Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

12v. Akkujen Rinnakkaiskytkentä

<< < (16/19) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: pouhe - 20.11.2015     kello on 09:58 ---Ei vuonna -63 puhuttu mummonmarkoista mitään, kyllä mummonmarkoilla tarkoitetaan ennen euroja olleita markkoja.

--- Lainaus päättyy ---

No ei puhuttu 60-luvulla, - tai minä en muista puhutun, mutta 80-luvulla sitä jo käytettiin käsitteenä vanhasta markasta.

mike:
Mulla on vielä vanha pankkikirja missä oli saldona 1240 000.
Ja noiden akkujen suhteen olen huomannut parhaaksi katkaisimen jolla saa akut yhteen ja erikseen ja kokonaan pois päältä. Verkkolaturi kyllä syöttää virtaa senkin jälkeen vielä 12v järjestelmään jos 240v roikka kiinni. Mikä ei mielestäni ole hyväksi?

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 20.11.2015     kello on 13:14 ---Mulla on vielä vanha pankkikirja missä oli saldona 1240 000.
Ja noiden akkujen suhteen olen huomannut parhaaksi katkaisimen jolla saa akut yhteen ja erikseen ja kokonaan pois päältä. Verkkolaturi kyllä syöttää virtaa senkin jälkeen vielä 12v järjestelmään jos 240v roikka kiinni. Mikä ei mielestäni ole hyväksi?

--- Lainaus päättyy ---

Kaipaan tuohon viimeiseen lauseeseen tarkennusta, kun en ymmärrä, että mitä haittaa siitä on?

kimi:
^ Noinhan akuttomat vaunut on toiminut kautta aikojen, 12V otetaan suoraan laturilta kun  ollaan verkossa kiini.

mike:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 20.11.2015     kello on 14:02 ---Kaipaan tuohon viimeiseen lauseeseen tarkennusta, kun en ymmärrä, että mitä haittaa siitä on?

--- Lainaus päättyy ---
No tää on vaan mutua,mutta noita 12v herkempiä laitteita tv,ledit tietokoneen laturit ym mitä ne tykkää akkulaturin virrasta kun ei ole akkua perässä?  Se kyllä tuottaa virtaa näinkin eli ei ole ns.älylaturi.Taitaa lykätä 15v ulos  eikä niin"tasaista" virtaa käsittääksei? Saatan tietty olla väärässäkin.
Siis tämä on laturi eikä virtalähde.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View