Tekniikkakeskustelut > Valaistus
Led valot asuntoautoon
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Juhaug - 5.03.2019 kello on 15:28 ---Juuri tilasin
https://www.dx.com/p/waterproof-43-2w-6900k-960lm-60x5050-smd-led-white-light-strip-dc-12v-2012403#.XH55E7ozbIU
Laitan noi markiisin alle.
Ledinauhoja ja kytkimiä olen myös tuolta tilannut.
Kiinalaisista tuotteista ei ole muuta valittamista, kuin että sain yhdestä 230 V powerista sähköiskun kun suojamaa ja vaihe oli merkitty väärinpäin :-X
--- Lainaus päättyy ---
Älä laita, ei kestä kovin monta vuotta. Oikea IP68 luokkainen kestää, mutta ei IP65. Mulla oli ed. autossa markiisissa, ja ensimmäiset ledit pimenivät 3-5v aikana, 10v ja puolet pelissä - osa vielä "eli".. :-\
Juhaug:
Juu nyt kun muistelen niin poika tilasi tietokoneeseen väriledinauhan kaukosäätimellä. Siinä ei toimi kun sininen valo.
12 v ledinauhoja on nyt ollut käytössä 6 kpl viisi vuotta ja yksi poweri on rentoutunut, muuten pelittää edelleen.
Juhaug:
"Älä laita, ei kestä kovin monta vuotta. Oikea IP68 luokkainen kestää, mutta ei IP65. Mulla oli ed. autossa markiisissa, ja ensimmäiset ledit pimenivät 3-5v aikana, 10v ja puolet pelissä - osa vielä "eli".. :-\"
Joo voi olla että ei kestä kovin kauaa, mutta ei vitosen ledin tartte kestääkään ::)
Olen muuten tehnyt itse uima-altaan kestäviä ledinauhoja vetämällä ne kirkkaaseen muoviputkeen ja tulppaamalla päät liimamassalla. Liimamassaa kun laittaa putkenpäähän 10 senttiä niin putken voi laittaa vaikka Ducaton pohjaa valaisemaan.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Juhaug - 5.03.2019 kello on 16:01 ---"Älä laita, ei kestä kovin monta vuotta. Oikea IP68 luokkainen kestää, mutta ei IP65. Mulla oli ed. autossa markiisissa, ja ensimmäiset ledit pimenivät 3-5v aikana, 10v ja puolet pelissä - osa vielä "eli".. :-\"
Joo voi olla että ei kestä kovin kauaa, mutta ei vitosen ledin tartte kestääkään ::)
Olen muuten tehnyt itse uima-altaan kestäviä ledinauhoja vetämällä ne kirkkaaseen muoviputkeen ja tulppaamalla päät liimamassalla. Liimamassaa kun laittaa putkenpäähän 10 senttiä niin putken voi laittaa vaikka Ducaton pohjaa valaisemaan.
--- Lainaus päättyy ---
Juu, kestää ne varmaan sen veden hyvin, mutta kun se ledi pimenee niin hankalia korjata ;)
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Juhaug - 5.03.2019 kello on 15:56 ---12 v ledinauhoja on nyt ollut käytössä 6 kpl viisi vuotta ja yksi poweri on rentoutunut, muuten pelittää edelleen.
--- Lainaus päättyy ---
Powerin kanssa nuo nauhat(kin) toimivat vuodesta toiseen ongelmitta, mutta autossa korkea latausjännite tuppaa olemaan noille halvoille kiina-ledeille myrkkyä :-\ Meilläkin himassa jo wanhimmat 5050-nauhat ovat pelittäneet 2011 keväästä mm. keittiön työtasovaloina ja tuoreimpia 5630-nauhoja vielä odottelen postiin saapuviksi ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta