Tekniikkakeskustelut > Projektit
(uuden) Asunto auton rakentaminen
Rölli:
Onko kellään tietoo mikä on nykynen käytäntö, jos haluaa rakentaa itse asunto auton jollekkin mieleiselleen vanhalle alustalle.. vieläkö on voimassa se vanha asunto auton rakennennus ohje minkä ake teki silloin 90 jotain. Ja turva kehikoksi riitti 30x30x1.5 huonekalu putki...
RR:
Ainakin turvavyö pitää olla kiinnikkeineen e-hyväksytty, eli melkein ainoa vaihtoehto on tehdastekoinen penkki ja kiinnitys, jos vyöt haluaa. Tietyillä ehdoilla myös vyöttömät istuinpaikat kelpaavat.
Korin pitänee olla ns. tehdastekoinen, eli semmoisen yrityksen suunnittelema ja vähintään tarkastama, jolla on luvat moiseen. En ole varma, mutta jos kuorma-auton väliseinän suhteen vaaditaan tämmöistä, niin miksi matkailuauto pääsisi vähemmällä.
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: RR - 28.05.2011 kello on 19:13 ---Ainakin turvavyö pitää olla kiinnikkeineen e-hyväksytty, eli melkein ainoa vaihtoehto on tehdastekoinen penkki ja kiinnitys, jos vyöt haluaa. Tietyillä ehdoilla myös vyöttömät istuinpaikat kelpaavat.
Korin pitänee olla ns. tehdastekoinen, eli semmoisen yrityksen suunnittelema ja vähintään tarkastama, jolla on luvat moiseen. En ole varma, mutta jos kuorma-auton väliseinän suhteen vaaditaan tämmöistä, niin miksi matkailuauto pääsisi vähemmällä.
--- Lainaus päättyy ---
Eli kyses vanha alusta, ja ainakin kaikis muissa säädöksissä pelataan auton alustan ensi rekisteröinti päivämäärän varusteissa... eli onko mahdollista vanhalle alustalle tehdä vanhojen autovero säädösten mukaista oma valmiste puoli integroitua vekotusta... ja ny en kysy ett kannaattaako kaheksankyt lukuselle alustalle rakentaa asunto autooo.....
Yrjö:
Seurasin joskus -90 luvulla kahta projektia, toisessa olin mukana. Loppukommenttina sanoisin, ei ehkä palkoille pääse-- onpa harrastusta, ei tarvii miettiä mitä iltaisin tekee ja miettii. Alusta pitäisi olla hyvä että ettei myöhemmin kaduta, koska aikaa ja rahaa tuppaa menemään reilusti ajateltua enemmän.
Turhan Höpöttäjä:
Itse asuntoauton rakentaneena, työ on valtava. Aloitin syksyllä, rakensin lomat ja viikonloput ja joka päivä töitten jälkeen vähintään kuusi tuntia. Juhannuksena katsastin, silloin elettiin -80 lukua. Sanoisin että käytetty asuntoauto jonka rakentaa mieleisekseen, on "järkevämpi" ratkaisu. :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta