Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Alkovin halkeama.
Arska:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 5.02.2016 kello on 11:30 ---Eikös sitä Kotkan suunnalla ole ammattimiehiä kuttaperkka hommiin. Veneliikeistä kun kyselet niin varmaan konstit löytyy ja helpommat mitä alumiiniseiniin.
Ja kuttaperkka kun halkema korjataan ei kyllä halkea kovin helposti uudestaan. Paremmin kestää kuin nämä muovihitsaukset.
--- Lainaus päättyy ---
Juu onhan täällä korjaajia useampikin,mutta kukaan ei takuuta korjaukselle anna. Korissa olevat jännitteet kuulemma rikkoo sen ajan kanssa uudelleen. Hamina trailrin ukko aikoinaan sanoi että taakse on liimattava iso tukilevy,se voi auttaa mutta nekin sanoivat että todennäköisesti halkee uudelleen.
Eikä tuo reiän poraaminen auttanut lainkaan ainakaan mun tapauksessa,porasi ison tai pienen reiän niin saatto olla jo seuraavana aamuna sentin verran halennut lisää. Yleensä tuo halkeama on tullut keväällä kun lämmön vaihtelut on suuret,nyt halkes paukku pakkasilla. Kesällä ei ollut ongelmia.naapurit kun laittoivat keväällä venettä kuntoon niin minä korjasin topgoatilla kulkimen seinää.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 5.02.2016 kello on 13:09 ---Juu onhan täällä korjaajia useampikin,mutta kukaan ei takuuta korjaukselle anna. Korissa olevat jännitteet kuulemma rikkoo sen ajan kanssa uudelleen. Hamina trailrin ukko aikoinaan sanoi että taakse on liimattava iso tukilevy,se voi auttaa mutta nekin sanoivat että todennäköisesti halkee uudelleen.
Eikä tuo reiän poraaminen auttanut lainkaan ainakaan mun tapauksessa,porasi ison tai pienen reiän niin saatto olla jo seuraavana aamuna sentin verran halennut lisää. Yleensä tuo halkeama on tullut keväällä kun lämmön vaihtelut on suuret,nyt halkes paukku pakkasilla. Kesällä ei ollut ongelmia.naapurit kun laittoivat keväällä venettä kuntoon niin minä korjasin topgoatilla kulkimen seinää.
--- Lainaus päättyy ---
Joskus pakkaskärreissä ( puoliperävaunu) halkeaa kanssa. Ja ne vain aukaistaa noi kymmenen senttiä leveäksi ja hiotaaan isolta alalta ohueksi. Sitten kuidutus ja pinnoitus.
Eikä ole koskaan enää korjatuilta hajonnut. Ja jossain merkeissä on ulkoseinät ja joissain sisäseinät kuttaperkkaa.
Petrooli:
Selvennykseksi: Bavaria tarkoittanee lasikuitua puhuessaan kuttaperkasta?
Jotenkin jos joku puhuu kuttaperkasta, niin minulle tulee mielikuva sellaisesta hauraasta muovista - jostain vanhan talon valokatkaisijasta. Vai oliskohan se sitten pakeliittia? No kuitenkin kuttapekasta tulee mieleen joku heikko helposti hajoava muovilaatu. Lasikuitu taas on mielestäni todella lujaa ja helposti korjattavaa komposiittia.
Matkailuajoneuvon muoviosat on just tuollaista murenevaa kovamuovipaskaa, kun veneet ja ne kylmäkuljetusperäva unut on iskun kestävää lasikuitua.
Jokatapauksessa muovilaatuja on niin monen sorttista, ettei niitä Etolan myyjää lukuunottamatta kukaan tunnista. Toisiin soveltuu liimaaminen, toisiin hitsaaminen ja toisiin lisätään lujitemattoa hartsilla kostuttamalla.
Camper:
Onkos tuo sitten se hymerin heikkous,että kattolevyt halkee. ;D
K.E.V:
Ei se ole merkistä kiinni vaan materiaalista. Eräs vaunuhuollon GrandOldMan kertoi tuttavansa ostaneen xxx merkkisen vaunun missä seinät muovia, niitä sitten korjailtiin ja omistaja sai vinkin olla vetämättä vaunua että pysyy ehjänä. Ja nyt sitten taas sitä ihaillaan ja yritetään tuoda taas käyttöön. Kuttaperkkaa sano Thumbd
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta