Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Yleisimmät haittaohjelmat

<< < (3/4) > >>

Teukka-74:
Tää kirjoittaa taas mitä sattuu. Ei ollut tarkoitus laittaa mitään kuvakkeita/kys.merkkejä eteen.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 -  2.12.2015     kello on 11:42 ---????Mä teen kans uudelleen asennuksen koska oon oppinut chromea käyttämää  ja muutenkin google liitynnäiset(drive,gmail) käytössä. Liekkkö nuo ketussa toimisivat????

--- Lainaus päättyy ---

Tokihan ne ketussa toimivat...  Chromessa taas kaikki ei toimi, pari kertaa olen yrittänyt sitä käyttää.

Knaus-90:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  2.12.2015     kello on 10:26 ---Pitäisikö tuossa aloituksessa näkyä jokin lista?

Orgin ekan sivun avauksen hitaus tuskin johtuu mistään viruksesta, kun minulla toimii samoin kotona, työkoneessa ja kännyssä. Molemmat läppärit suojattu F-securella.

--- Lainaus päättyy ---

Tuossa lista

Haittaohjelmien TOP10 Suomessa
1.Neutrino EK Hyökkäysohjelmisto (Exploit Kit, EK), jonka hyödyntää Java Runtime -ympäristöä. Neutrino EK on ollut mukana esimerkiksi tiedostoja salaavissa kiristysyrityksissä .
2.Mywebsearch Verkkosivu ja sovellus, joka ehdottaa haitallisen työkalupakin asentamista selaimeen. Vaihtaa muun muassa selainoletuksia. Tulee usein jonkin ilmaisohjelman mukana.
3.Agent Troijalainen, joka asentaa mainos- tai haittaohjelmia uhrin tietokoneelle. Jotkut Agent-variantit vaihtavat Windows Explorerin tai Windows-käyttöliittymän asetuksia.
4.Fareit Troijalainen, jota käytetään muun muassa nappaamaan käyttäjänimiä ja salasanoja, jotka on tallennettu selaimiin. Varastaa myös sähköposti- ja ftp-tunnuksia.
5.Tinba Pankkitroijalainen, jonka tavoite on varastaa verkkopankkitunnuks ia ja salasanoja kuvakaappausten ja keyloggerien avulla.
6.Wysotot Windows-troijalainen, joka vaihtaa selainasetuksia ja lataa sekä käynnistää muita haittaohjelmia.
7.CMD Viattoman näköiseksi naamioitu virus (CMD.EXE), joka voi saastuttaa koneen, kun se suoritetaan. Virus voi korvata tai vioittaa olemassa olevia exe-tiedostoja.
8.Kronos Uudehko pankkitroijalainen, joka pyrkii varastamaan verkkopankkien tunnuksia ja salasanoja.
9.Blocker Muokkaa selainasetuksia, tekee uudelleenohjauksia ja sallii mainosten näyttämisen. Näitä mainoksia ei kannata klikata.
10.ZeroAccess Troijalainen, joka kätkeytyy Windows-alustalle ja sallii kauko-ohjauksen sekä haittaohjelmien latauksen. Pystyy päivittämään itsensä ja voi lähettää tietoja etäisännälle.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  2.12.2015     kello on 10:26 ---Pitäisikö tuossa aloituksessa näkyä jokin lista?

Orgin ekan sivun avauksen hitaus tuskin johtuu mistään viruksesta, kun minulla toimii samoin kotona, työkoneessa ja kännyssä. Molemmat läppärit suojattu F-securella.

--- Lainaus päättyy ---
  Minulla näkyi aamulla tuo lista.
  Tuo hitaus lienee vaikea paikallistaa,  kun se ei ole  kaikilla. Kerran viimeviikolla havaitsin karvan verran yli sekunnin.

Teukka-74:
Homma kunnossa  Thumb Käytin Firefoxia , jonka tuella poistin Chromen mutta en kirjanmerkkejä.
Latasin uudestaan Chromen ja Delta on hävinnyt. Käytetäänpäs kettua nyt tästä lähin  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View