Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Peugeot 2.5td loota ongelmaa
Jgahpir:
Jos tekee RVS käsittelyn, se lisäaine ajamalla lämmitetään puhtaisiin teräspintoihin. Kannattaa kysyä mikä öljy sen kanssa sopii, halvempikin varmaan kelpaa. Tarkoitus on että puolen vuoden käsittelyn jälkeen vaihdetaan taas, vaikka ne Redline 90 huippuöljyt.
mjh48:
Itse en öljyistä mitään tiedä, mutta minulla oli -89 mallin Ducato 2.5 TD.
Sen laatikkoon varoitettiin pistämästä mitään muuta kuin GL-4 luokan öljyä, ellei halua vaihto-ongelmia. Liian liukkaat öljyt aiheuttaa kuulema ongelmia vaihdetta vaihdettaessa (synkat eivät toimi?)
Alkuperäinen öljyn määrä oli 1,2 l, mutta se muutettiin 1,95 litraksi, joten 2 litraa on siihen sopiva määrä, mikäli on kyse samanlaisesta laatikosta.
kipa76:
taidampa laittaa tuota mobilin 80w-90 gl4 ööliä ja täytyy miettiä laittaisko tuota RVS sekaan, ei se varmaan pahaa siellä tee??
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: kipa76 - 12.03.2016 kello on 13:11 ---taidampa laittaa tuota mobilin 80w-90 gl4 ööliä ja täytyy miettiä laittaisko tuota RVS sekaan, ei se varmaan pahaa siellä tee??
--- Lainaus päättyy ---
Ellei tuo RVS liukasta liikaa?
kimi:
RVS kannattaa mielestäni laittaa. Kesällä ajoin omaa huolimattomuuttani laatikon kuivaksi tai puolitin öljymäärän. Alkoi kuullostamaan vanhalta kaupungin bussilta tuon jälkeen ja vaihteetkaan ei ollut täysin paikoillaan, eli hiukan vinoon pitii hämmentää esim 3-4 vaihdettaessa. Sain tilattua Trondheimiin RVS putkilon norjan edustajalta ja laitoin öljyjen sekaan.
Äänet hävisi miltei kokonaan ja vivuston liikeradat palautui paikoilleen.
Ajattelin tuon laatikon irrottaa ennen seuraavaa pitempää reissua ja samalla tehdä kytkinrempan. Tai no, irrottaa laatikon ja mahdollisesti antaa jonkun muun avata se.
RVS käsittelyn olen antanut koneelle, perälle ja polttoainejärjestel mälle. Haittaa noista en ainakaan ole huomannut.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta