Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut SFC52815 06 Nov 2015
  • Kävipä sitten niin, että kotiparkkiksella joku tölväsi auton takakulman sisään.
    Mielenkiintoista oli se, että itse sain tiedon sähköpostiin kolaroijan vakuutusyhtiöstä samana päivänä :) Eli itse näin ruhjeen vasta töistä kotiin päästyäni.
    Onneksi kolaroija oli ilmoittanut vahingostaan vakuutusyhtiöön.

    Ongelmaa tuottaa se, että autohan on liikennekäytöstä poistossa ja lisäksi talvirengaskausi alkaa joulukuun alussa ja sellaisiahan autoon ei ole ollenkaan, vain kesärenkaat, koska liikumme vain keväisin, kesäisin ja syksyisin satunnaisesti.

    Eli korjaukseen pitäisi saada mahdollisimman pian ennenkun vesi tuhoaa loputkin rakenteet.
    Kylkipeltiäkin rypistynyt ja varmaankin puurunkoa osittain hajonnut muoviosien lisäksi.

    Eli onko kellään tietoa, kuka Helsingin alueella korjaa matkailuauton koreja ?
    Auto siis Adria vuosimallia 2000, Ducato alustalla.

    Tällaista jälkeä kolaroija oli saanut aikaan:


    TERO
  • #2 kirjoittanut K.E.V 06 Nov 2015
  • www.prcaravan.fi Lahelassa , Ruotsinkylän vieressä. Suosittelen paikkaa  Thumb
  • #3 kirjoittanut SFC52815 06 Nov 2015
  • www.prcaravan.fi Lahelassa , Ruotsinkylän vieressä. Suosittelen paikkaa  Thumb

    Kiitos vinkistä. On vaan todella syrjässä.
    Kaipailisin paikkoja HSL alueella, kun ei ole muita kulkuvälineitä paitsi HSL matkakortti.

    TERO
  • #4 kirjoittanut MCL 06 Nov 2015
  • Käsittääkseni bussi ajaa monta kertaa päivässä parin sadan metrin päästä PR-caravanista, eikä liene lipun hintakaan päätähuimaava.
  • #5 kirjoittanut K.E.V 06 Nov 2015
  • Kiitos vinkistä. On vaan todella syrjässä.
    Kaipailisin paikkoja HSL alueella, kun ei ole muita kulkuvälineitä paitsi HSL matkakortti.

    TERO
    Ihan noin tietääkseni ei hirveän lähellä kaupunkialueita noita löydy, Helsinkicaravan on Keimolassa , Nummelassa on 1 , Kehä III:lla lähempänä Espoota yksi.
    Ei tuo Lahela ole missään takahikiällä. Iso asuinalue josta bussit kulkee läpi, lyhyt kävely firmalta. Toisaalta oletan että joku heittää sinut vaikka kotiin.
    Saatkos sijaisauton vakuutusyhtiöstä. Tai eikös taksilla saa ajaa yhtiön piikkiin tuon kuljetuksen. Tai hoitakoot itse.
  • #6 kirjoittanut Ossi66 06 Nov 2015
  • Saatkos sijaisauton vakuutusyhtiöstä. Tai eikös taksilla saa ajaa yhtiön piikkiin tuon kuljetuksen.

    Ainakin sijaisautossa saa olla todellinen ruuneberi, jos saa sijaisauton liikenteestä poistetun tilalle. Tuon taksin saattaisi saada läpi vientiin ja hakuun. Paljon riippuu minkä yhtiön piikkiin menee.
  • #7 kirjoittanut 88k5 06 Nov 2015
  • Klaukkalan Järvihaan teoll.alueella on kaksikin;
    Suomen vaunuosa (ex Helsinki Caravanin tekijä) ja Asentajantien vastapuolella Car Caravania Oü (tekee Vantaan Rinta-Joupin korihommat)
    .. kumpaakaan en kehu.

    Selvittäisin tuon "etelä-helsingin" myös.. jollakin voisi olla kokemusta..

    Talvirengaskautena "korjaamosiirto" ~20km ajona sallittu. Toki liikennekäyttöön pitää ottaa..
  • #8 kirjoittanut kimi 06 Nov 2015
  •  
    O
    Kiitos vinkistä. On vaan todella syrjässä.
    Kaipailisin paikkoja HSL alueella, kun ei ole muita kulkuvälineitä paitsi HSL matkakortti.

