Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Matkaaja pallas 5500 tiputtaa vettä kattoluukun hyttysverkon reunasta lattialle

<< < (4/12) > >>

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: matkaajapallas - 10.12.2015     kello on 10:57 ---Kiitos valtavasti vinkeistä kaikille :)
Oon hieman arka laittamaan mut oon sitä mieltä kaiken minkä itse pystyy korjaamaan autot,vaunut,kodin pintaremontit kannattaa itse tehdä,raha ei kasva puussa ja samalla oppii itse tekemään :)

Vähä jänskättäny tuo uuden tiivisteen/massan laitto ettei mee puihin ja vuotaa pahemmin mut kuullostaa kyl homma aika simppeliltä eli meneekö näin: tikkailla katolle sieltä kattoluukku ruuveilla irti 4 kpl ruuveja sit vanhat tiivisteet kattoluukusta repii irti ja sit levittää wurth tiivistemassan (Wuth tiivistemassan pitäisi sopia toho käyttötarkoitukseen)niihin kohtiin jossa vanha tiiviste ollut ja sit ruuvaa kattoluukun kiinni.

Ja sit jos laittaa pelkän kivenisku sprayn ni kattoluukku ruuveilla pois spray tiivisteiden päälle ja ruuveilla kattoluukku takaisin kiinni.
Näinkö homma menee?Ei kuullosta hirveän vaikealta, muutaku vähä rohkeutta ja tekemään :)

--- Lainaus päättyy ---

Normaalisti kattoluukun sisäkehys irroitetaan sisäpuolelta eli ruuvit pois ja sitten työnnetään puupalikalla sisäpuolelta ylöspäin kulmista varovasti. Sen tuntee heti, että antaako massa periksi. Joskus joutuu kuumailmapuhaltimel la lämmittämään katolla kehystä, jolloin massa pehmenee ja antaa helpommin periksi. Vanhan massan poistossa katolta on auton muovinen jääskrapa hyvä ja loppupuhdistus vaikka tärpätillä.

matkaajapallas:
Kiitos MJO.Hyvä ni saan Sisäpuolelta saan tiivistyksen tehtyä,ei tarvia katolle mennä.

Teukka-74:
^
Kyllä sun pitää katolla käydä. En uskokkaan että saat muuten esennettua.
Mutta taikureita on joten mielenkiinnolla odotan tulosta  :) Ps. Harkitse uuden luukun laittamista
kun kerran vanhan irti otat.

jermu:

--- Lainaus käyttäjältä: matkaajapallas - 10.12.2015     kello on 10:57 ---Kiitos valtavasti vinkeistä kaikille :)
Oon hieman arka laittamaan mut oon sitä mieltä kaiken minkä itse pystyy korjaamaan autot,vaunut,kodin pintaremontit kannattaa itse tehdä,raha ei kasva puussa ja samalla oppii itse tekemään :)

Vähä jänskättäny tuo uuden tiivisteen/massan laitto ettei mee puihin ja vuotaa pahemmin mut kuullostaa kyl homma aika simppeliltä eli meneekö näin: tikkailla katolle sieltä kattoluukku ruuveilla irti 4 kpl ruuveja sit vanhat tiivisteet kattoluukusta repii irti ja sit levittää wurth tiivistemassan (Wuth tiivistemassan pitäisi sopia toho käyttötarkoitukseen)niihin kohtiin jossa vanha tiiviste ollut ja sit ruuvaa kattoluukun kiinni.

Ja sit jos laittaa pelkän kivenisku sprayn ni kattoluukku ruuveilla pois spray tiivisteiden päälle ja ruuveilla kattoluukku takaisin kiinni.
Näinkö homma menee?Ei kuullosta hirveän vaikealta, muutaku vähä rohkeutta ja tekemään :)

--- Lainaus päättyy ---
Itse käytin vaunun vetokahvojen tiivistämiseen Wurthin butyylia ja se kovettui ihan koppuraksi muutamassa kuukaudessa. Kuivana sitten halkeili ja repeili.
Onneksi oli noin pieni kohde ja helppo korvata paremmalla massalla. Olisi ollut kyllä ankara harmitus jos tuota massaa olisin listojen/kattoluukun tiivistykseen käyttänyt.
Minkälaisia kokemuksia muilla lienee tuosta tuotteesta? Wurthin tuotteista kuitenkin ollut ihan laadukas mielikuva.

kimi:
Wuthin massoissa olen ollut huomaavinani eroja värien mukaan. Musta kovettuu nopeasti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View