Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Yli 10 vuotta käytössä olleiden matkailuvaunujen ja matkailuautojen kosteudet?
Johnny88:
Itse ostin 1kk sitten liikkeestä vm.2005 Hobbyn, joka oli minulle todella ISO sijoitus. Vaikka kokematon olenkin, uskalllin kyseisen vaunun ostaa koska siihen oli tehty kosteus ja tiiviystarkastus. Toivottavasti voi luottaa siihen että ostohetkellä on ollut kuiva. Nyt vaunu on hallissa odottamassa kevättä. :)
Olen myös miettinyt onko muita isoja riskitekijöitä saumojen vuotamiselle kuin talvisäilytys?
TLP:
--- Lainaus käyttäjältä: Johnny88 - 13.01.2016 kello on 01:46 ---Itse ostin 1kk sitten liikkeestä vm.2005 Hobbyn, joka oli minulle todella ISO sijoitus. Vaikka kokematon olenkin, uskalllin kyseisen vaunun ostaa koska siihen oli tehty kosteus ja tiiviystarkastus. Toivottavasti voi luottaa siihen että ostohetkellä on ollut kuiva. Nyt vaunu on hallissa odottamassa kevättä. :)
Olen myös miettinyt onko muita isoja riskitekijöitä saumojen vuotamiselle kuin talvisäilytys?
--- Lainaus päättyy ---
Ei varmasti mene hukkaan, mikäli vetäset saumoihin uudet butyylit nyt kevättalven aikana Thumb
Topelius:
--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 12.01.2016 kello on 23:23 ---http://www.nettikaravaani.com/muu-merkki/tripcar/1417431
tuossako se harvinainen saumaton katto-ja korirakenne sitten vain on
vuosi sitten oli joku harvinainen merkki Ford:in alustalla kanssa nettikaravaanissa jossa oli jokasuuntaan kupera katto ja saumaton rakenne mutta nyt en sitä mallia löydä mistään
luulisi tuon Tripcar:in olevan kuiva sitten
--- Lainaus päättyy ---
Falcon oli aikoinaan myös samanlainen.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: TLP - 13.01.2016 kello on 06:47 ---Ei varmasti mene hukkaan, mikäli vetäset saumoihin uudet butyylit nyt kevättalven aikana Thumb
--- Lainaus päättyy ---
10-11 vuotiaaseen butyylien vaihto on hätävarjelun liioittelua. Meidän edellinen oli myydessä 8-vuotias, siihen vaihdoin viimeiseksi huolloksi oven aukipitimen, jonka alla butyyli oli aivan yhtä elastista kuin vasta tuubista puristettu.
Oulaa:
Minä ostin kanssa auton liikkeestä jossa oli mukana paperi kosteusmittauksesta jossa mukana oli seloste että kosteusvaurio oli ollut ja se on asiallisesti liikkeessä korjattu .
Myyjä näytti vielä missä kohtaa tapetissakin oli sävyero ja kuinka laaja osa oli korjattu .
Kas kummaa hän ei esitellyt toisella seinällä olevaa vauriota joka oli peitetty astiakaapin kokoisella levyllä jonka saumat piiloutuivat kaapin taakse .
Vaihtaessani auton seuraavaan ko.vauriot esiteltiin minulle kehdessakin liikkeessä ja kuinka kosteat ne nyt ovat .
Minä :o :o :o :o :o koska autohan oli koko meillä olemisen ajan säilytyksessä katoksessa .
Koska arvo ei laskenut vaihdossa älyttömästi vaihdoin sitten auton uudempaa jossa oli joka vuodelta määräaikaishuolloss a suoritettu mittauspöytäkirja . No siinä autossa ei esiintynyt mitää kosteusvauriota.
Pari kuukautta kaupan jälkeen soitti entisen autoni uusi omistaja ja totesi että nyt vettä valui katolta lattialle asti ja auto menee kattoremonttiin .
Kaikki muistatte viime kesän alun kun vaihtoautot seisovat ulkosalla ,vaikka kauppias sanoi että vaihdokki menee heti korjaukseen ,ei sitä tuossa kunnossa voi myydä ::) :-\
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta