rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkaaja pallas 5500 tiputtaa vettä kattoluukun hyttysverkon reunasta lattialle  (Luettu 21519 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.02.2019 kello on 07:21
Mulla matkaajassa kattoluukun hyttysverkon reunasta tipputtaa muutaman pisaran vettä,laitoin lattialle muutaman ämpärin alle ja kurakaukalon n. 50cm pitkän,jos vesi tippuisi siihen.

Sitä en tiedä onko tuo mun systeemi hyvä pitkässä juoksussa mut veden pitäisi ny tippuu ainaki ny kaukaloon ja ämpäriin.

Kokeneemmat osaa kertoo onko ämpäreistä ja kaukaloista hyötyä.
Onko kattoluukun massaus muuten minkalainen homma?
Huomasin myös kattoluukusta n metrin päästä n. 20cm matkalta lattia narisee/notkuu siihe varmaa joskus tiputtanu vesi pisaroita,ni onko lattian korjaus/laitto minkalainen homma?
Mulla kaveri joka asuu kauempana on taloja lähinnä rakennellu ni lupautunut auttamaan mut poikkeeko vaunun purku asunnon lattian purusta?tokiha en ensimmäisenä ala lattiaa purkamaan vaan sitten jos alkaa notkumaa koko vaunun osalta tai tulee haju haittoja.
Käytättekö kaikki vetoaisassa suojapussia ? Siitäki töissä väitellää onko se tarpeellinen... Motonetissä k.o pussi 5.90e ni ei se ainakaa kaada mun taloutta ostaako sen vai ei.IsoKiitos.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:32
Kattoluukun massaus simppeli homma ja kannattaa tehdä ja mahdollisimman pian että ei katto vety.
Oletan että sulla on tyypillinen matkaajan kattoluukku. Kaksi ruuvia molemmin puolin irtt lähtee alaosa ja työntämällä ylös lähtee kattoluukun yläosa. Muistaakseni pyöritin omasta ne mustatkin nupikat pois jolloin luukku lähtee irti ja kehys jää. Katolla puhdistus myös luukunreunat uusi butyylimassa ja luukku kasaan.
Ei ole raketti tiedettä.


Lattia notkuu sulla toden näköisesti siitä syystä että lattia vaneri irronnut liimauksesta.
Oletan että se notkuminen on keittiön kohdalla   ;) en olisi huolissaan lattian notkumisesta
Tässä samasta aiheesta
http://karavaanari.org/index.php/topic,15392.msg294719.html#msg294719

Vetoaisaan on hyvä olla suojapussi ihan sama onko mallia biltema tai motonet

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:18.07.2016 kello on 17:27
Ei se katto vety mihinkään.
Sinuna laittasin kattoluukun päälle ulos vanerin ni valuu vaneria pitkin muualle tai kurakaukalon teippaat kattoluukkuun kiinni sisäpuolelle tai vahvalla teipillä teippaat hyttysverkon kiinni ni vesi ei tipu vaunuu sisälle  :) :) :) :) :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:17
Tarkista se luukun runko ja kaulus joka on sisä ja ulkokaton välillä. Hauras muovi ja riski on että se on halki, silloin vesi voi päästä myös kattoeristeisiin.

Nimim. Yhden haljenneen vauriot korjannut

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:10
  • Lempäälä

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:18.07.2016 kello on 17:27
Eikö aloittaja sanonut tipputtaa muutaman pisaran vain tuskin silloin on kysymys kattoremontista eri asia jos valuttaa iha solkenaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:17
Eikö aloittaja sanonut tipputtaa muutaman pisaran vain tuskin silloin on kysymys kattoremontista eri asia jos valuttaa iha solkenaan.

Sisälle tiputtaa muutaman tipan. Kyllä sen kokonaisuuden tiiveys kannattaa varmistaa ja yhtälailla katto voi saada vesivahinkoja ilman että ainoakaan tippa tulee sisälle kun vuoto jossa kaikki tulee sisälle.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Kattoluukku irti ja uudet massat.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Jos et heti voi tehdä luukun irroitusta niin hätätiivistyksen ajaa esim Dinitrol 441Dhrönex kiveniskusuojaspray . Sitä saa valkoisena ja sillä voi sen rajakohdan tiivistää väliaikaisesti sieltä ulkopuolelta. Huolehdit vain ettei suihkua mihin sattuu  :)  jos pelottaa katon kostumismahdollisuu s niin hommaat parilla kympillä läpivirtauspatterin missä tuuletin vakiona ja laitat laattialle puhisemaan. Näillä säillä ihan toimiva vekotin.


http://www.motonet.fi/fi/tuote/384469/Lapivirtauslammitin-75012502000W-Turbo

Jk. Puhallin kannattaa sijoittaa niin että lämmin ilma leviää tasaisesti. Laitteen ala ja yläpuolen pitää olla varmistettu eli ilma kiertää esteettä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:17
Tuossa lämmittimessä on avovastukset ja ei sovi tuohon käyttöön. Auton sisätilalämmitin tai sellainen jossa keraamiset vastukset autoon tai vaunuun.  Vakuutusyhtiöt ei tuota hyväksy.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Kattoluukku irti ja uudet massat.

Tää käytännössä ainoa ja oikea vaihtoehto. Ja nopea tehdä. Muutama ruuvi irti ja työntää luukun pois. Kannattaa vaan varautua, että aurinko on voinut polttaa luukun hauraaksi. Bosticin butyylia reilusti.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Sisälle tiputtaa muutaman tipan. Kyllä sen kokonaisuuden tiiveys kannattaa varmistaa ja yhtälailla katto voi saada vesivahinkoja ilman että ainoakaan tippa tulee sisälle kun vuoto jossa kaikki tulee sisälle.
Tällaisen vuodon ja sen aiheuttaman sisäkattoremontin tehneenä olen kimin kanssa samaa mieltä.
Vuoto kohta kuntoon eikä mitään kurakaukaloita  :laugh:

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.02.2019 kello on 07:21
Kiitos valtavasti vinkeistä kaikille :)
Oon hieman arka laittamaan mut oon sitä mieltä kaiken minkä itse pystyy korjaamaan autot,vaunut,kodin pintaremontit kannattaa itse tehdä,raha ei kasva puussa ja samalla oppii itse tekemään :)

Vähä jänskättäny tuo uuden tiivisteen/massan laitto ettei mee puihin ja vuotaa pahemmin mut kuullostaa kyl homma aika simppeliltä eli meneekö näin: tikkailla katolle sieltä kattoluukku ruuveilla irti 4 kpl ruuveja sit vanhat tiivisteet kattoluukusta repii irti ja sit levittää wurth tiivistemassan (Wuth tiivistemassan pitäisi sopia toho käyttötarkoitukseen)niihin kohtiin jossa vanha tiiviste ollut ja sit ruuvaa kattoluukun kiinni.

Ja sit jos laittaa pelkän kivenisku sprayn ni kattoluukku ruuveilla pois spray tiivisteiden päälle ja ruuveilla kattoluukku takaisin kiinni.
Näinkö homma menee?Ei kuullosta hirveän vaikealta, muutaku vähä rohkeutta ja tekemään :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
^
Tinnerillä puhdistat tartuntapinnat hyvin. Butyyli on todella tarttuvaa joten elä läträä joka paikkaan
mutta ei saa säästelläkkään.Luuk un ulkosivuille saa tulla purseet, jotka saa kyllä siistiksi esim.silikonisella
lastalla. Ei ole rakettitiedettä ja onnistut varmasti  Thumb Thumb Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Ei se katto vety mihinkään.
Sinuna laittasin kattoluukun päälle ulos vanerin ni valuu vaneria pitkin muualle tai kurakaukalon teippaat kattoluukkuun kiinni sisäpuolelle tai vahvalla teipillä teippaat hyttysverkon kiinni ni vesi ei tipu vaunuu sisälle  :) :) :) :) :)

Vastaavista trollauksista eli häirinnästä tekniikkaketjuissa saattaa päästä viestien ennakkotarkastuksee n jatkossa, tai kokonaan kirjoituskieltoon. Hymiöillä ei viestin sisältö toiseksi muutu.

Vanerilla naarmuttaa katon ja muilla keinoilla saa aikaan kosteusvaurion, jos sellaista ei ole vielä.