    TERO
    Joo
    Onhan se tärkeämpää päästä bussilla ovelta kun se että auto korjataan laajasti suositellussa paikassa.
    Huonoja kokemuksia en ole PR caravanista kuullut ja itsekin olen siellä saanut asiallista ja hyvää palvelua.
  • #9 kirjoittanut 99 06 Nov 2015
  • Tuo siirto on vakuutus yhtiön ongelma, tekevät kuten parhaaksi näkevät, itse ei siitä kannata ottaa murhetta.
  • #10 kirjoittanut ------- 06 Nov 2015
  • Suosittelen itsekin todellakin PR-Caravaania. Hommat hoituu, vaikka vaivaa hieman olisi.
  • #11 kirjoittanut mjo33400 06 Nov 2015
  • Ja kyllä hieman lännemmässä on TM-Caravan. Kaikki mainitut on hyviä. Thumb
  • #12 kirjoittanut Petrooli 06 Nov 2015
  • Tuo siirto on vakuutus yhtiön ongelma, tekevät kuten parhaaksi näkevät, itse ei siitä kannata ottaa murhetta.

    Olen samaa mieltä. Vakuutusyhtiö ja korjaamo voivat keskenään sopia kumpi tilaa hinausauton. Hinausauto veloittaa suoraan vakuutusyhtiötä. :)


    Ja jos aikuinen ihminen ei pääse korjaamolle ja takaisin omin neuvoin, niin sitten sinne ei kannata mennäkään. ::)
  • #13 kirjoittanut 99 06 Nov 2015
  • Olen samaa mieltä. Vakuutusyhtiö ja korjaamo voivat keskenään sopia kumpi tilaa hinausauton. Hinausauto veloittaa suoraan vakuutusyhtiötä. :)

    Niin, vakuutusyhtiön kontolla on hommata verme korjaamolle, itse ei kannata alkaa säätämään tuossa koska olet silloin vastuussa mahdollisista lisävahingoista.

    Itsellä vakuutusyhtiö hommasi ilman narinoita vaunun kausipaikalta korjaamolle (välimatka n. 100km) rekan lavalla kuljettaen, koska vaunussa oli "talvehtimisrenkaat" eli räteille kuluneet pyörät alla. Muuten vaunu olisi ollut ihan vedettävässä kunnossa.




  • #14 kirjoittanut SFC52815 11 Nov 2015
  • Vasta nyt sain vastauksen vastapuolen vakuutusyhtiöstä, että vakuutus ei korvaa hinauksia eikä taksikuluja jos julkinen liikenne on lähellä.
    Mutta ajanmenetystä ei korvaa millään tavalla !!! Sillähän ei ole mitään merkitystä, että perheessä molemmat käyvät töissä ja eri aikoihin ja lastenhoitokin pitäisi järjestää jollain tapaa, jota ei korvata. Ja korjaamot ei taida ihan enää illalla klo 19 jälkeen olla auki.
    Kyllä taas alkoi vituttaa tää vakuutusyhtiöiden rahankeruu turhan takia.
    Niin ja nyt koko ajan kolarista syntyneistä kupruista pääsevän kosteuden aiheuttamia vikoja ei korvata. Eli pitäisi heti saada korjattua. Niin ja vastapuolen vakuutus oli Volvia eli IF.

    No, jatkossa haulikon kanssa parkkipaikalle odottamaan jos joku kolaroi ja samantien ilmat pihalle jos ei suostu hoitamaan koko korjausrumbaa.

    Nyt vaan sitten etsimään korjaamoa nopeamman kulkureitin varrelta.

    TERO
  • #15 kirjoittanut K.E.V 11 Nov 2015
  • Mielestäni tuosta ei kannata tehdä liian hankalaa.
    Olen moniin paikkoihin vienyt kulkimeni huoltoon. Pr caravanin piha on auki, postilaatikkoon voi avaimet jättää. Toki noutaessa täytyy mennä aukioloaikaan.
    Asian sopii sähköpostilla vahinko ja korjausnumeroineen etukäteen niin se on siinä.
    ps turha siellä pihalla on haulikoda, tämä vahinkohan oli ilmoitettu.
    Vahinko ei tule kello kaulassa ja voi käydä jokaiselle.
Sivuja:
Toiminto