Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
12v. Akkujen Rinnakkaiskytkentä
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: RR - 22.11.2015 kello on 09:24 ---Hyvä puoli tossa isossa köntissä akkuja on se, ettei isokaan kuormitus rasita yhtä akkua niin paljon, lisää myös akun käyttöikää.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on myös luulo: Että kaksi tai useampi akku yhdessä ottaa latausta vastaan paremmin, kun että ladattaisiin yksitellen? Tarkoitan lähinnä ajon aikaista latausta.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 22.11.2015 kello on 20:56 --- Mulla on myös luulo: Että kaksi tai useampi akku yhdessä ottaa latausta vastaan paremmin, kun että ladattaisiin yksitellen? Tarkoitan lähinnä ajon aikaista latausta.
--- Lainaus päättyy ---
Akullahan on maksimi, minkä se ottaa vastaan? Laturi pystyy tarjoamaan latausta moninkertaisest sen, minkä yksi akku voi vastaanottaa. Siis kaksi akkua voitanee ladata noin samassa ajassa kuin yksi.
Tehokasta?
Ja nyt ajattelin auton laturia!
RR:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 22.11.2015 kello on 20:56 --- Mulla on myös luulo: Että kaksi tai useampi akku yhdessä ottaa latausta vastaan paremmin, kun että ladattaisiin yksitellen? Tarkoitan lähinnä ajon aikaista latausta.
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se on, tai siis yksittäinen akku ei lataudu sen nopeammin mutta mun tapauksessa 6 akkua latautuu samassa ajassa kuin 2, kunhan laturissa riittää potkua.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta