rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Baltian Karavanpaikat on taas päivitetty  (Luettu 5086 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:24
    • Matkailuvinkkejä
Baltian Karavanpaikat on taas päivitetty
« : 11.03.2016 kello on 13:10 »
Kävin läpi nuo Baltian Caravanmajoituspaik at.
Muutama oli kadonnut (en löytänyt enää kotisivua) pari löytyi lisää.
Aika monella oli kotisivun osoite ja puhelin numero muuttunut.

Linkki kartalle löytyy tuolta sieltä voi ladata paikat myös naviin.
http://matkaan.mbnet.fi/

Kun en tiedä miten ja mitä formaattia mikin navi käyttää, niin laiton vain Tompan ov2 tiedostona, mutta siellä on linkki työkaluun jolla saa muutettua ne muihinkin naveihin sopiviksi.

Tuossa vielä suoralinkki kartalle
http://tinyurl.com/Baltian-caravanalueita

Puolan alueet päivittelen vielä ennen kesää

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.05.2023 kello on 19:18
Vs: Baltian Karavanpaikat on taas päivitetty
« Vastaus #1 : 11.03.2016 kello on 18:20 »
Kiitos, tästä ollut iso apu jo moneen otteeseen :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:24
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Baltian Karavanpaikat on taas päivitetty
« Vastaus #2 : 12.03.2016 kello on 13:49 »
Kaarina kirjoitti Etuteltassa vessan ja harmaiden vesien tyhjennysongelmasta Baltiassa

Hän huomasi kun kävi noita Viron paikkoja läpi, Tallinnasta itään ja Peipsin rantoja alas, niin tein havainnon ettei noiden turismitalujen sivuilla kerrota onko joillain tarjolla tyhjennyspalveluja.
Ilmeisesti ei, sillä lopulta Vorun liepeiltä hän löysi yhden, Hämsaaren turismitalun, mikä kertoi vessakasettien tyhjennysmahdollisu udesta.

Eli kun iso osa Baltian paikoista koostuu muista kuin perinteisistä leirintäalueista, olisi mielestäni merkittävää saada koottua ylös paikat, missä tyhjennykset onnistuvat, muualla kuin virallisella leirintäalueella.

Hän kysyy josko porukka voisi ilmoittasi vaikka minulle ko. paikat, hän tulee kirjaprojektinsa tiimoilta ottamaan yhteyttä monenlaisiin toimijoihin Baltiassa ja lupaa tehdä parhaansa löytääkseni noita tyhjennyspaikkoja.

Lähtisivätkö ihmiset talkoisiin?
Saisimmekohan vielä porukalla kerättyä ylös ne paikat Baltiassa, missä voi tyhjentää vessan ja harmaat vedet?!

Vastasin haasteeseen:

Kun saan tuon Puolan päivitettyä, niin voin keskittyä myös tuohon kemssa ongelmaan.
Paikat jossa on kemssan tyhjennysmahdollisu us voi merkitä eri värisellä pampulalla ja pistää vaikka nimen eteen K/H-kirjaimen jolloin sen tiedon voi hyödyntää myös navissa.

Otan mielelläni tietoja ko. paikoista vastaan.
Yleensä Camping alueilla on tuo mahdollisuus, mutta se täytyy tarkistaa.
Ei ole mukavaa jos hakeutuu alueelle pääosin kemssan tyhjennystä varten, eikä sitä mahdollisuutta sitten olekaan.

Merkintä on nopea, mutta etsintä vie aikaa, joten kiitos, jos joku avustaa.

Olisiko tuo K ja H nimen edessä hyvä idea?

Asiastahan voi kysellä myös majoituskohteista sähköpostilla, mutta se on hidasta ja työlästä.

Eli olen valmis laittamaan tiedon kartalle jos sen tiedon vain jostakin saan.

Tietoja voi laittaa yv:llä, niin ne eivät katoa tänne keskustelun joukkoon, toki voi niitä pistää myös tämän keskustelun jatkoksikin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:24
Vs: Baltian Karavanpaikat on taas päivitetty
« Vastaus #3 : 12.03.2016 kello on 16:19 »
Paljon vaivaa ja hyvää mjh olet tehnyt Thumb

Kyllä talkoisiin valmiita ollaan, mutta tuolta suunnalta ei ainakaan minulla kuin liki 3 vuotta vanhaa tietoa - niistäkin kaikki jo esillä..

Toinen kysymys voisi olla tuo "kuka haluaa jakaa tietonsa ja minne". Ainakin itse olen länsi-Euroopan puolella käyttänyt campercontactin valmiita webpalveluja; rekkaaminen ja www-käyttö ilmaista, mobiili-app vuosihinnallinen, mutta näppärä..

Homma siinäkin perustuu käyttäjien tuoman informaation jakamiseen. Balttian osalta hyvin "ohutta", ja Suomestakaan ei löydy muka kuin 1 ajokaivo (kun ei kukaan ole ilmoittanut)
http://www.campercontact.com/en/finland.aspx?filter=|101&cnt=62&map=1
Mutta asiassa tieto on "valttia" - ei tekniikka..  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:24
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Baltian Karavanpaikat on taas päivitetty
« Vastaus #4 : 12.03.2016 kello on 18:44 »
Kyllä talkoisiin valmiita ollaan, mutta tuolta suunnalta ei ainakaan minulla kuin liki 3 vuotta vanhaa tietoa - niistäkin kaikki jo esillä..

Toinen kysymys voisi olla tuo "kuka haluaa jakaa tietonsa ja minne".
Mutta asiassa tieto on "valttia" - ei tekniikka..  Thumb

Minä tarjoudun pistämään sen tiedon kaikkien käytettäväksi, jos vain jostakin saan tietoa.
Itsellä on mielessä jo joitakin paikkoja, jahka alan taas päivittelemään (voi herran jestas....  ;D)