rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Henkilöauton esilämmityksen vaikutus päästöihin ja energian kulutukseen.  (Luettu 10189 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.01.2020 kello on 10:34
Mulle on sattunut myös just noita erikoisia yksittäisiä kappaleita, lie valmistajan tai maahantuoja hokema slogani kaikille jotka jotain vikaa menevät ilmoittamaan.

Saattaa olla  :o :o

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 1.06.2024 kello on 20:14
Mulle on sattunut myös just noita erikoisia yksittäisiä kappaleita, lie valmistajan tai maahantuoja hokema slogani kaikille jotka jotain vikaa menevät ilmoittamaan.
Tämä epäluotettavuus tekijä askarruttaakin lämmittimen valinnassa. Perinteiset letkulämmittimet kun ovat olleet lähes ikuisia.
 Toisaalta ihmetyttää ettei tällaista omalla pumpulla toimivaa laitetta ole aikaisemmin keksitty, tai eivät ainakaan ole yleistyneet.
  Systeemihän on periaatteessa loistava.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:53
  • Eipä turhia höttyillä :)
Noin yleisesti kiinnostaisi tietää kuinka paljon täytyy maksaa kaikkia kustannuksia  Kiinasta tilattavien tuotteiden hinnan päälle, ennen kun tuotteet ovat keittiön pöydällä ihailtavana?

Onko kenelläkään tietoa tästä ja kauanko tuotteen saapuminen majallisesti kestää?

Tullia tulee tyypillisesti 3-5% ja jos ei tavara ole kovin kallista, jää tuo alle 10€ = ei laskuteta. Mutta ALV 24% sen sijaan useinkin ylittää tuon 10€ rajan, joten se paukahtaa maksuun. Ja maksupohjana on muuten sen tuotteen hinta postikuluineen, ei pelkkä hintalappu. Ja sillä mitä sen vermeen päälle on merkattu tai paketin sisällä "laskuna" mukamas sen hinnaksi, ei ole mitään tekemistä tullin kanssa. Usein kysyvät tuotteen ID:n jos olet esim. eBay sen tilannut ja tarkistavat sen todelisen hinnan näin netistä 8)

Kiinasta jos tilailet, niin tyypillisesti aikaa kuluu 3-4vko, mutta jos tulee Hong Kongista, niin aikaa kuluukin tyypillisesti enää 1-2vko Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Se on niin tuurista kiinni jääkö laite tulliin.  Ostin puhelimen Kiinasta reilu kuukausi sitten,  joka ei jäänyt tulliin.  Ja se on ollut yksi parhaimmista tavaroista,  mitä olen Kiinasta hommannut.  Hintaa ei ollut kuin 100€,  mutta toimii kuin junan vessa. Vastaa noin 300-400e android puhelinta suomen markkinoilla.

Myös näillä Kiinalaisilla kaupoilla on Euroopassa varastoja, joiden avulla pystyy "kiertämään"  veroja. Myös eri postiyhtiöitä käyttämällä voi välttyä tullilta.  Esimerkiksi dhl:n kanssa on takuuvarmaa että laite jää tulliin.  Hollanin postin kautta taas ei yleensä jää tulliin.


Mutta tämä meneekin jo ohi aiheen,  joten pitäisikö nämä siirtää omaan ketjuun.
« Viimeksi muokattu: 4.01.2016 kello on 10:21 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:10
  • seniori
Mulla on TT-Thermon 1000KLD-versio.
Tässä ohessa kuva, miten tuo 1000W lämmitin lämmittää 3l V6 CDI moottorin 10.2l vesitilavuuden -10°C pakkasella.
Käytännössä starttilämpöistä 20min jälkeen, eli ollaan ns. 'kesälukemissa' nesteiden kanssa.
Epäluotettavuutta saattaa tuoda liian tehokas (>1,5kW) lämmitysteho noin pienessä purkissa. Pumpun teho on oltava riittävä, mieluimmin reilu verrattuna lämmitystehoon, sillä eri autoissa virtausvastus on erilainen. TLP:n mittaustuloksen mukaan jo 1KW:n lämmitysteho on riittävä. Vastaava on minulla diesel Golfissa ja hyvin on toiminut.

Alla em. käppyrä


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:56
Alvi menee, jos arvo on yli 22€, tullia jos yli 150€.
JOS paketti jää haaviin, maksaa voi netissä. Kysyvät mitä ostit ja paljonko maksoi ja verkkopankilla maksu.
Katselevat niitä paketteja varmaan läpivalaisulla, kun ehtivät ja arpovat sitten, mistä pitäisi kysellä.... ?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Yllätävää että täälläpäin nämä pumpulla varustetut lämmittimet ovat vasta nyt tulleet markkinoille,  kun niitä on muualla tehty jo vuodesta 96 asti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:56
Epäluotettavuutta saattaa tuoda liian tehokas (>1,5kW) lämmitysteho noin pienessä purkissa. Pumpun teho on oltava riittävä, mieluimmin reilu verrattuna lämmitystehoon, sillä eri autoissa virtausvastus on erilainen.

?? 
Eihän tuo paljon ole. 5kW Webassa ei pumppu ole kovin kummoinen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 1.06.2024 kello on 20:14
 Täällä pohjolassa calixin ja Defan markkinaosuus , tehokkuus on estänyt kehittyneimpien (kiinalaisten) lämmittimien yleistymisen.
 Näyttää näillä ed. mainituilla olevan uutuutena myöskin vesikiertoiset mallit.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:20
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Yhtään tietämättä p.-aineen säästöä, laitan auton  jo mukavuudenkin takia lämpiämään.  Pakkasta oli 18 ja nyt 17. Saa olla narussa tunnin ja kolmevarttia tällä kelillä.

Nyt se lämpiää. Ei tarvinnut edes mennä ulos kun pistorasian kaukosäätimellä pistin päälle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:50
Ja minä olen vastaavat tavarat joutunut tulliselvittämään joka kerta.
Naureskelivat aikoinaan tullissa , nykyään huolintafirmoissa (jos et itse tullaa netin kautta) jotta on se säälittävää sekä lähettäjältä että vastaanottajalta, kun luulevat että Zacharias Topeliuksen jutut menee läpi täällä. Jos menee niin epähuomiossa  :laugh:

Käytäntöjä ja kokemuksia Harri kysyi ja niistä kerroin. En sen kummemmin tarkentanut koska Viron käytännöt voi poiketa omistamme.
 En itse tekesi kuten Kiinalaiset ja väärinhän tuo on kun pakettikorttiin merkitään vääriä tietoja. Valtio saa tosin omansa siinä vaiheessa kun nuo meille tulevat myydään ja alv ilmoitetaan.
Postin kautta tuo vaimon käyttämä toimittaja lähettää, en tiedä onko esim kuriirilla. toimitettavilla tarkempi seula.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.01.2020 kello on 10:34
Yhtään tietämättä p.-aineen säästöä, laitan auton  jo mukavuudenkin takia lämpiämään.  Pakkasta oli 18 ja nyt 17. Saa olla narussa tunnin ja kolmevarttia tällä kelillä.

Nyt se lämpiää. Ei tarvinnut edes mennä ulos kun pistorasian kaukosäätimellä pistin päälle.

Ei tarvi ei, varaustason ylläpito on aina jos töpi kiinni ja käyntiin joko ajastimella tai päälle napsauttamalla kaukkarista.
Itsellä kun on autossa tuo Defan SmartStart-systeemi, niin voi olla sisätila termarin perässä tai eri ajastuksilla, miten haluaa käyttää.
Vaihtoehtoja on ehkä liikaakin  ;D

Tuohon vois tietenkin Webastonkin asennella, samalle ajastimelle.

  • Vieras
  • Käytäntöjä ja kokemuksia Harri kysyi ja niistä kerroin. En sen kummemmin tarkentanut koska Viron käytännöt voi poiketa omistamme.
     En itse tekesi kuten Kiinalaiset ja väärinhän tuo on kun pakettikorttiin merkitään vääriä tietoja. Valtio saa tosin omansa siinä vaiheessa kun nuo meille tulevat myydään ja alv ilmoitetaan.
    Postin kautta tuo vaimon käyttämä toimittaja lähettää, en tiedä onko esim kuriirilla. toimitettavilla tarkempi seula.

     Kiitoksia Kimi'lle ja kaikille kysymykseeni kantaa ottaneille. Thumb

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
    • Epsoo
    Kiinassa näköjään olisi samanlainen lämmitin kohtuuhintainen.  Samanlaisia lämmittimiä saisi jopa 3000w tehollakin.

    http://m.aliexpress.com/item/32435231961.html

    Voipi maksaa "hieman" rahaa vaihtaa tuohon Defa/Calix liitäntä Shukon tilalle ::)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
    • Autossa on pyörät
    Voipi maksaa "hieman" rahaa vaihtaa tuohon Defa/Calix liitäntä Shukon tilalle ::)
    Mut eihän se haittaa, pääasia että ostohinta halapa  :D