiankin lämpimäksi. Koppa on täysintegroitu Granduca.

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 22.03.2016     kello on 19:35 ---Vähän kulutusta, vähän päästöjä....  Ei mene enää ylimääräistä,joka edes liikennevaloissa pitäisi lämmöt ylhäällä kovemmalla pakkasella.

--- Lainaus päättyy ---

Ennen ja minun romuissa nykyäänkin, se kulutus on suurin kylmänä ja varmaan päästöt kanssa.
Kannattaako mitään konetta ajaa kylmänä? Onko tässä joku asia muuttunut.

--- Lainaus käyttäjältä: nieppi - 22.03.2016     kello on 18:57 ---Ainaki uudessa Ford tourneossa etu säleikkö aukee moottorin lämpötilan mukaan

--- Lainaus päättyy ---

Luulisi tuon olevan vakiovaruste kuin lohkolämmitin.

Arska:

--- Lainaus käyttäjältä: ose - 22.03.2016     kello on 20:15 ---Vaivaa vähän vanhempiakin, -99 2,8 idTD lämpeni huonosti. Ei edes kesällä lämmöt nousseet kuin kolmannksen mittarin asteikosta. Vaihdoin uuden termarin, ei mitään vaikutusta. Pohjamuovin asennus nostaa jo lähelle puoltaväliä. Lauhalla talvikelillä oltiin taas 1/3 näyttämissä. Keulan tukkiminen nostaa lämmöt normaaliin talvella, lauhalla ilmalla jopa liiankin lämpimäksi. Koppa on täysintegroitu Granduca.

--- Lainaus päättyy ---
Mun vm.05 2,8jtd ei myöskään lämpiä. Tosin en ole sillä ajannut kuin kerran 30km matkan asteen parin pikkupakkasessa, lämpömittari nousi juuri ja juuri alarajan yli. Eihän tuota matkaa kauan huristele,kyllä oli näpit kohmeessa kun pääsin kotio. Kyllä oli kylmää kyytiä.

HarriOlavi:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 22.03.2016     kello on 21:26 ---
Kannattaako mitään konetta ajaa kylmänä? Onko tässä joku asia muuttunut.
--- Lainaus päättyy ---

Ehkä olen ja olenkin "vanhan kansan ihmisiä," mutta nuoruudesta saakka olen pyrkinyt siihen etten kylmällä moottorilla "revittele." Pyrin että kone lämpiää (talvella) muutaman minuutin paikoillaan ennen ajoon lähtöä. En tiedä, oikein vai väärin?

Täällä on ollut mielenkiintoista (ensimmäinen talvi) seurata kuinka autoilijat joilla on automaattilaatikoll a varustettuja autoja, he eivät lähteneet pakkasten aikaan ajamaan ennen kuin "lämmittivät" laatikoita muutamia minuutteja.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View